Γεράρδος στο CNN Greece: Eπενδύσεις άνω των 30 εκατ. ευρώ για το Πλαίσιο στην τριετία
Ανανεώθηκε:
Ευελιξία και καινοτομία είναι οι δύο λέξεις – κλειδιά στην επόμενη μέρα της Πλαίσιο Computers μετά την επικείμενη αποχώρηση της από το Χρηματιστήριο Αθηνών με τη γνωστή αλυσίδα να ετοιμάζεται να θέσει σε εφαρμογή ένα φιλόδοξο τριετές επενδυτικό πλάνο ύψους τουλάχιστον 30 εκατ. ευρώ.
Στην πρώτη του συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης μετά την ανακοίνωση της δημόσιας προσφοράς για την απόκτηση του 100% των μετοχών της εταιρείας, ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Πλαίσιο, Γιώργος Γεράρδος τονίζει ότι δεν υπάρχει κάποια συμφωνία για είσοδο επενδυτή.
«Κάθε μέρα ξυπνάμε έχοντας στο μυαλό μας πως θα δημιουργήσουμε καινοτομίες και θα αναπτυχθούμε περαιτέρω» σημειώνει στο CNN Greece ο κ. Γεράρδος.
«Το όραμα είναι να δημιουργήσουμε μία πρωτοποριακή επιχείρηση στο χώρο της ελληνικής αγοράς λιανικής» τονίζει ο κ. Γεράρδος, ο οποίος πέρσι βραβεύτηκε ως ο «Επιχειρηματίας της Χρονιάς» στον σχετικό διαγωνισμό της ΕΥ.
Οι λόγοι της αποχώρησης
H ανακοίνωση της δημόσιας πρότασης στο τέλος Δεκεμβρίου αποτέλεσε έκπληξη καθώς δεν υπήρχαν κάποιες ενδείξεις ότι η οικογένεια Γεράρδου είχε σκοπό να προχωρήσει σε μία τέτοια κίνηση.
«Ένας βασικός λόγος ήταν ότι θεωρούσαμε ότι η αποτίμηση στο ταμπλό είχε φθάσει να είναι 40% κάτω από τη λογιστική της αξία » σημειώνει ο κ. Γεράρδος.
«Επίσης, οι κανόνες συμμόρφωσης ήταν τέτοιοι που χρειαζόταν να ασχολούμαστε με πράγματα που δεν είχαν αναπτυξιακό νόημα για εμάς. Συν ότι καλούμασταν να δίνουμε έμφαση στο να παρουσιάζουμε καλά οικονομικά αποτελέσματα κάθε τρίμηνο χωρίς να έχουμε την ευελιξία να πάρουμε επιπλέον ρίσκα» επισημαίνει ο ιδρυτής της Πλαίσιο.
«Από την άλλη πλευρά, θα πρέπει να τονίσω ότι είχαμε μία εξαιρετική συνεργασία με την ΕΧΑΕ» σπεύδει να προσθέσει ο κ. Γεράρδος, ο οποίος σημειώνει ότι ενώ οι επιδόσεις της εταιρείας είχαν αλματώδη ανάπτυξη την τελευταία διετία, η τιμή της μετοχής και πάλι μειώθηκε. Αλλά όταν αυτό δεν έγινε, επιλέχθηκε ο δρόμος της αποχώρησης.
Η επόμενη μέρα
Η λέξη «ευελιξία» δείχνει να είναι το κλειδί για την επόμενη μέρα στην γνωστή αλυσίδα. «Είμαστε πιο ανάλαφροι» δηλώνει ο κ. Γεράρδος με τον δικό του χαρακτηριστικό τρόπο. «Πλέον μπορούμε να ασχολούμαστε περισσότερο με την ανάπτυξη χωρίς να χρειάζεται να ανακοινώνουμε κάθε μας κίνηση» για να προσθέσει ότι το επενδυτικό πλάνο που υπάρχει είναι αρκετά φιλόδοξο.
«Μέσα στην επόμενη τριετία σκοπεύουμε να επενδύσουμε το λιγότερο 30 εκατ. ευρώ με το πιθανότερο σενάριο να είναι αυτό το ποσό να αυξηθεί» σημειώνει ο πρόεδρος της Πλαίσιο.
Τις τελευταίες δύο εβδομάδες έχουν αρχίσει να κυκλοφορούν σενάρια περί πώλησης της εταιρείας ή την είσοδο στρατηγικού επενδυτή. «Για όλα υπάρχει περίπτωση, δεν μπορείς να κάνεις προβλέψεις. Αλλά αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κάτι» είναι η απάντηση του κ. Γεράρδου στη σχετική ερώτηση του CNN Greece, σπεύδοντας πάντως να προσθέσει ότι «έχουμε εμπιστοσύνη στην ελληνική οικονομία».
Από την άλλη, ο κ. Γεράρδος αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο το Πλαίσιο να είναι αυτό που θα κάνει κάποια επενδυτική κίνηση. «Είναι κάτι που μας ενδιαφέρει και το κοιτάμε ακόμη και σε επίπεδο συμμετοχής σε άλλη εταιρεία. Το ζητούμενο είναι να υπάρχει συμπληρωματικότητα» τονίζει ο πρόεδρος της Πλαίσιο.
