ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Eπιστροφή στα επίπεδα του 2019 για την αγορά μπύρας

Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Eπιστροφή στα επίπεδα του 2019 για την αγορά μπύρας
H συνολική προστιθέμενη αξία των δραστηριοτήτων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας το 2021 ανέρχεται στα 686 εκατ. ευρώ, που αντιστοιχεί στο 0,4% του ΑΕΠ της χώρας, με βάση σχετική μελέτη,

Επιστροφή πολύ κοντά στα επίπεδα του 2019, προ πανδημίας δηλαδή, «βλέπει» για το 2022 συνολικά για την αγορά της μπύρας ο διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, Αλέξανδρος Δανιηλίδης επισημαίνοντας παράλληλα τις προκλήσεις που αναμένεται να αντιμετωπίσει το επόμενο έτος.

«Νομίζω ότι το 2022 θα είναι μία χρονιά που ο κλάδος γενικά θα είναι ευχαριστημένος σημείωσε ο κ. Δανιηλίδης στο πλαίσιο δημοσιογραφικής ενημέρωσης, εκτιμώντας ότι η αγορά το τρέχον έτος θα «κλείσει» συνολικά περίπου στο επίπεδο του 2019.

Σημείωσε ωστόσο ότι η αύξηση του κόστους το 2022 ήταν «σαφώς μικρότερη από αυτό που περιμένουμε για το 2023» αναφέροντας ενδεικτικά ότι τιμές για υλικά συσκευασία όπως μπουκάλια-αλουμίνιο αλλά και την πρώτη ύλη, το κριθάρι, είχαν «κλειστεί» νωρίτερα. Αντίθετα το 2023 οι τιμές αυτές θα είναι διαφορετικές.

Στο πλαίσιο αυτό, όπως επεσήμανε, αναμένονται το 2023 αυξήσεις στις τιμές εξηγώντας ωστόσο: «Φέτος, νομίζω ότι οι καταναλωτές συνολικά στη μπύρα μπόρεσαν να την απολαύσουν χωρίς να επιβαρυνθούν ιδιαίτερα, πολύ λιγότερο από άλλες κατηγορίες. Πιστεύω ότι παρ' όλες τις δυσκολίες του 2023 οι ανατιμήσεις που θα υπάρξουν θα είναι σε πλαίσια απόλυτης λογικής. Η τιμή που θα βλέπουμε στο ράφι δεν είναι δραματικά μεγαλύτερη από το 2022 . Είναι μία εκτίμηση πολύ πρώιμη βεβαίως, αλλά γίνεται μεγάλη προσπάθεια από όλους» σημείωσε.

Ο κ. Δανιηλίδης έκανε λόγο για μία δύσκολη ισορροπία μεταξύ της αύξησης του λειτουργικού κόστους και της προσπάθειας να μην εκτοξευθούν οι τιμές κάτι το οποίο, θα «πιέσει» την κατανάλωση.

Επεσήμανε ακόμη ότι παρά τις δύσκολες συνθήκες που επικρατούν και παρότι είναι δύσκολο να γίνουν προβλέψεις για το μέλλον, εκείνο που παρατηρείται μέχρι σήμερα είναι ότι οι καταναλωτές, τόσο παγκοσμίως όσο και στην Ελλάδα «δείχνουν ότι έχουν ακόμη απωθημένα από την περίοδο της πανδημίας. Θέλουν να βγουν, να ταξιδέψουν, να διασκεδάσουν».

Σε ό,τι αφορά την Αθηναϊκή Ζυθοποιία ο κ. Δανιηλίδης επεσήμανε ότι «έχουμε μία πολύ συγκρατημένη αισιοδοξία αλλά είμαστε έτοιμοι να διαχειριστούμε και πιο δύσκολες καταστάσεις».

Το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας παραμένει ως έχει ενώ για την περίοδο 2022-2025 προβλέπει 60 εκατ. ευρώ, με το κύριο μέρος του να αφορά στη συνεχή βελτιστοποίηση των ζυθοποιείων της αλλά και επενδύσεις σχετικές με την τεχνολογία.

Στα 686 εκατ. ευρώ η συνεισφορά της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας το 2021

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της Μελέτης Κοινωνικού και Οικονομικού Αποτυπώματός της για το 2021 που παρουσίασε η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, για τέταρτη φορά, αύξησε κατά 66 εκατ. ευρώ τη συνολική συνεισφορά της στο ΑΕΠ, υποστηρίζοντας το εισόδημα 68.817 πολιτών.

Η Μελέτη των Κοινωνικών και Οικονομικών Επιδράσεων των δραστηριοτήτων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας εκπονήθηκε από την ΕΥ Ελλάδος και καλύπτει το χρονικό διάστημα από 1/1/2021 έως 31/12/2021.

Συγκεκριμένα, η συνολική προστιθέμενη αξία των δραστηριοτήτων της εταιρείας ανέρχεται στα 686 εκατ. ευρώ, η οποία αντιστοιχεί στο 0,4% του ΑΕΠ της χώρας, ενώ η συνεισφορά στα φορολογικά έσοδα εκτιμάται στα 505 εκατομμύρια ευρώ, ποσό που αποτελεί το 1% των συνολικών φορολογικών εσόδων του κράτους για το 2021.

Παράλληλα, 26.468 θέσεις εργασίας υποστηρίζονται άμεσα, έμμεσα και επαγόμενα από την εταιρεία, οι οποίες αντιστοιχούν στο 0,7% του συνολικού εργατικού δυναμικού της χώρας. Από αυτές, οι 20.505 αφορούν στον κλάδο της εστίασης.