ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Βασιλική Αδαμίδου: Η βιώσιμη ανάπτυξη βρίσκεται βαθιά μέσα στο DNA της Lidl Ελλάς

Συνέντευξη στο CNN Greece, της Διευθύντριας Επικοινωνίας και Εταιρικής Υπευθυνότητας της LΙdl Ελλάς, Βασιλικής Αδαμίδου.

Η βιώσιμη ανάπτυξη βρίσκεται μέσα στο DNA της Lidl Ελλάς, όπως επισημαίνει σε συνέντευξή της στο CNN Greece, η Διευθύντρια Επικοινωνίας και Εταιρικής Υπευθυνότητας της εταιρείας, Βασιλική Αδαμίδου, εξηγώντας ότι η στρατηγική που εφαρμόζεται δεν είναι στατική αλλά το «επιχειρηματικό αποτύπωμα» της Lidl Ελλάς, προσαρμόζεται κάθε φορά στα νέα δεδομένα.

Για πρωτοβουλίες που αφορούν στη στήριξη της κοινωνίας και την προστασία του περιβάλλοντος, το συνολικό ετήσιο ποσό σε όλη την ελληνική επικράτεια ξεπερνά τα 1,6 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με την κ. Αδαμίδου.

Όσον αφορά στην κλιματική κρίση η ίδια επισημάνει πως βρίσκεται πλέον στην «κορυφή της ατζέντας κάθε μεγάλης επιχείρησης που φιλοδοξεί να ανοίγει δρόμους και να βελτιώνει την ποιότητα ζωής», με τη Lidl Ελλάς να έχει συμπεριλάβει στις πρωτοβουλίες της το πλαίσιο της Κλιματικής Στρατηγικής 2030, όσον αφορά στις ενέργειες Προσαρμογής και Μετριασμού.

Τέλος η κ. Αδαμίδου σημειώνει πως στην τρέχουσα συγκυρία, οι εταιρείες προκειμένου να αναδείξουν το κοινωνικό τους πρόσωπο οφείλουν «να παραμείνουν αυθεντικά προσαρμοσμένες στην αυτονόητη αρχή της ''υπεύθυνης επιχειρηματικότητας με ήθος''».

Ολόκληρη η συνέντευξη της Βασιλικής Αδαμίδου στο CNN Greece:

  • Μέσα από το Sustainability Hackathon προωθείτε καινοτόμες λύσεις βιωσιμότητας. Πώς μπορεί η τεχνολογία να αποτελέσει αρωγό προς αυτή την προσπάθεια και αντίστοιχα ποιο το όφελος δράσεων όπως το Hackathon;

Όταν ξεκινήσαμε αυτή την προσπάθεια με τον 1ο μαραθώνιο καινοτομίας SUP (Single Use Plastic) Free Hackathon, τον Νοέμβριο του 2020, σε συνεργασία με το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης, στο πλαίσιο της εθνικής καμπάνιας «Ελλάδα Χωρίς Πλαστικά Μίας Χρήσης», υπό την αιγίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ο στόχος μας ήταν ξεκάθαρος. Θελήσαμε να ενεργοποιήσουμε την κοινωνία αλλά και την επιχειρηματικότητα, ώστε αξιοποιώντας τη σύγχρονη τεχνολογία να οδηγηθούμε σε μια καθημερινότητα χωρίς πλαστικά μιας χρήσης. Ήταν ένα πρώτο, σημαντικό βήμα, που μας δίδαξε ότι μέσα από τη συνεργασία και τη δημιουργική φαντασία, κυρίως των νέων επιστημόνων, η καινοτομία μπορεί να γίνει κοινό αγαθό. Να οδηγεί σε ολοκληρωμένες εφαρμογές, που μπορούν να ωφελήσουν την καθημερινή ζωή των πολλών, αν όχι όλων. Με τoν 2ο μαραθώνιο καινοτομίας Sustainability Hackathon τολμήσαμε να «ανοίξουμε» τη βεντάλια της τεχνολογίας. Αγκαλιάσαμε διαφορετικές πτυχές της βιώσιμης ανάπτυξης. Θελήσαμε να αξιοποιήσουμε τα καλύτερα στοιχεία της νεανικής επιχειρηματικότητας, αλλά και να χαρτογραφήσουμε συνέργειες στον τομέα της εκπαίδευσης και της ευαισθητοποίησης. Χαιρόμαστε ιδιαίτερα γιατί τελικά οι προσδοκίες μας βρήκαν ανταπόκριση. Είδαμε έξυπνες ιδέες και βιώσιμες πρακτικές από τουλάχιστον 30 ομάδες. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι είδαμε στην πράξη πόσο αποτελεσματική είναι η καινοτομία όταν, εκτός από καταλύτης βιώσιμης ανάπτυξης, γίνεται «δημοκρατική» και οδηγεί το σύνολο της κοινωνίας σε ένα καλύτερο αύριο.

