ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τα επόμενα σχέδια της Mastercard για την ελληνική αγορά

Τα επόμενα σχέδια της Mastercard για την ελληνική αγορά
O Παναγιώτης Πολύδωρος, γενικός διευθυντής της Mastercard για την Ελλάδα

Η περαιτέρω ενίσχυση της τάσης αναφορικά με την αύξηση της χρήσης των ψηφιακών πληρωμών και η βελτίωση της εμπειρίας των καταναλωτών βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος της Mastercard, η οποία θέλει να επεκταθεί και σε άλλες μορφές ψηφιακών πληρωμών, πέραν αυτών που χρησιμοποιούν τις κάρτες.

Αυτό ανέφερε ο Παναγιώτης Πολύδωρος, ο οποίος έχει αναλάβει εδώ και μερικούς μήνες γενικός διευθυντής της Mastercard για την Ελλάδα, την Κύπρο και τη Μάλτα, κατά τη διάρκεια ενημερωτικής συνάντησης με εκπροσώπους των μέσων ενημέρωσης.

Σύμφωνα με τον κ. Πολύδωρο, η στρατηγική της Mastercard είναι να αποτελέσει αρωγό της χώρας στη νέα, ψηφιακή εποχή, με αιχμή του δόρατος τις ψηφιακές πληρωμές.

Ο κ. Πολύδωρος επεσήμανε ότι αυτή τη στιγμή έχει δημιουργηθεί η απαραίτητη υποδομή προκειμένου να αυξηθεί η χρήση των καρτών αλλά και η αναβάθμιση της εμπειρίας των καταναλωτών.

Σημειώνεται πως σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Mastercard, η χρήση καρτών στην Ελλάδα ανέρχεται στο 33% του διαθέσιμου καταναλωτικού εισοδήματος, κατατάσσοντας τη χώρα κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

Ωστόσο, η θετική τάση των τελευταίων ετών σε συνδυασμό με την υφιστάμενη υποδομή (σ.σ. ο αριθμός των POS πλησιάζει εκείνο των επιχειρήσεων) δημιουργεί περιθώρια για περαιτέρω ανάπτυξη.

Παράλληλα, οι ανέπαφες συναλλαγές κυριαρχούν, κατέχοντας το 96% επί του συνόλου που πραγματοποιούνται με κάρτα, στο φυσικό κόσμο.

Σε ό,τι αφορά στη χρήση ψηφιακών πορτοφολιών, σύμφωνα με στοιχεία της Mastercard, η διείσδυσή τους στην Ελλάδα ανέρχεται στο 9% του συνόλου των συναλλαγών με κάρτα.

Η τάση είναι ανοδική, καθώς οι καταναλωτές πραγματοποιούν ανέπαφες πληρωμές μέσω mobile συσκευών όλο και πιο συχνά για τις αγορές τους.

Ταυτόχρονα, κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών, έχουν γίνει μεγάλα βήματα, με τη χώρα πλέον να διαθέτει σημαντικό αριθμό «ψηφιακών πορτοφολιών».

Παράλληλα, έμφαση δίνεται και στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου, όπου αν και η δυναμική που δημιουργήθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας δεν διατηρήθηκε στο ίδιο υψηλό επίπεδο, η ανάπτυξή του ομαλοποιήθηκε, με ενίσχυση του τζίρου κατά 34%, σε σχέση με το 2021, με την τάση των τελευταίων μηνών να βαίνει αυξητική.

Ταυτόχρονα, υψηλή προτεραιότητα αποτελεί η δυναμική ανάπτυξη του συμβουλευτικού βραχίονα της εταιρείας, των Mastercard Advisors, με εξειδίκευση στον ευρύτερο τομέα των πληρωμών και συνεργασίες με χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, επιχειρήσεις διαφόρων κλάδων και την κυβέρνηση. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Mastercard έχει φθάσει να απασχολεί στην Ελλάδα περισσότερα από 80 άτομα, όταν το αντίστοιχο νούμερο το 2017 ήταν στα 7.

Σύμφωνα με τον κ. Πολύδωρο, οι Mastercard Advisors αξιοποιούν τον πλούτο των ανώνυμων δεδομένων και την τεχνογνωσία της Mastercard για το σχεδιασμό και την υλοποίηση έργων στρατηγικής. Η ραγδαία ανάπτυξη του τμήματος, που βρίσκεται στο επίκεντρο της στρατηγικής της εταιρείας στην Ελλάδα, έρχεται σε συνέχεια της απόφασης της Mastercard για τη δημιουργία ενός ευρωπαϊκού hub στην Αθήνα, που θα προσφέρει υπηρεσίες σε τοπικό, ευρωπαϊκό, αλλά και διεθνές επίπεδο.

Τέλος, ο κ. Πολύδωρος αναφέρθηκε και στην ανάγκη για συνεχή και ουσιαστική αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντας της χώρας, κάνοντας αναφορά σε μία σειρά από δράσεις που υλοποιεί η Mastercard στον τομέα του τουρισμού, μέσα από συνεργασίες και συνέργειες με φορείς του κλάδου.

Με γνώμονα τη σημασία του τουρισμού ως πυλώνα ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας, η συνολική επένδυση που έχει αναλάβει η Mastercard την τελευταία τριετία για τη στήριξη του ελληνικού τουρισμού, ανέρχεται σε σχεδόν 2,6 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία έχουν επενδυθεί σε κοινές δράσεις με το Υπουργείο Τουρισμού, τον ΕΟΤ και τον Δήμο Αθηναίων.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