Η υπεύθυνη επιχειρηματική πρακτική ως βάση για τη βιώσιμη ανάπτυξη – Η περίπτωση της ΕΥΔΑΠ
Ανανεώθηκε:
Καθώς η ανθρωπότητα σήμερα έχει αντιληφθεί την ανάγκη στροφής στη βιώσιμη ανάπτυξη, όλο και περισσότερες εταιρείες ενσωματώνουν τις αρχές της στη λειτουργία τους. Η αειφορία όμως προϋποθέτει, πέρα από δράσεις για το περιβάλλον, στοχευμένα και ξεκάθαρα μια ουσιαστική αλλαγή στη φιλοσοφία λειτουργίας κάθε επιχείρησης, ώστε στη βάση της να βρίσκεται πλέον η υπεύθυνη επιχειρηματική πρακτική.
Αν και ως όρος δεν χρησιμοποιείται ευρέως, η σημασία της υπεύθυνης επιχειρηματικής πρακτικής για κάθε επιχείρηση που θέλει να αναπτύσσεται με βάση τις αρχές της βιωσιμότητας, είναι κομβική. Διότι, μόνο εφόσον η φιλοσοφία αυτή διέπει κάθε πτυχή της λειτουργίας της, μπορεί η κάθε επιχείρηση πράγματι να προχωρήσει στο μέλλον όπως το σχεδιάζει στρατηγικά στο παρόν.
Πρέπει να επισημάνουμε πως η υπεύθυνη επιχειρηματική πρακτική συνίσταται στον σεβασμό προς τον εργαζόμενο, τον καταναλωτή, το ίδιο το προϊόν. Εφόσον οι δραστηριότητες οποιασδήποτε εταιρείας την εφαρμόζει διέπονται από διαφάνεια, τότε αυτή επιτυγχάνεται ως προς το βασικό της μέρος. Κατόπιν, είναι απαραίτητο να προσαρμοστούν σε αυτόν τον τρόπο λειτουργίας όλες οι επιμέρους δραστηριότητες, ώστε η εταιρεία να λειτουργεί συνολικά με υπευθυνότητα και ηθικό αξιακό σύστημα για να προσφέρει στο περιβάλλον, τον άνθρωπο και το κοινωνικό σύνολο.
Η υπεύθυνη επιχειρηματική πρακτική στην ΕΥΔΑΠ
Η ΕΥΔΑΠ, η Εταιρεία που φροντίζει να φτάνει σε κάθε βρύση της Αττικής ένα από τα πιο ποιοτικά νερά σε ολόκληρη την Ευρώπη, έχει εφαρμόσει στη ραχοκοκαλιά της λειτουργίας της τις αρχές της υπεύθυνης επιχειρηματικής πρακτικής, στον δρόμο προς τη βιώσιμη ανάπτυξη. Αρχικά, πρέπει να γνωρίζουμε πως έχει δεσμευτεί να διεξάγει όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων της με διαφάνεια, ήθος και ακεραιότητα. Αυτό οδηγεί στην παροχή άριστης ποιότητας υπηρεσιών προς τους καταναλωτές της, οι οποίοι γνωρίζουν ότι το νερό που πίνουν είναι καθαρό και ποιοτικό, ότι η Εταιρεία που το διασφαλίζει σέβεται το περιβάλλον και την κοινωνία και τέλος ότι θα είναι δίπλα τους να προσφέρει τις υπηρεσίες της με ήθος, αυταπάρνηση και υψηλή τεχνογνωσία.
Αρχικά και όσον αφορά την εταιρική διακυβέρνηση, η ΕΥΔΑΠ εφαρμόζει Εσωτερικό Κανονισμό Εταιρικής Διακυβέρνησης, που αποτελεί συγχώνευση και επικαιροποίηση του Κώδικα Εταιρικής Διακυβέρνησης και του Κανονισμού Εσωτερικής Λειτουργίας της ΕΥΔΑΠ με στόχο την εύρυθμη λειτουργία της Εταιρείας. Έτσι, είναι σαφής ο τρόπος με τον οποίο η Εταιρεία διοικείται, τόσο ως προς το ανθρώπινο δυναμικό της, όσο και ως προς το κοινό. Παράλληλα, στο Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρείας εκπροσωπούνται οι μέτοχοι της μειοψηφίας και οι εργαζόμενοι, αποκτώντας έτσι λόγο στα τεκταινόμενα. Επιπλέον, στην ΕΥΔΑΠ λειτουργεί Επιτροπή Ελέγχου, που έχει την αρμοδιότητα να διασφαλίζει ότι εφαρμόζονται τα προβλεπόμενα, σύμφωνα με τις διαδικασίες διακυβέρνησης της Εταιρείας.
Ποιοτικό νερό στις βρύσες μας
Ύψιστη προτεραιότητα της ΕΥΔΑΠ είναι η διασφάλιση ποιοτικού νερού στις βρύσες όλων των καταναλωτών που ζουν και εργάζονται στην Αττική. Αυτό διασφαλίζεται με μια σειρά παραμέτρων και επιμέρους διαδικασιών, που διεξάγονται ακατάπαυστα όλο τον χρόνο.
Έτσι, διεξάγονται καθημερινοί έλεγχοι στους τέσσερις ταμιευτήρες (Μαραθώνας, Υλίκη, Μόρνος και Εύηνος), στο ακατέργαστο νερό που εισέρχεται στις Μονάδες Επεξεργασίας Νερού καθώς και στο καθαρό πλέον νερό που φεύγει προς τους καταναλωτές, μέσω του δικτύου ύδρευσης. Ενός δικτύου που, σε 24ωρη βάση, παρακολουθείται από σύστημα τηλελέγχου-τηλεχειρισμού με σκοπό την παροχή επαρκούς ποσότητας πόσιμου νερού υψηλής ποιότητας προς τους καταναλωτές.
Επιπλέον, τα Χημικά Εργαστήρια Γαλατσίου και Πολυδενδρίου, όπως και το Μικροβιολογικό Εργαστήριο, διαθέτουν διαπίστευση κατά ISO EN 17025, ενώ διεξάγονται ετησίως περί τις 120.000 χημικές και μικροβιολογικές αναλύσεις. Η ΕΥΔΑΠ άλλωστε έχει δημιουργήσει αρχείο έρευνας από την Υπηρεσία Research & Development για τη διάχυση της επιστημονικής γνώσης και συμμετέχει σε χρηματοδοτούμενα ερευνητικά προγράμματα που καλύπτουν τα πεδία ενδιαφέροντος της Εταιρείας.
Διαρκώς βελτιούμενη εμπειρία για τους πελάτες
Τρίτος πυλώνας της υπεύθυνης επιχειρηματικής πρακτικής και επομένως της βιώσιμης ανάπτυξης για την ΕΥΔΑΠ είναι η εμπειρία που προσφέρει στους πελάτες της, ως προς την εξυπηρέτηση. Στο πλαίσιο αυτό, προωθούνται διαρκώς καινοτόμες και ευέλικτες διαδικασίες, με στόχο τη βελτιστοποίηση των παρεχόμενων υπηρεσιών και αναβαθμίζονται οι εφαρμογές ηλεκτρονικής διακυβέρνησης με στόχο την ασφάλεια των συναλλαγών. Η ΕΥΔΑΠ επιπλέον συνεργάζεται στον τομέα αυτό με ανεξάρτητους φορείς, όπως ο Συνήγορος του Πολίτη (ΣτΠ) και ο Συνήγορος του Καταναλωτή (ΣτΚ) και διεξάγει έρευνες με στόχο την παρακολούθηση των αντιλήψεων των πελατών ως προς την δημόσια εικόνα της Εταιρείας, αλλά και την ικανοποίησή τους ως προς τις παρεχόμενες υπηρεσίες.
Είναι κρίσιμης σημασίας ζήτημα να αντιληφθούμε ως κοινωνία πως ο δρόμος προς τη βιώσιμη ανάπτυξη περιλαμβάνει ένα σύνολο αλλαγών και μεταρρυθμίσεων που αφορούν στη δομική λειτουργία εταιρειών και επιχειρήσεων. Η υπεύθυνη επιχειρηματική πρακτική, όπως την εφαρμόζει η ΕΥΔΑΠ σε κάθε επίπεδο της δομής της, μπορεί να είναι ο μοχλός κίνησης για την πραγματική, ουσιαστική και αναπόδραστη μετάβαση στην αειφορία και τη βιωσιμότητα.