  • Η επίτευξη βιωσιμότητας αποτελεί πλέον εκπεφρασμένο στόχο των περισσότερων εταιρειών. Πώς εξασφαλίζετε όμως ότι ο στόχος αυτός υλοποιείται στην πράξη και ποιες πρωτοβουλίες αναλαμβάνετε προς αυτή την κατεύθυνση;

Η βιώσιμη ανάπτυξη βρίσκεται βαθιά μέσα στο DNA της Lidl Ελλάς. Είναι κυριολεκτικά η δύναμη που εμπνέει και αναζωογονεί την επιχειρηματική της φιλοσοφία. Η βιωσιμότητα δεν είναι απλώς ανάγκη, αλλά ο μοναδικός δρόμος εξέλιξης για κάθε σύγχρονη οικονομία και φυσικά κάθε σύγχρονη κοινωνία. Όλες και όλοι εμείς στη Lidl Ελλάς αισθανόμαστε ότι υπηρετούμε πολλαπλούς ρόλους, μέσα από έναν συνεχή και συνεπή διάλογο με τα ενδιαφερόμενα μέρη μας.

H στρατηγική βιώσιμης ανάπτυξης που εφαρμόζουμε δεν είναι στατική. Αφουγκραζόμαστε ανάγκες και ανταποκρινόμαστε, προσαρμόζοντας κάθε φορά το επιχειρηματικό μας αποτύπωμα στα νέα δεδομένα. Βασιζόμαστε σε δύο ισχυρούς πυλώνες οφέλους που καταλήγουν στο ατομικό καλό: Καλό για τον Πλανήτη, Καλό για τους ανθρώπους, Καλό για Σένα. Διαμορφώνουμε ένα δομημένο πλάνο εταιρικής υπευθυνότητας και προχωράμε σε πράξεις. Με πρωτοποριακές ενέργειες, όπως τους μαραθώνιους καινοτομίας και με τη στήριξη πολλαπλών κοινωφελών προγραμμάτων, επενδύοντας σε μακροχρόνιες στρατηγικές συνεργασίες.

Έτσι, συνεχίζουμε περιβαλλοντικές δράσεις, όπως το Plastic Free Greece σε συνεργασία με το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης, στο πλαίσιο της εθνικής καμπάνιας «Ελλάδα Χωρίς Πλαστικά Μίας Χρήσης», υπό την αιγίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και του Υπουργείου Τουρισμού, το οποίο μετράει ήδη τρία χρόνια.

Στο πλαίσιο των κοινωνικών μας δράσεων, προχωράμε για τέταρτη συνεχή χρονιά με τη Συνέργεια Προσφοράς και Αγάπης με το Δίκτυο Κοινωνικής Αλληλεγγύης & Αρωγής και το Κέντρο Υποδοχής & Αλληλεγγύης Δήμου Αθηναίων (Κ.Υ.Α.Δ.Α.) καλύπτοντας βασικές ανάγκες 340 οικογενειών που ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας, καθώς και του πολυδύναμου κέντρου αστέγων, ξεπερνώντας συνολικά τα 400.000€ σε προϊόντα. Επιπλέον, καλύπτουμε εδώ και 8 χρόνια όλα τα έξοδα του Κέντρου Στήριξης Παιδιού και Οικογένειας του Χαμόγελου του Παιδιού στη Νέα Μάκρη, που λειτουργεί σε ακίνητο το οποίο έχουμε παραχωρήσει από το 2015. Ακόμη, στηρίζουμε πολυάριθμους άλλους κοινωφελείς φορείς σε όλη την Ελλάδα, καλύπτοντας ανάγκες συνανθρώπων μας που βρίσκονται σε ανάγκη.

