ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στη «μάχη» του χριστουγεννιάτικου τζίρου η αγορά παιχνιδιών

Στη «μάχη» του χριστουγεννιάτικου τζίρου η αγορά παιχνιδιών
Ο τζίρος των Χριστουγέννων αποτελεί για τις επιχειρήσεις στον κλάδο του παιχνιδιού το 50-60% του ετήσιου κύκλου εργασιών τους. Eurokinissi

Στη μάχη για τον τζίρο των Χριστουγέννων έχουν ήδη ριχτεί μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του παιχνιδιούτην ίδια στιγμή που την προσεχή Τετάρτη μπαίνει σε εφαρμογή και το νέο εργαλείο, ο «σάκος του Άη Βασίλη».

Για τα καταστήματα παιχνιδιών η συγκεκριμένη περίοδος θεωρείται ιδιαίτερα σημαντική, ενώ είναι ενδεικτικό ότι από τις αρχές Δεκεμβρίου έως και τις 10 Ιανουαρίου περίπου, οι επιχειρήσεις του κλάδου πραγματοποιούν το 50% - 60% του ετήσιου τζίρου τους καθώς οι καταναλωτές αγοράζουν χριστουγεννιάτικα δώρα για τα μικρά παιδιά.

Η εικόνα που παρουσιάζει η αγορά παιχνιδιών τις πρώτες μέρες του φετινού Δεκεμβρίου και λίγο προτού εφαρμοστεί το «καλάθι του Άη Βασίλη», κρίνεται έως ικανοποιητική, ελαφρώς μειωμένη σε σχέση με το 2019 – το έτος πριν την πανδημία δηλαδή – σύμφωνα με όσα επισημαίνει στo CNN Greece, o κ. Ιωάννης Παπαδόπουλος, πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Βιοτεχνών Παιδικών Παιχνιδιών & Αμαξών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην αγορά παιχνιδιών το τρέχον έτος, δεν παρατηρείται πτώση της αγοραστικής κίνησης αντίστοιχη με άλλους κλάδους του λιανεμπορίου όπως π.χ στην ένδυση και υπόδηση. Το φετινό καλοκαίρι μάλιστα ήταν το καλύτερο των τελευταίων χρόνων, ανεβασμένο ακόμη και σε σχέση με το 2019, με τις πωλήσεις καλοκαιρινών ειδών να ξεπερνούν τις προσδοκίες των εμπόρων του κλάδου όπως επισημαίνει ο κ. Παπαδόπουλος.

Αυξημένο ενδιαφέρον και από μικρές επιχειρήσεις για τον «σάκο του Άη Βασίλη»

Από την προσεχή Τετάρτη και έως τις 11 Ιανουαρίου μπαίνει σε εφαρμογή και το νέο «καλάθι» που δημιούργησε το υπουργείο Ανάπτυξης, για τα παιχνίδια αυτή τη φορά, ο λεγόμενος «σάκος του Άη Βασίλη». Σε μία προσπάθεια, τη συγκεκριμένη περίοδο που γίνεται ο μεγάλος όγκος αγορών παιχνιδιών, να συγκρατηθούν οι αυξήσεις και οι καταναλωτές να ψωνίσουν δώρα σε όσο το δυνατό προσιτές τιμές.

Το συγκεκριμένο μέτρο αφορά στα εξειδικευμένα καταστήματα παιχνιδιών των οποίων ο συνολικός ετήσιος κύκλος εργασιών υπερβαίνει το 1 εκατ. ευρώ ενώ εθελοντικά μπορούν να συμμετάσχουν και όσες μικρότερες επιχειρήσεις επιθυμούν.

Σύμφωνα με τον κ. Παπαδόπουλο, υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον για συμμετοχή στη συγκεκριμένη πρωτοβουλία από πολλές μικρές επιχειρήσεις ενώ έως την προσεχή Τετάρτη εκτιμάται πως θα έχουν ρυθμιστεί και τα διαδικαστικά ζητήματα που αφορούν στη λίστα με τα προϊόντα που θα πρέπει να στέλνουν στο υπουργείο Ανάπτυξης, κάθε Τετάρτη οι επιχειρήσεις που συμμετέχουν.

Oι κατηγορίες παιχνιδιών που έχει διαμορφώσει το υπουργείο είναι: βρεφικά, επιτραπέζια/παζλ, κούκλες, κατασκευές, παιχνίδια δημιουργίας, εκπαιδευτικά παιχνίδια, φιγούρες αθλητικά παιχνίδια, αυτοκινητάκια, τηλεκατευθυνόμενα, παιχνίδια εξωτερικού χώρου, παιχνίδια μίμησης.

Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να εντάξουν στις λίστες τους τουλάχιστον ένα προϊόν από κάθε κατηγορία και να το διαθέτουν σε προσιτή τιμή, ιδίως συγκριτικά με τα υπόλοιπα προϊόντα της ίδιας κατηγορίας. Τα προϊόντα θα φέρουν το ειδικό σήμα που έχει δημιουργηθεί ώστε να τα γνωρίζουν οι καταναλωτές, ενώ η σχετική λίστα με τις τιμές θα αναρτάται στο e-καταναλωτής όπως γίνεται και στο αντίστοιχο «καλάθι του νοικοκυριού».

Ευκρινής κατάλογος των προϊόντων που συνθέτουν το «καλάθι» θα πρέπει να βρίσκεται και σε εμφανές σημείο στην είσοδο του καταστήματος, που συμπεριλαμβάνει τις τιμές στις οποίες προσφέρονται.