Λιανεμπόριο: Οι ξένες αλυσίδες αλυσίδες που έκαναν «απόβαση» στην Ελλάδα
Διεθνή brands που δραστηριοποιούνται στον χώρο της ένδυσης, τον κλάδο του value for money αλλά και στο οργανωμένο λιανεμπόριο «πάτησαν» στην ελληνική αγορά το 2022.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ειδικά οι αλυσίδες που γενικότερα προσφέρουν πιο οικονομικές επιλογές προϊόντων στους καταναλωτές, τόσο σε ρούχα όσο και σε είδη σπιτιού, φαίνεται πως βρίσκουν πρόσφορο έδαφος ανάπτυξης στη χώρα μας. Είτε επιλέγοντάς την ως νέο προορισμό για τις δραστηριότητες τους, είτε διευρύνοντας το ήδη υπάρχον δίκτυό τους στην ελληνική αγορά.
Οι αφίξεις από την Πολωνία
Νέα άφιξη στην κατηγορία του value for money ήταν μέσα στο 2022 της πολωνικής Pepco που άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στην Ελλάδα τον Οκτώβριο, στο Piraeus Retail Park (Top Parks Πειραιώς) ενώ έως το τέλος του έτους θα διαθέτει συνολικά 8 καταστήματα στη χώρα μας σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα και Κόρινθο.
Η Pepco έχει χαρακτηριστεί ως «πολωνική Jumbo» καθώς διαθέτει σε προσιτές τιμές προϊόντα που ανήκουν σε περίπου 500 κατηγορίες, από ρούχα και υποδήματα έως είδη για τον εξοπλισμό και τη διακόσμηση του σπιτιού αλλά και παιχνίδια. Aντίστοιχος ρυθμός ανάπτυξης του δικτύου της Pepco αναμένεται να συνεχιστεί και το επόμενο έτος, με το άνοιγμα δεκάδων καταστημάτων ενώ προγραμματίζεται επίσης περαιτέρω επέκτασή της στην ελληνική αγορά τα επόμενα χρόνια.
Παράλληλα, ακόμη ένας πολωνικός Όμιλος, η LPP που δραστηριοποιείται στη λεγόμενη «γρήγορη μόδα» με τα brands Reserved, Sinsay, Cropp, House και Mohito, μπήκε το 2022 μέσω των ηλεκτρονικών της καταστημάτων στην ελληνική αγορά σχεδιάζοντας παράλληλα και το άνοιγμα φυσικών καταστημάτων το επόμενο έτος.
H επιστροφή των Carrefour
Εντός του 2022 στην ελληνική αγορά επέστρεψε έπειτα από μία δεκαετία και η γαλλική πολυεθνική Carrefour στην Ελλάδα μέσω της συνεργασίας της με τη Retail and more, θυγατρική του Ομίλου Teleunicom-Globalsat. Τα 5 πρώτα καταστήματα της εταιρείας άνοιξαν λίγο πριν από το καλοκαίρι σε τουριστικές περιοχές της χώρας, στις οποίες και δόθηκε έμφαση σε πρώτη φάση, ακολούθησαν ακόμη 6 συνέχεια, ενώ τον Σεπτέμβριο ξεκίνησε σε πλήρη λειτουργία το πρώτο κατάστημα στην Αττική και συγκεκριμένα στο κέντρο του Πειραιά.
Σημειώνεται ότι στη «νέα εποχή» των Carrefour στην Ελλάδα τα καταστήματα είναι διαφορετικά, σε σχέση με τα hypermarket που είχαν γνωρίσει οι Έλληνες καταναλωτές στο παρελθόν ενώ το δίκτυό τους θα περιλαμβάνει 5 διαφορετικούς τύπους καταστημάτων ανάλογα με τα δεδομένα και τις ιδιαίτερες συνθήκες της κάθε τοπικής αγοράς.
Νέος «παίκτης» στα αθλητικά είδη
Ντεμπούτο στην Ελλάδα έκανε το φθινόπωρο και ο βρετανικός κολοσσός αθλητικών ειδών JD Sports Fashion με το πρώτο του κατάστημα να ανοίγει τις πόρτες του στο εμπορικό πάρκο Smart Park στα Σπάτα.
Υπενθυμίζεται ότι περίπου έναν χρόνο νωρίτερα η JD Sports Fashion είχε αποκτήσει το 80% της ελληνικής εταιρείας αθλητικών ειδών, Cosmos Sport.