Το συνολικό ετήσιο ποσό για πρωτοβουλίες που αφορούν στη στήριξη της κοινωνίας και την προστασία του περιβάλλοντος σε όλη την ελληνική επικράτεια ξεπερνά πλέον τα 1,6 εκατ. ευρώ.

Η αναγνώριση της σημαντικότητας του προγράμματος εταιρικής υπευθυνότητας φτάνει σε εμάς τόσο μέσα από τον διάλογο με τα ενδιαφερόμενά μας μέρη, αλλά και μέσα από σημαντικές διακρίσεις. Έτσι τη χρονιά που πέρασε η Lidl Ελλάς κατάφερε να ξεχωρίσει για την επιχειρηματική της επίδοση σε θέματα βιωσιμότητας και βρέθηκε για 5η συνεχόμενη φορά ανάμεσα στις SustainableCompanies και στις TheMostSustainableCompaniesinGreece. Επιπροσθέτως, υπήρξε η μοναδική εταιρία του κλάδου της που απέσπασε στον CR Index 2021-2022 Silver διάκριση για τις υψηλές της επιδόσεις στον Δείκτη Εταιρικής Υπευθυνότητας και επιβραβεύτηκε για τρίτη φορά για τις πρακτικές Βιώσιμης Ανάπτυξης και κριτηρίων ESG που εφαρμόζει.

Θέλουμε και μπορούμε να ηγούμαστε, στην αγορά και την οικονομία, με συναίσθηση της ευθύνης μας απέναντι στις επόμενες γενιές. Από τη διαφάνεια και τη βέλτιστη αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού, την καινοτομία στη διαχείριση φυσικών πόρων και την κυκλική οικονομία μέχρι τα ανθρώπινα δικαιώματα, τη συμπερίληψη και τη διαφορετικότητα, η συνεπής εφαρμογή σχετικών πρακτικών διασφαλίζουν ισχυρά συγκριτικά πλεονεκτήματα. Είμαστε βιώσιμοι γιατί γινόμαστε καλύτεροι, αλλά και επιδιώκουμε το καλύτερο για να παραμείνουμε βιώσιμοι.

  • Η βιωσιμότητα αποτελεί τον έναν από τους τρεις πυλώνες του ESG, το οποίο με τη σειρά του αποτελεί προτεραιότητα για τις επιχειρήσεις. Ανάμεσα σε αυτούς το περιβάλλον κατέχει κυρίαρχη θέση, δεδομένης και της κλιματικής κρίσης. Πώς κινείστε σε αυτή την κατεύθυνση, τόσο εντός της εταιρείας όσο και στο πλαίσιο της εταιρικής σας υπευθυνότητας.

Η κλιματική κρίση βρίσκεται πλέον στην κορυφή της ατζέντας κάθε μεγάλης επιχείρησης που φιλοδοξεί να ανοίγει δρόμους και να βελτιώνει την ποιότητα ζωής. Για τον λόγο αυτό έχουμε συμπεριλάβει στις πρωτοβουλίες μας το πλαίσιο της Κλιματικής Στρατηγικής 2030, σε ό,τι αφορά τις ενέργειες Προσαρμογής και Μετριασμού. Υλοποιήσαμε τη χρήση 100% πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας, σε όλες μας τις εγκαταστάσεις μέχρι το τέλος του 2022. Σε βάθος τετραετίας θα έχουμε εγκαταστήσει φωτοβολταϊκά συστήματα στο 25% των καταστημάτων μας, ενώ υπολογίζουμε να έχουμε ολοκληρώσει την εγκατάσταση σταθμών ηλεκτρικής φόρτισης σε όλο το δίκτυο.

