ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Προς ενίσχυση ο ανταγωνισμός στο quick commerce

Στη διεύρυνση των υπηρεσιών που προσφέρουν με έμφαση στην διεκπεραίωση παραγγελιών που δεν σχετίζονται με την εστίαση προχωρούν σταδιακά οι πλατφόρμες που δραστηριοποιούνται στο χώρο του online delivery.

Η αρχή έγινε -κατά τη διάρκεια της πρώτης «καραντίνας»- με τις συνεργασίες με αλυσίδες super market αλλά σταδιακά οι μεγάλοι «παίκτες» του συγκεκριμένου κλάδου εξελίσσονται σε πλατφόρμες παράδοσης παραγγελιών που σχετίζονται περισσότερο με τον χώρο της «παραδοσιακής» λιανικής.

Το efood, το Box και η Wolt ξεκίνησαν μεν από την εστίαση για να επεκταθούν στα super markets αλλά παράλληλα άρχισαν να εξυπηρετούν παραγγελίες από ανθοπωλεία, καταστήματα ένδυσης ή οπτικών ειδών, βιβλιοπωλεία κ.ά., εισερχόμενοι ουσιαστικά στο αποκαλούμενο quick commerce.

Το ατού για το efood και την Wolt είναι ότι διαθέτουν τον δικό τους στόλο από οχήματα (κυρίως μηχανάκια) προκειμένου να εξυπηρετούν τις παραγγελίες που έρχονται μέσω των πλατφορμών τους.

Αρχικά, η εξυπηρέτηση αφορούσε καταστήματα εστίασης που δεν είχαν δικό τους delivery αλλά πλέον έχουν επεκταθεί και σε άλλους τομείς.

Και αυτός είναι ένας λόγος που η συγκεκριμένη αγορά εκτιμάται ότι μέσα σε μία διετία «εκτοξεύθηκε» από τα 300 εκατ. ευρώ το 2019 στα 800 εκατ. ευρώ το 2021.

Όσον αφορά στο Box ετοιμάζεται και αυτό να «λανσάρει» τον δικό του «στόλο».

Σύμφωνα με πληροφορίες, τα πρώτα μηχανάκια με το λογότυπο του Box θα κάνουν την εμφάνιση τους μέσα στις επόμενες εβδομάδες στους δρόμους της Αθήνας. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι το Box θα χρησιμοποιήσει εκτός από μισθωτούς διανομείς και freelances και εταιρείες που διαθέτουν στόλο δικύκλων για διανομές.

Το ερώτημα είναι, όμως, αν θα προχωρήσει και στην εξυπηρέτηση παραγγελιών που αφορούν άλλες εταιρείες του ομίλου ΟΤΕ όπως είναι η Γερμανός, ενώ θα μπορούσε -στο προσεχές μέλλον- να εξυπηρετεί και τις παραδόσεις εξοπλισμού της Cosmote προς τους συνδρομητές της τελευταίας.

Η «εμπλοκή» πάντως των πλατφορμών online delivery στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου έχει ήδη ξεκινήσει δεδομένου ότι η Wolt ανακοίνωσε πρόσφατα το Wolt Drive.

Μέσω της υπηρεσίας αυτής, η Wolt δίνει την δυνατότητα σε συνεργαζόμενα ηλεκτρονικά καταστήματα να παραδώσουν τα προϊόντα τους χωρίς να έχουν δικό τους δίκτυο διανομής.

Αντίστοιχα, οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να προγραμματίσουν την παραλαβή των αγορών τους στην πόρτα τους, σε ημέρα και ώρα που τους εξυπηρετεί, ακόμα και εντός 30 λεπτών από τη στιγμή καταχώρησης της παραγγελίας.

Όσον αφορά στο efood, το μεγάλο στοίχημα δεν είναι άλλο από την ολοκλήρωση της συγχώνευσης με τις εταιρείες του ομίλου Μούχαλη και κυρίως με το Kioskys.

Μία κίνηση που, επίσης, αναμένεται να διευρύνει τη γκάμα των παραγγελιών που θα εξυπηρετεί η πλατφόρμα.

Επίσης, στα πλάνα είναι πολύ πιθανό να περιλαμβάνεται και η επέκταση στο χώρο των πληρωμών δεδομένου ότι η μητρική εταιρεία (Delivery Hero) διαθέτει ευρωπαϊκή άδεια ιδρύματος ηλεκτρονικών πληρωμών. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι θα μπορούσε να δημιουργήσει το δικό της ψηφιακό πορτοφόλι και τη δική της εικονική κάρτα.

Σημειωτέον πως ο όμιλος ΟΤΕ έχει την Cosmote Payments, η οποία έχει λανσάρει το payzy, το οποίο θα μπορούσε να δημιουργήσει αρκετές συνέργιες με το Box.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης