Kafea Terra: Οι νέες επενδύσεις και η κατηγορία καφέ που «ανεβαίνει»
Ο εσπρέσο αποτελεί τη μοναδική κατηγορία της αγοράς καφέ στο οργανωμένο λιανεμπόριο που εμφανίζει ανάπτυξη το 2022, της τάξεως του 4%, την ίδια στιγμή που οι υπόλοιπες κατηγορίες κινούνται οριακά πτωτικά.
Η συγκεκριμένη κατηγορία (εσπρέσο σε κάψουλα και αλεσμένος) άλλωστε, αποτελεί την πιο ανταγωνιστική στον καφέ καθώς συμμετέχουν όλες οι πολυεθνικές του κλάδου, όπως επεσήμαναν κατά τη διάρκεια δημοσιογραφικής ενημέρωσης, στελέχη της Kafea Terra. Της εταιρείας που δραστηριοποιείται στην αποκλειστική εισαγωγή του καφέ illy, την παραγωγή και διανομή του καφέ Dimello, καθώς και στην αποκλειστική εισαγωγή και διανομή ευρωπαϊκών εμπορικών σημάτων. Με σημαντική επίσης προσθήκη την πρόσφατη εισαγωγή στην αγορά του πρώτου πιστοποιημένου καφέ Rainforest Alliance, παραγωγής της ίδιας της εταιρείας.
Παράλληλα στην κατηγορία εσπρέσο, όπως επισημάνθηκε, παρατηρείται «ένταση» στις προωθητικές ενέργειες με αποτέλεσμα να μην καταγράφεται ισχυρή αύξηση της μέσης τιμής. Είναι ενδεικτικό ότι το 66% των προϊόντων της κατηγορίας, πωλούνται με προωθητική ενέργεια.
Σημειώνεται πως η Kafea Terrα στον εσπρέσο σε μορφή κάψουλας, έχει μερίδιο σε αξία της τάξεως του 3,1% και στόχος της είναι ο διπλασιασμός του.
Νέες επενδύσεις άνω των 6 εκατ. ευρώ
Για την περίοδο 2023-2024 η Kafea Terra δρομολογεί επενδύσεις άνω των 6 εκατ. ευρώ κι ενώ το τρέχον έτος ολοκληρώθηκε τετραετές επενδυτικό πλάνο της ύψους 27 εκατ. ευρώ.
Τα 2,5 εκατ. ευρώ εξ αυτών θα κατευθυνθούν για γραφεία και μονάδα service στο Μαρκόπουλο, 1,5 εκατ. ευρώ για κτιριακές εγκαταστάσεις στη Θεσσαλονίκη και 2 εκατ. ευρώ για νέα μονάδα καβουρδίσματος του καφέ.
Το 2021 ήταν μια χρονιά - ορόσημο για την KAFEA TERRA, καθώς όπως επεσήμανε η αντιπρόεδρος και CMO της Kafea Terra, Νιόβη Καλλέργη κατέγραψε εξαιρετικές επιδόσεις. Ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε στα 84,8 εκ. ευρώ (+ 22% έναντι των 69,4 εκ. ευρώ της προηγούμενης χρονιάς). Σε αυτό συνέβαλε η αύξηση κατά 10% του παραγόμενου όγκου καφέ, όπου σε συνδυασμό με την εισαγωγή 23 νέων κωδικών παραγωγής και 68 νέων κωδικών εισαγωγής και εμπορίας στους τομείς αγοράς Ho.Re.Ca και Retail, απέφερε θετικό πρόσημο κερδοφορίας στην εταιρεία.
Το 2022 σύμφωνα με τον εμπορικό διευθυντή, Νίκο Κουγιουμτζή εκτιμάται πως θα κλείσει με ανάπτυξη +15%, περί τα 97 εκατ. ευρώ, η οποία προέρχεται κατά το ήμισυ από ανάπτυξη πωλήσεων όγκου καφέ και το υπόλοιπο από τις αυξήσεις τιμών κατά τη διάρκεια του τελευταίου 1,5 έτους. Αν και, όπως σημειώθηκε, η εταιρεία απορρόφησε το μεγαλύτερο μέρος των αυξήσεων του λειτουργικού της κόστους, από το κόστος ενέργειας και τις πρώτες ύλες.
Ως προς τις εξαγωγές δραστηριοποιείται σε συνολικά 17 χώρες ενώ αποτελούν το 2,5% του καθαρού τζίρου της Kafea Terra. Οι εξαγωγές, πάντως όπως επισημάνθηκε, αποτελούν προτεραιότητα και εκτιμάται ότι τα επόμενα χρόνια θα αποτελούν κανάλι προς την ανάπτυξης της εταιρείας.