Επιπλέον, στοχεύουμε στη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου που προκύπτουν από τις λειτουργίες μας σε όλες τις χώρες κατά 80%, σε σύγκριση με το 2019. Αυτές και άλλες πολλές ενέργειες εντάσσονται στο πλαίσιο της δέσμευσής μας στην πρωτοβουλία Science Based Targets, μια παγκοσμίως αναγνωρισμένη πρωτοβουλία για το κλίμα από το WWF, το UN Global Compact και το World Resource Institute.

Για να επιτύχει τους φιλόδοξους στόχους της, η Lidl Eλλάς έχει αναπτύξει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης ως μέρος της στρατηγικής της για το κλίμα που αφορά στις άμεσες εκπομπές που δημιουργούνται εντός της επιχείρησης και επηρεάζονται από αυτήν, στις έμμεσες που προκύπτουν από την κατανάλωση ενέργειας που προμηθευόμαστε από εξωτερικό πάροχο και στις εκπομπές που αφορούν στην επιχειρηματική δραστηριότητα σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα, καθώς και στα στάδια πριν και μετά.

Παράλληλα, αξίζει να σημειώσω ότι παραμένουμε δεσμευμένοι στον περιορισμό της χρήσης του πλαστικού. Έως το 2025 στοχεύουμε στη μείωση της χρήσης πλαστικού κατά 20%, στην 25% μέση περιεκτικότητα ανακυκλωμένου πλαστικού και στη μέγιστη δυνατή ανακυκλωσιμότητα για το 100% των συσκευασιών των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας μέχρι το 2025.

Καθώς άνθρωπος και περιβάλλον πάνε μαζί, σε κάθε μας πράξη έχουμε το βλέμμα μας στραμμένο στο μέλλον του πλανήτη. Η ευημερία για τον άνθρωπο είναι ό,τι η αειφορία για το περιβάλλον.

Στη Lidl Ελλάς, με την επιχειρηματική μας στάση δηλώνουμε την ευθύνη μας απέναντι στον άνθρωπο, την κοινωνία και το περιβάλλον. Ειδικότερα, σε αυτή την έκδοση διατυπώνουμε τις θέσεις και τη δέσμευσή μας σε αρχές και αυστηρά κριτήρια για κοινωνική και περιβαλλοντική βιωσιμότητα.

  • Ίσως ο πιο παραγνωρισμένος τομέας του ESG είναι αυτός της διακυβέρνησης. Τι σημαίνει Governance για τη Lidl Ελλάς και πώς μεταφράζεται η δέσμευση αυτή στην πράξη;

Έχετε απόλυτο δίκιο. Η διαφάνεια, η λογοδοσία, η υπεύθυνη πληροφόρηση, η βέλτιστη αξιοποίηση των ανθρώπινων πόρων ενδυναμώνουν συνολικά το εταιρικό κεφάλαιο και τις αξίες που το καθοδηγούν. Είναι στοιχεία εξέλιξης, αυτογνωσίας και ωριμότητας. Η εταιρική δικαιοσύνη με την ευρεία έννοια προϋποθέτει τον σεβασμό του ατόμου και των ελευθεριών του, σε μια λειτουργική ευθυγράμμιση με τους εταιρικούς στόχους. Στη Lidl Ελλάς όλα αυτά είναι δεδομένα. Με ενεργό, ανοικτό διάλογο σε όλα τα επίπεδα, με όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη. Με ίσες ευκαιρίες, με ίσες δυνατότητες εξέλιξης, με ίσους μισθούς για όλες και όλους τους ανθρώπους μας.

  • Συνολικά, τι οφείλουν και τι μπορούν να κάνουν στην πράξη οι εταιρείες ώστε να αναδείξουν το κοινωνικό τους πρόσωπο στην τρέχουσα συγκυρία;

Να παραμείνουν αυθεντικά προσαρμοσμένες στην αυτονόητη αρχή της «υπεύθυνης επιχειρηματικότητας με ήθος». Με ενσυναίσθηση, ευαισθητοποίηση και παρέμβαση εκεί που υπάρχει ανάγκη, κυρίως όταν αυτή αφορά τους ευπαθείς συμπολίτες μας. Με συνέπεια στον χρόνο και ουσία στον τρόπο.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης