ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Βίκος: Νέα επένδυση και δυναμική είσοδος στην αγορά HoReCa

Η επένδυση σε νέα μονάδα παραγωγής, η είσοδος στο HoReCa και οι στόχοι στα αναψυκτικά για την Βίκος που συμπλήρωσε 30 χρόνια λειτουργίας.

Στην περαιτέρω ανάπτυξή της στην κατηγορία των αναψυκτικών και την είσοδό της στην αγορά HoReCa (εστίαση και ξενοδοχεία) εστιάζει με «όχημα» τη νέα επένδυση ύψους 22 εκατ. ευρώ η εταιρεία Βίκος, η οποία συμπληρώνει φέτος 30 χρόνια λειτουργίας.

Η εταιρεία πρόσφατα ολοκλήρωσε την επένδυση σε νέα μονάδα παραγωγής και εμφιάλωσης αναψυκτικών στο Καλπάκι Ιωαννίνων, που καταλαµβάνει 8.800 τ.µ. προσθέτοντας δύο γραμμές για συσκευασίες από γυαλί και αλουμίνιο. Σύμφωνα με όσα ανέφερε κατά τη διάρκεια δημοσιογραφικής ενημέρωσης ο Κωνσταντίνος Σεπετάς, Sales & Marketing Director της ΒΙΚΟΣ Α.Ε η δυναμικότητα στη γυάλινη συσκευασία φτάνει τις 20.000 φιάλες την ώρα και στην αλουμινένια τις 42.000 φιάλες την ώρα. «Πρόκειται για δύο συσκευασίες premium που θα αναφέρονται κατά βάση στην αγορά HoReCa, στην οποία εστιάζουμε» τόνισε.

Αξίζει να σημειωθεί ότι την τελευταία 7ετία η εταιρεία συνολικά έχει επενδύσει 47 εκατ. ευρώ. Το 2021 η Βίκος έκλεισε με 91 εκατ. ευρώ τζίρο και φέτος αναμένεται αύξηση της τάξεως του 18-20%.

Αφετηρία πριν από 30 χρόνια, σήμερα η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία μη αλκοολούχων

Κάνοντας μία αναδρομή στο παρελθόν, ο Πέτρος Σεπετάς, ο οποίος μαζί με τη σύζυγό του Ελένη Θεοχάρη ίδρυσαν τη Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων Α.Ε. (ΒΙΚΟΣ Α.Ε.) πριν από 30 χρόνια, θυμήθηκε ότι όταν σχεδίαζαν την εταιρεία «κάποιο στέλεχος μεγάλης πολυεθνικής μου είπε: καλά πού πας να τα βάλεις με την Pepsi, η οποία ήταν το νούμερο ένα στο νερό τότε».

Σήμερα η Βίκος είναι η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία μη αλκοολούχων ποτών στην Ελλάδα μετά την 3Ε και όπως υπογράμμισε ο κ. Πέτρος Σεπετάς «πιστεύω ότι θα προχωρήσουμε ακόμη περισσότερο για να εδραιώσουμε αυτή τη θέση μας, μαζί με τα καινούρια προϊόντα τα οποία θα βγάλουμε στο Καλπάκι».

Στο τιμόνι της Βίκος βρίσκεται πλέον η νέα γενιά της οικογένεια Σεπετά, οι τρεις γιοι των ιδρυτών της, ο Κωνσταντίνος, ο Ρηγίνος και ο Παύλος.

Σημειώνεται ότι η Βίκος σήμερα διαθέτει 4 εργοστάσια που εμφιαλώνουν νερό και παράγουν αναψυκτικά και την Petcom Plastics, που παράγει προπλάσματα φιαλών από PET και πώματα καθώς και 2 logistics center στην Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Διαθέτει συνολικά 32 γραμμές παραγωγής συνολικής δυναμικότητας 421.000 φιαλών την ώρα και απασχολεί 449 εργαζόμενους.

