Η «μάχη» στην αγορά παγωτού - Οι μεγάλοι «παίκτες» και τα νέα δεδομένα
Ανανεώθηκε:
Νέα δεδομένα διαμορφώνονται στο κλάδο του παγωτού, μία αγορά που υπολογίζεται πως στη χώρα μας κινείται κοντά στα 200-220 εκατ. ευρώ.
Η πιο πρόσφατη εξέλιξη η οποία αναμένεται να αλλάξει τις ισορροπίες στον κλάδο αφορά στην εταιρεία «Παγωτά Δωδώνη».
Η άλλοτε κραταιά αλλά με σημαντικά οικονομικά προβλήματα και δανειακές υποχρεώσεις τα τελευταία χρόνια εταιρεία, όπως ανακοινώθηκε και επίσημα την Παρασκευή, περνά στην επενδυτική εταιρεία συμμετοχών First Runner συμφερόντων του κ. Αλέξανδρου Κατσιώτη, η οποία αναδείχθηκε προτιμητέος επενδυτής κατά τη σχετική διαγωνιστική διαδικασία.
Η First Runner σε συνεργασία με τη συμβουλευτική εταιρεία Value Partners αναμένεται τους επόμενους μήνες να αναπτύξει το επιχειρηματικό σχέδιο ενώ θα καθοριστεί και το ύψος των επενδύσεων που θα δρομολογηθούν για την ανάκαμψη της εταιρείας.
Με δεδομένο μάλιστα ότι παρά τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετώπιζε, η «Παγωτά Δωδώνη» έχει διατηρήσει το ισχυρό της brand όλα αυτά τα χρόνια, η «μάχη» στην εγχώρια αγορά αναμένεται να αποκτήσει νέο ενδιαφέρον.
Στον κλάδο του παγωτού, αυτή τη στιγμή υπολογίζεται ότι η Unilever με τα σήματα Algida και ΕΒΓΑ, η Froneri Hellas -κοινοπραξία των Νestlé και R&R - και η Κρι-Κρι έχουν συνολικό μερίδιο στην αγορά το οποίο αθροιστικά ξεπερνά το 50%. Επίσης ένα μερίδιο περί τα 9%-10% αφορά σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ενώ το υπόλοιπο ποσοστό μοιράζονται οι υπόλοιπες μικρότερες εταιρείες που δραστηριοποιούνται.
«Λιώνει» λόγω ανατιμήσεων η αγορά
Πέραν όμως των επιχειρηματικών εξελίξεων, ο κλάδος αυτή την περίοδο έχει να αντιμετωπίσει τα ζητήματα που προκαλούνται λόγω των πληθωριστικών πιέσεων.
Ιδιαίτερα σημαντικά είναι εξάλλου τα προβλήματα στην αγορά γάλακτος – με το γάλα να αποτελεί πρώτη ύλη για το παγωτό- ενώ στελέχη του κλάδου έχουν κρούσει «καμπανάκι» για περαιτέρω ανατιμήσεις αλλά ακόμη και για ενδεχόμενες ελλείψεις σε γαλακτοκομικά. Την ίδια στιγμή, πέραν αυξημένων πρώτων υλών, οι παγωτοβιομηχανίες καλούνται να διαχειριστούν και τις αυξήσεις στην ενέργεια που επιβαρύνουν επιπλέον το λειτουργικό κόστος.
Ο στόχος για το 2022 ήταν η αγορά του παγωτού να επιστρέψει – με τη συνεισφορά και του τουρισμού το φετινό καλοκαίρι- στα επίπεδα προ πανδημίας μετά την πτωτική πορεία των προηγούμενων δύο ετών.
Η αύξηση τζίρου θεωρείται δυνατό να επιτευχθεί λόγω της ανόδου των τιμών αλλά και των αυξημένων τουριστικών αφίξεων, ωστόσο το ερώτημα παραμένει όσον αφορά στον όγκο των πωλήσεων και καθώς οι ανατιμήσεις επηρεάζουν τη ζήτηση.
Οι αυξήσεις στις τιμές για τους καταναλωτές που ήδη έχουν καταγραφεί, φτάνουν στα επίπεδα του 20% για τα συσκευασμένα παγωτά και έως το 25% για το χύμα.
Σε κάθε περίπτωση το καλοκαίρι αποτελεί, όπως είναι φυσικό, την περίοδο στην οποία ποντάρει η αγορά του παγωτού και η «μάχη» στην οποία έχουν ριχτεί οι εταιρείες του κλάδου, εξελίσσεται.