«Στροφή» στα σπιτικά μαστορέματα για τους Έλληνες – Η δυναμική του «Do It Yourself»
Ανανεώθηκε:
Στα σπιτικά μαστορέματα και τις Do It Yourself κατασκευές στράφηκαν οι Έλληνες την περίοδο των lockdown λόγω της παραμονής τους στο σπίτι, με την τάση αυτή να συνεχίζεται και μετά την άρση των περιορισμών, καθώς πλέον οι καταναλωτές δηλώνουν περισσότερο «εξοικειωμένοι».
Άλλωστε, με το διαθέσιμο εισόδημά τους να περιορίζεται λόγω των πληθωριστικών πιέσεων, αρκετοί φαίνονται διατεθειμένοι να αναλάβουν οι ίδιοι τον ρόλο ...μάστορα όταν αποφασίζουν να προχωρήσουν σε κάποια εργασία βελτίωσης του σπιτιού τους, δαπανώντας έτσι, μόνο για τα υλικά κατασκευής.
Ενδεικτικό της αυξητικής τάσης που παρουσιάζει το DIY στη χώρα μας είναι τα αποτελέσματα της έρευνας «Brand & Ad Tracker» που πραγματοποίησε η Leroy Merlin, κατά τις περιόδους Νοέμβριος – Δεκέμβριος 2021 και Μάρτιος 2022.
Συγκεκριμένα, οι καταναλωτές που δήλωσαν «εξοικειωμένοι» με το «DoIt Yourself» σχεδόν διπλασιάστηκαν την τελευταία διετία, καθώς από το ποσοστό 23% το 2020, αυξήθηκαν σε 41% το 2022. Ταυτόχρονα, οι «αρχάριοι» εμφανίζονται μειωμένοι στο 46%, από 58%, τις αντίστοιχες περιόδους. Εκείνοι πάντως που δήλωσαν «προχωρημένοι», είναι επίσης μειωμένοι από 18% σε 13% σε σχέση με δύο χρόνια πριν.
Ανάμεσα στα ενδιαφέροντα ευρήματα της έρευνας είναι και η μικρή διαφορά που παρατηρείται πλέον μεταξύ των δύο φύλων, ανάμεσα σε όσους δηλώνουν «προχωρημένοι». Οι άνδρες διατηρούν μεν την πρωτιά με 56%, ωστόσο και οι γυναίκες που δηλώνουν ότι μπορούν με ευχέρεια να ολοκληρώσουν τις DIY κατασκευές, αυξήθηκαν και φτάνουν στο ποσοστό του 44%.
Από την άλλη πλευρά οι γυναίκες αυτοπροσδιορίζονται ως αρχάριες σε ποσοστό 68% ενώ οι άνδρες σε 32%. Παράλληλα, οι γυναίκες δηλώνουν «εξοικειωμένες» σε ποσοστό 24%, ενώ οι άνδρες σε 76%.
Η δυναμική του DIY είχε φανεί και σε παλαιότερη έρευνα της Praktiker με την υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, κατά την περίοδο που βρίσκονταν ακόμα σε ισχύ τα περιοριστικά μέτρα.
Συγκεκριμένα το εξάμηνο «φθινόπωρο 2020 - χειμώνας 2021», το 70% των καταναλωτών δήλωσε πως πραγματοποίησε κάποια εργασία στο σπίτι ενώ το 58% προτιμούσε να κάνει μόνο του ή με κάποιο άλλο μέλος της οικογένειας τις μικρές εργασίες στο σπίτι, παρά να τις αναθέσει σε κάποιον επαγγελματία. Παράλληλα το 94% των ερωτηθέντων, επέλεγε να κάνει τουλάχιστον ένα μέρος των εργασιών του σπιτιού ιδιοχείρως.
Τα παραπάνω στοιχεία επιβεβαιώνουν τις καλές προοπτικές τις οποίες βλέπουν στελέχη της αγοράς στον τομέα του DIY, με τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο άλλωστε, να φαίνεται πως επενδύουν στην ανάπτυξη τους. Παρέχοντας διαρκώς νέες και βελτιωμένες υπηρεσίες στους καταναλωτές τους, όπως και συμβουλές από εξειδικευμένους επαγγελματίες.
Παράλληλα όπως έχουν επισημάνει στελέχη τους, στις προτεραιότητες για το επόμενο διάστημα παραμένει και η περαιτέρω ενίσχυση των ηλεκτρονικών τους καταστημάτων καθώς μέσα στην πανδημία οι Online πωλήσεις και σε αυτό τον κλάδο κατέγραψαν σημαντική ανάπτυξη.