Πρώτη στην κατηγορία του νερού

Στην αγορά του νερού, το προϊόν δηλαδή με το οποίο ξεκίνησε τη δραστηριότητά της η Βίκος, τον Σεπτέμβριο πέρασε στην πρώτη θέση στην κατηγορία.

Με βάση τα στοιχεία που παρέθεσε ο Κωνσταντίνος Σεπετάς σε μία αγορά που «ανεβαίνει» κατά 2,1% σε ετήσια βάση η Bίκος αναπτύσσεται κατά 7,4% μονάδες και το μερίδιο της έχει φτάσει στο 17,1%, ενισχυμένο κατά 0,8 μονάδες.

Tα αναψυκτικά και η πρόκληση της κατηγορίας Cola

Στην κατηγορία των αναψυκτικών, το brand Bίκος εισήλθε το 2014, παράγοντας αναψυκτικά με βάση το φυσικό μεταλλικό νερό και μέσα σε λίγα χρόνια κατάφερε να έχει μερίδιο 7,1%. Συνολικά η αγορά των αναψυκτικών έχει ανάπτυξη +1,4% και το brand Bίκος αναπτύσσεται με 10,2%.

«Στόχευσή μας είναι να είμαστε η καλύτερη εναλλακτική για τον Έλληνα καταναλωτή ειδικά στην πολύ δύσκολη κατηγορία της cola» σημείωσε ο Κωνσταντίνος Σεπετάς.

Στην κατηγορία cola αυτή τη στιγμή η εταιρεία βρίσκεται στην τρίτη θέση στην αγορά με μερίδιο 6,4%. Η ανάπτυξη της Βίκος Cola στην κατηγορία είναι 8,5% ενώ συνολικά η αγορά αναπτύσσεται με 0,8%. Ο κ. Σεπετάς ανέφερε μάλιστα ότι σε συγκεκριμένη πανελλαδική αλυσίδα οργανωμένου λιανεμπορίου η Βίκος Cola έχει φτάσει σε μερίδιο 16% «ένα θεαματικό νούμερο που δείχνει τη δυναμική του προϊόντος».

Την άνοιξη του 2021 λανσαρίστηκε και η Βίκος Cola Zero, η οποία ήδη έχει καταφέρει να συμβάλλει σημαντικά στην ανάπτυξη της Βίκος Cola στην κατηγορία.

Σημαντική ανάπτυξη εμφανίζει και η πορτοκαλάδα, όπου το brand Βίκος βρίσκεται στην τρίτη θέση με μερίδιο 9,3% ενώ και στη λεμονάδα, έχει περάσει στην τρίτη θέση με μερίδιο 11,5%.

Αιχμή του δόρατος το Pink Grapefruit

Τον Μάρτιο του 2022 λανσαρίστηκε και το Βίκος Pink Grapefruit. «Είναι η αιχμή του δόρατος για τη νέα επένδυση γιατί είναι αμιγώς ένα προϊόν το οποίο έχει επιτόπια κατανάλωση και συνδυάζεται μαζί με αλκοολούχα ποτά» σημείωσε ο Κωνσταντίνος Σεπετάς.

Το Pink Grapefruit είναι ιδιαίτερα αναπτυσσόμενη αγορά και συνολικά καταγράφει ρυθμό +42,2%. Η Βίκος έπειτα από λίγους μήνες παρουσίας της βρίσκεται στην τρίτη θέση με μερίδιο 12,3%. Τους καλοκαιρινούς μήνες μάλιστα κατέγραφε μερίδια πάνω από 16% και ήταν στη δεύτερη θέση.

Στην αγορά της μικρής λιανικής, το Βίκος Pink Grapefruit βρίσκεται ήδη στη δεύτερη θέση με μερίδιο στο 14,2% και τους τελευταίους μήνες εκτοξεύεται πάνω από το 20%, ενώ στην αγορά των σούπερ μάρκετα καταγράφει μερίδιο 11,5%.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης