ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αλλάζει ο χάρτης στην αγορά ένδυσης – Oι καινούριες αφίξεις και τα νέα δεδομένα

Αλλάζει ο χάρτης στην αγορά ένδυσης – Oι καινούριες αφίξεις και τα νέα δεδομένα
Οι αφίξεις διεθνών brand στη χώρα μας και οι νέες αγοραστικές συνήθειες λόγω της ακρίβειας δημιουργούν καινούριο τοπίο στην αγορά ένδυσης. Pixabay

Από την μία πλευρά οι πληθωριστικές πιέσεις που οδηγούν τους καταναλωτές σε περιορισμό των αγορών καταναλωτικών αγαθών, από την άλλη πλευρά οι αφίξεις ξένων αλυσίδων – οι οποίες στην πλειονότητα τους προσφέρουν οικονομικές επιλογές – αναμένεται να αλλάξουν το επόμενο διάστημα την εικόνα στην εγχώρια αγορά ένδυσης.

Ήδη οι διεθνείς εξελίξεις και ο πόλεμος στην Ουκρανία φαίνεται να έχουν επιταχύνει τους σχεδιασμούς ξένων brands που «είδαν» στην χώρα μας προοπτικές για την ανάπτυξή τους, πέραν όσων σχεδίαζαν έτσι κι αλλιώς την «απόβασή» τους στην ελληνική αγορά.

Την ίδια στιγμή οι περισσότεροι καταναλωτές σε μία προσπάθεια να αντιμετωπίσουν το συνεχιζόμενο κύμα ακρίβειας σε προϊόντα και υπηρεσίες «κόβουν» όλο και περισσότερο τις δαπάνες τους, ενώ ακόμη κι όταν αποφασίζουν να προχωρήσουν σε αγορές προϊόντων όπως ρούχα και παπούτσια, αναζητούν το «value for money».

Οι καινούριες αφίξεις

«Ντεμπούτο» αναμένεται να κάνει το φθινόπωρο στην ελληνική αγορά η πολωνική εκπτωτική αλυσίδα Pepco, με το πρώτο κατάστημα να ανοίγει στο εμπορικό πάρκο Piraeus Retail Park.

Η Pepco δραστηριοποιείται σε έναν κλάδο που αυτή τη στιγμή κυριαρχεί στην Ελλάδα η Jumbo, διαθέτοντας συλλογές ένδυσης και υπόδησης, αξεσουάρ, παιχνίδια και οικιακό εξοπλισμό. Το πλάνο ανάπτυξης της εταιρείας για τη χώρα μας προβλέπει τη δημιουργία συνολικά 12 καταστημάτων σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας.

Είσοδο στην ελληνική αγορά αρχικά μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου έκανε πρόσφατα ακόμη ένας πολωνικός όμιλος ένδυσης, η LPP, που δραστηριοποιείται στον κλάδο της «γρήγορης μόδας», με τα brands Sinsay και Reserved.

H εταιρεία εγκαινίασε τα δύο online καταστήματα της στα οποία οι καταναλωτές εκτός από ρούχα βρίσκουν και είδη για το σπίτι, παιχνίδια και καλλυντικά ενώ σύμφωνα με πληροφορίες αναμένεται το άνοιγμα 5 καταστημάτων στην Ελλάδα - αρχικά με το brand, Sinsay- μέχρι το τέλος του 2022.

Την ανάπτυξη της στη χώρα μας συνεχίζει και η τουρκική αλυσίδα οικονομικής ένδυσης, η LC Waikiki η η οποία έχει ήδη παρουσία στην Ελλάδα από το 2018 στην Ξάνθη, «κατηφόρισε» μέσα στο 2022 και στην Αθήνα.

Η «τουρκική Ζara», όπως χαρακτηρίζεται η Waikiki, διαθέτει πλέον καταστήματα στο River West, στο retail park της Trade Estate του Ομίλου Fourlis, στην Πειραιώς καθώς και σε Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Κόρινθο και Πάτρα.

Ανάκαμψη και για το ελληνικό ρούχο

Την ίδια στιγμή και το ελληνικό ρούχο φαίνεται πως ανακάμπτει έπειτα από τα χρόνια της οικονομικής κρίσης αλλά της πανδημίας που ακολούθησε. Ωστόσο οι πληθωριστικές πιέσεις που αλλάζουν τις συνήθειες των Ελλήνων καταναλωτών δημιουργούν προβληματισμό για την πορεία του κλάδου τον χειμώνα που έρχεται.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής & Έτοιμου Ενδύματος, το πρώτο τετράμηνο του 2022 οι πωλήσεις του ελληνικού κλάδου ένδυσης και κλωστοϋφαντουργίας κατέγραψαν άνοδο 60% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό, κατά το οποίο ωστόσο τα καταστήματα ήταν κλειστά στο μεγαλύτερο διάστημα λόγω των περιοριστικών μέτρων.

Μετά τον Απρίλιο, η πίεση στους καταναλωτές λόγω του συνεχιζόμενου κύματος ακρίβειας έγινε ακόμη μεγαλύτερη με αποτέλεσμα η ζήτηση να συνεχίζεται με χαμηλότερους ρυθμούς. Ελπίδα για τους καλοκαιρινούς μήνες αποτελεί, σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, η καλή πορεία του τουρισμού, προκειμένου να αντισταθμιστούν έως έναν βαθμό οι απώλειες από την εγχώρια ζήτηση.