Το πλανο των επενδύσεων
Όσον αφορά το πως θα αξιοποιηθούν αυτά τα κεφάλαια, το επενδυτικό πλάνο περιλαμβάνει επενδύσεις στον τομέα των logistics, των πληροφοριακών υποδομών αλλά και αναφορικά με την ανακαίνιση υφιστάμενων καταστημάτων αλλά και την επέκταση σε νέα σημεία. «Τα logistics είναι κάτι που πάντα ψάχνουμε τις καλύτερες δυνατές λύσεις» αναφέρει ο κ. Γεράρδος, προσθέτοντας ότι υπάρχει ενδιαφέρον για νέα καταστήματα τόσο στην Αττική όσο και στην περιφέρεια. «Ο στόχος μας ήταν πάντα να έχουμε καταστήματα που να έχουν τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα» επισημαίνει ο κ. Γεράρδος.
Η επένδυση στα καταστήματα αφορά και το κομμάτι των οικιακών ηλεκτρικών συσκευών όπου η Πλαίσιο είχε κάνει δυναμική είσοδο. «Στα πλάνα μας είναι να επεκτείνουμε την παρουσία των 'λευκών' συσκευών. Και αυτό θα το κάνουμε διαθέτοντας στα φυσικά καταστήματα μία λελογισμένη γκάμα και προχωρώντας σε αλλαγές στο layout των σημείων πώλησης» αναφέρει ο κ. Γεράρδος.
Οι επόμενες κινήσεις περιλαμβάνουν και νέες υπηρεσίες με το Πλαίσιο να είναι από τις αλυσίδες που έχουν διευρύνει αρκετά την γκάμα τους. «Έχουμε προχωρήσει σε κινήσεις όπως είναι η επέκταση των εγγυήσεων, οι παραδόσεις με live tracking, η παράδοση τις απογευματινές ώρες και πολλά άλλα» επισημαίνει ο κ. Γεράρδος, σημειώνοντας ότι στα πλάνα είναι και ο τομέας της χρηματοδότησης αγορών με τον πρόεδρο της Πλαίσιο να αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο και για το λανσάρισμα υπηρεσίες buy now pay later (BNPL) για αγορές με άτοκες δόσεις χωρίς κάρτα, ένα μοντέλο που έχει αρχίσει να γίνεται ιδιαίτερα δημοφιλές και στην Ελλάδα.
Καλύτερη εξυπηρέτηση
Σύμφωνα με τον κ. Γεράρδο, ο βασικός στόχος για την Πλαίσιο είναι η καλύτερη εξυπηρέτηση του πελάτη. «Η πρόκληση είναι να αισθάνεται ο πελάτης ότι είναι ξεχωριστός και να του προσφέρουμε αντίστοιχου επιπέδου εξυπηρέτηση. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να συνδυάζεις χαμηλές τιμές και υψηλή ποιότητα στα προϊόντα, εξαιρετικό επίπεδο εξυπηρέτησης μέσα στα καταστήματα και πολύ καλή υποστήριξη μετά την πώληση. Αν έχουμε τον πελάτη ευχαριστημένο, τότε είμαστε και εμείς ικανοποιημένοι» τονίζει ο κ. Γεράρδος, ο οποίος προσθέτει ότι η Πλαίσιο ήταν η πρώτη αλυσίδα λιανεμπορίου στην Ελλάδα που προσέφερε πολλαπλά κανάλια εξυπηρέτησης στους καταναλωτές από το 1995.
Όσον αφορά στην τάση για τις online πωλήσεις, ο κ. Γεράρδος σημειώνει ότι οι καταναλωτές έχουν αλλάξει. «Υπάρχει μία τάση επιστροφής στα καταστήματα αλλά πλέον κάνουν πολύ περισσότερα πράγματα online» αναφέρει ο πρόεδρος της Πλαίσιο, η οποία πάντως έχει παρουσία στο Διαδίκτυο με ηλεκτρονικό κατάστημα από το τέλος της δεκαετίας του ’90.
Πόσο εφικτές είναι οι προβλέψεις
Όσον αφορά την περσινή χρονιά, ο κ. Γεράρδος επισημαίνει ότι υπάρχει μία στασιμότητα όσον αφορά στις πωλήσεις στο σύνολο της αγοράς. «Σε σχέση με τους ανταγωνιστές μας που είναι πολύ αξιόλογοι, η στασιμότητα είναι επιτυχία τη στιγμή που ο ανταγωνισμός μας αντιμετωπίζει είτε τεράστιες ζημιές είτε τεράστια μείωση κερδοφορίας», σημειώνει ο κ. Γεράρδος.
Όσον αφορά το 2023, ο κ. Γεράρδος υποστηρίζει ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο να γίνουν προβλέψεις. «Πλέον δεν είναι απαραίτητο να κάνουμε αριθμητικές προβλέψεις. Αυτό που κάνουμε είναι να δίνουμε έμφαση στην περαιτέρω ανάπτυξη της Πλαίσιο και στη βελτίωση της εξυπηρέτησης του πελάτη» τονίζει ο κ. Γεράρδος, σπεύδοντας να προσθέσει ότι οι ελαφριές δομές και η ευελιξία που έχει η εταιρεία είναι σημαντικό πλεονέκτημα σε μία περίοδο όπου οι αλλαγές μπορεί να είναι ξαφνικές.
«Δεν είμαστε προφήτες αλλά άνθρωποι που κάνουμε έργα. Το μεγάλο πλεονέκτημα μας είναι ότι καταλαβαίνουμε τα μηνύματα που έρχονται από τους καταναλωτές και τις οικονομικές συγκυρίες και προχωράμε άμεσα στις κατάλληλες κινήσεις».