Πού οφείλεται, τελικά, το κυκλοφοριακό χάος στην Αθήνα;
Τους τελευταίους μήνες η πλειονότητα των οδηγών που μετακινείται καθημερινά στην Αθήνα, έρχεται αντιμέτωπη με τις καθυστερήσεις και την ταλαιπωρία που συνοδεύουν το -σχεδόν καθημερινό πλέον- κυκλοφοριακό χάος σε βασικές οδικές αρτηρίες της Αττικής.
Πολλοί είναι, λοιπόν, εκείνοι οι οποίοι εύλογα διερωτώνται πού οφείλεται τελικά αυτό το φαινόμενο, το οποίο μετατρέπει τις μετακινήσεις στην Αθήνα σε μία δύσκολη και σε πολλές περιπτώσεις, επικίνδυνη υπόθεση. Διότι το κυκλοφοριακό χάος συμβάλλει, μεταξύ άλλων, στον εκνευρισμό των οδηγών και στην έντονη κίνηση στους δρόμους, στοιχεία που βρίσκονται συχνά πίσω από τα τρακαρίσματα που λαμβάνουν χώρα στην άσφαλτο. Σίγουρα δεν είναι τυχαίο πως οι ώρες αιχμής, δηλαδή οι πρωινές και οι μεσημεριανές, είναι και οι πιο επικίνδυνες για τους Έλληνες οδηγούς, αφού τα περισσότερα τροχαία πέρυσι καταγράφηκαν από τις 12 μέχρι τις 3 το μεσημέρι και από τις 9 το πρωί μέχρι τις 12 το μεσημέρι.
Τι μπορούμε να κάνουμε, λοιπόν, για να γίνει η καθημερινότητά μας στο κλεινόν άστυ καλύτερη και να απολαμβάνουμε περισσότερη ασφάλεια στις οδικές μας μετακινήσεις;
Τα βασικά αίτια πίσω από τα καθημερινά μποτιλιαρίσματα και την αυξημένη κίνηση
Υπάρχουν πολλοί παράγοντες, οι οποίοι μπορεί να ευθύνονται -ως έναν βαθμό- για την ιδιαίτερα αυξημένη κίνηση τους δρόμους της Αττικής και ένας από αυτούς, είναι η πανδημία του Covid-19. Διότι έπειτα από δύο χρόνια χωρίς πολλές μετακινήσεις, η επιστροφή στην κανονικότητα και τις υποχρεώσεις, ωθεί πολλούς κατοίκους των πόλεων πίσω στους δρόμους, ακόμη περισσότερο μέρα με τη μέρα. Ακόμη περισσότεροι είναι δε εκείνοι οι οποίοι επιλέγουν πλέον να μετακινούνται με τα προσωπικά τους οχήματα και όχι με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, αν και σταδιακά αυτή η κατάσταση ομαλοποιείται.
Βέβαια, ειδικότερα από την άνοιξη και μετά, είναι περισσότερο αυξημένη και η τουριστική κίνηση στη χώρα μας, κάτι που συμβάλλει επίσης στην επιπλέον κίνηση στις οδικές αρτηρίες της Αττικής. Ωστόσο, ένας ακόμη πολύ σημαντικός λόγος για τις καθυστερήσεις και το κυκλοφοριακό χάος στην πόλη, έχει να κάνει με τα ίδια τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους και δη, με τις αποφάσεις των οδηγών και τις επιλογές τους, όσον αφορά στη διαχείριση ζημιών των οχημάτων τους.
Έχουν, τελικά, ευθύνη οι οδηγοί για τις καθυστερήσεις στους δρόμους της Αττικής;
Η αλήθεια είναι πως σε πολλές περιπτώσεις, όταν βρισκόμαστε «μπλοκαρισμένοι» σε κάποια κεντρική οδική αρτηρία της πόλης, συνειδητοποιούμε πως ο λόγος που η μετακίνηση μας γινόταν με σημαντική καθυστέρηση για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα και για ένα μεγάλο μέρος του δρόμου, ήταν ένα ακινητοποιημένο όχημα.
Μπορεί ο λόγος που είχε ακινητοποιηθεί το συγκεκριμένο αυτοκίνητο να ήταν η έλλειψη βενζίνης -δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι λόγω των αυξημένων τιμών στα καύσιμα τέσσερα αυτοκίνητα μένουν κάθε μέρα από βενζίνη στον Κηφισό. Συνήθως όμως, αυτό συμβαίνει λόγω κάποιας σύγκρουσης με ένα άλλο όχημα ή λόγω έλλειψης συντήρησης του αυτοκινήτου, κάτι που οδηγεί στην ακινητοποίησή του.
Το ζήτημα είναι πως πολλές φορές οι οδηγοί είναι -ή θεωρούν πως είναι- αναγκασμένοι να ακολουθήσουν χρονοβόρες διαδικασίες. Να περιμένουν για παράδειγμα τη Φροντίδα Ατυχήματος, όση ώρα κι αν κάνει, χωρίς να μετακινήσουν τα οχήματά τους, ακόμα κι όταν η υπαιτιότητα είναι ξεκάθαρη για όλους τους εμπλεκόμενους. Οπότε, παραμένουν εκτεθειμένοι στους κινδύνους ενός δρόμου με κυκλοφορία και ταυτόχρονα, τα οχήματά τους την εμποδίζουν, προκαλώντας επιπλέον καθυστερήσεις και ταλαιπωρία.
Απλοποιώντας τις διαδικασίες διαχείρισης ζημιών και περιορίζοντας το πρόβλημα
Πράγματι, όταν υπάρχουν μικρές υλικές ζημιές από μία σύγκρουση και κυρίως, όταν η υπαιτιότητα είναι ξεκάθαρη, το να παραμένει ένα όχημα ακινητοποιημένο στο οδόστρωμα, εντείνει ακόμη περισσότερο το κυκλοφοριακό χάος στην πόλη και την ταλαιπωρία των υπόλοιπων οδηγών.
Στις μέρες μας όμως, υπάρχει η κατάλληλη τεχνολογία και καινοτόμες λύσεις ασφάλειας αυτοκινήτου, οι οποίες μπορούν να συμβάλλουν άμεσα στον περιορισμό του προβλήματος, οπότε είναι στο χέρι του κάθε οδηγού να αναλάβει δράση. Διότι σήμερα υπάρχουν ασφαλιστικές εταιρείες που κάνουν τη διαφορά μέσα από τις ψηφιακές λύσεις και τα εργαλεία που προσφέρουν, απλοποιώντας τις απαραίτητες διαδικασίες και περιορίζοντας έτσι τόσο τον χρόνο αναμονής των οδηγών στους δρόμους έπειτα από ένα τρακάρισμα ή μία ζημιά, αλλά και την ταλαιπωρία τους εν γένει.
Η Hellas Direct αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα στη συγκεκριμένη περίπτωση. Να αναφέρουμε απλώς ότι παρέχει Fast Track υπηρεσίες και συγκεκριμένα, μας δίνει τη δυνατότητα, μέσα από ένα τηλεφώνημα ή το άγγιγμα της οθόνης του κινητού μας, να πάμε απευθείας στο συνεργείο, για να μηδενιστεί ο χρόνος αναμονής μας στους δρόμους μετά από ένα τρακάρισμα, αλλά και ο χρόνος αποζημίωσής μας κατά 70%. Μάλιστα, η εταιρεία έχει καταγράψει περιστατικό, όπου από την καταγραφή του συμβάντος μέχρι την έγκριση της επισκευής του οχήματος από το συνεργείο, έχουν χρειαστεί μόλις εννέα λεπτά, κάτι που αποτελεί χρόνο-ρεκόρ. Όλα αυτά 24 ώρες το 24ωρο και επτά ημέρες την εβδομάδα, με τη στήριξη ειδικών που κατευθύνουν καταλλήλως κάθε οδηγό σε κάθε περίπτωση και μάλιστα, καταγράφοντας αναλυτικά το κάθε συμβάν και συγκεντρώνοντας όλες τις απαραίτητες πληροφορίες.