ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Cosmote: Στόχος η ενίσχυση των μεριδίων της στις ευρυζωνικές συνδέσεις

Cosmote: Στόχος η ενίσχυση των μεριδίων της στις ευρυζωνικές συνδέσεις
Στις ευρυζωνικές συνδέσεις, η Cosmote αύξησε κατά περίπου 11.000 τους πελάτες της, φθάνοντας στα 2,298 εκατ. γραμμές

Την επιθετική εμπορική πολιτική της όσον αφορά στις ευρυζωνικές συνδέσεις και γενικότερα στη σταθερή τηλεφωνία με στόχο την περαιτέρω ενίσχυση των μεριδίων της αλλά και της πιστότητας των πελατών σκοπεύει να συνεχίσει η Cosmote.

Αυτό επεσήμανε χθες Πέμπτη (10/11) κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης με τους αναλυτές με αφορμή τα οικονομικά αποτελέσματα του γ’ τριμήνου ο γενικός οικονομικός διευθυντής του ομίλου ΟΤΕ, Μπάμπης Μαζαράκης, ο οποίος επεσήμανε ότι η Cosmote αύξησε τις ευρυζωνικές συνδέσεις που εξυπηρετεί.

Ο κ. Μαζαράκης απαντούσε στα ερωτήματα των αναλυτών αναφορικά με την πτώση που υπήρξε στα έσοδα λιανικής σταθερής κατά το γ’ τρίμηνο του 2022 (-4,6% στα 230,2 εκατ. ευρώ) την οποία απέδωσε στις εμπορικές ενέργειες της Cosmote και στον διπλασιασμό των ταχυτήτων των συνδρομητών. Όμως, σημείωσε ότι αυτές οι κινήσεις είναι εφικτό να γίνουν δεδομένου ότι οι όποιες απώλειες καλύπτονται από την πορεία της εταιρείας σε άλλους τομείς, όπως είναι η κινητή τηλεφωνία και τα έσοδα από τα έργα πληροφορικής και επικοινωνιών (ICT). Είναι χαρακτηριστικό ότι σε συνολικό επίπεδο τα έσοδα από την Ελλάδα αυξήθηκαν κατά 6,1% στα 830 εκατ. ευρώ με τα έσοδα από υπηρεσίες κινητής να αυξάνονται κατά 5,2% λόγω και των υψηλότερων εσόδων από την περιαγωγή, αλλά και με τα έσοδα από έργα ICT να αυξάνονται κατά 43% σε ετήσια βάση και εκείνα από system solutions κατά 54%.

Είναι χαρακτηριστικό ότι όσον αφορά στις ευρυζωνικές συνδέσεις, η Cosmote αύξησε κατά περίπου 11 χιλιάδες τους πελάτες της, φθάνοντας στα 2,298 εκατ. γραμμές, τη στιγμή που ο ανταγωνισμός είχε απώλειες 6 χιλιάδων συνδέσεων. Μάλιστα, η Cosmote αύξησε κατά μία ποσοστιαία μονάδα το μερίδιο αγοράς της το οποίο έφθασε στο 52% σε μία αγορά που έχει ωριμάσει καθώς το ποσοστό διείσδυσης της ευρυζωνικότητας έχει φθάσει στο 91% των νοικοκυριών της χώρας.

Ο κ. Μαζαράκης παρουσιάστηκε αρκετά συγκρατημένος όσον αφορά στις εκτιμήσεις του για τα επόμενα τρίμηνα, υποστηρίζοντας πως περιμένει να κινηθούν στα ίδια επίπεδα, ενώ τόνισε ότι στα πλάνα του ομίλου είναι να συνεχίσει τις επενδύσεις στο χώρο των οπτικών ινών και ειδικά όσον αφορά στο fiber to the home (FTTH).

Σημειώνεται πως ο ΟΤΕ επέκτεινε περαιτέρω το δίκτυο FTTH, φτάνοντας σε 733 χιλιάδες σπίτια και επιχειρήσεις στο τέλος Σεπτεμβρίου, ενώ στοχεύει να φτάσει περίπου σε 1 εκατομμύριο μέχρι το τέλος του 2022. Οι πελάτες FTTH αυξήθηκαν κατά 18 χιλιάδες στο τρίμηνο, αγγίζοντας τις 110 χιλιάδες, και το ποσοστό διείσδυσης στις υποδομές FTTH του ΟΤΕ αυξήθηκε σε 16%, από 10% πέρυσι και 14% στο τέλος του β’ τριμήνου. Στοιχείο στο οποίο αναφέρθηκε ο κ. Μαζαράκης τονίζοντας ότι φαίνεται πως αποδίδουν οι προωθητικές ενέργειες. Σημαντική συνεισφορά είχαν, βέβαια, και τα κρατικά επιδοτούμεμενα κουπόνια για συνδέσεις FTTH, τα οποία ήταν διαθέσιμα κατά διαστήματα έως τον Σεπτέμβριο του 2022.

Ένα νέο πρόγραμμα επιδότησης με κουπόνια που είναι σε διαβούλευση αναμένεται να ξεκινήσει το 2023, το οποίο, όπως αναφέρθηκε κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης, σε συνδυασμό με το φιλόδοξο και στοχευμένο επενδυτικό πλάνο του ΟΤΕ και την αυξανόμενη ικανοποίηση των πελατών, εκτιμάται ότι θα ενισχύσει περαιτέρω την πελατειακή βάση και τις ζητούμενες ταχύτητες, οδηγώντας σε αύξηση των εσόδων το 2023.