ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η «μάχη» των αλυσίδων σούπερ μάρκετ στις τουριστικές περιοχές

Οι κινήσεις που έχουν γίνει το τελευταίο διάστημα από αλυσίδες για ενίσχυση του δικτύου τους κυρίως σε νησιά, δείχνουν τη σημασία που δίνεται στην καλή πορεία του τουρισμού. pixabay

Στα νησιά και τις περιοχές με έντονη τουριστική κίνηση «ποντάρουν» τους καλοκαιρινούς μήνες οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ, σε μία χρονιά άλλωστε, που ολόκληρη η αγορά έχει μεγάλες προσδοκίες από την αύξηση των επισκεπτών στη χώρα μας, το πρώτο καλοκαίρι μετά το 2019, χωρίς τους περιορισμούς της πανδημίας.

 

Με δεδομένο μάλιστα ότι οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ κινούνται πτωτικά από την αρχή της χρονιάς, η τόνωση από την τουριστική κίνηση θεωρείται ιδιαίτερα σημαντική.

Το αντίθετο δηλαδή με ό,τι συνέβη την περίοδο της πανδημίας.

Όταν, ενώ συνολικά ο κλάδος των σούπερ μάρκετ μέσα στη διετία εμφάνιζε σημαντική άνοδο, οι μειωμένες τουριστικές ροές λόγω των περιορισμών, οδηγούσαν σε απώλειες των πωλήσεων στα νησιά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Ενδεικτικές της σημασίας που δίνεται στην καλή πορεία του τουρισμού είναι και οι κινήσεις που έχουν γίνει το τελευταίο διάστημα από αλυσίδες του κλάδου για ενίσχυση του δικτύου τους, κυρίως στα νησιά.

Διευρύνει την παρουσία της στα νησιά η Μασούτης

Πρόσφατα η βορειοελλαδίτικη Μασούτης προχώρησε σε μία συμφωνία με την οποία ενδυναμώνει την παρουσία της σε δημοφιλείς τουριστικές περιοχές, όπως η Κέρκυρα, οι Κυκλάδες και η Κρήτη.

Συγκεκριμένα, μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών επικύρωσης της συμφωνίας με τη ΣΥΝ.ΚΑ Κρήτης Υπεραγορές Α.Ε. και αφού προηγήθηκε η έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, μεταβιβάζονται στη Μασούτης τα καταστήματα των εταιρειών «Γαλαξίας Α.Ε.» και «Μαρκάτο Α.Ε.» στην Κέρκυρα που είχαν εξαγοραστεί τα προηγούμενα χρόνια από τον κρητικό Συνεταιρισμό και τα οποία πλέον θα λειτουργούν υπό το σήμα Μασούτης, κάτι που αναμένεται να συμβεί και με τα υποκαταστήματα σε Κυκλάδες, Χίο και Κάλυμνο.

Ήδη από την περασμένη εβδομάδα λειτουργεί και νέο κατάστημα Μασούτης στη Σαντορίνη, το οποίο στο παρελθόν ήταν της τοπικής αλυσίδας Βιδάλης, η οποία επίσης είχε «περάσει» στον ΣΥΝΚΑ.

Όσον αφορά στην Κρήτη, τα 37 συνολικά καταστήματα που διαθέτει ο ΣΥΝΚΑ εξακολουθούν να λειτουργούν με το σήμα του, με τη Μασούτης να συμμετέχει στο μετοχικό κεφάλαιο.

«Μπαίνοντας» με αυτό τον τρόπο η βορειοελλαδίτικη αλυσίδα στην ιδιαίτερα σημαντική, αγορά του νησιού, όπου η ΣΥΝΚΑ υπολογίζεται ότι διαθέτει μερίδιο της τάξεως του 20%.

Από τουριστικές περιοχές η επιστροφή της Carrefour στην Ελλάδα

Έμφαση στις τουριστικές περιοχές δίνεται κατά την πρώτη φάση ανάπτυξης του δικτυού της Carrefour, στην επιστροφή της στην ελληνική αγορά μέσω της συνεργασίας της με τη Retail and Μore, θυγατρική του Ομίλου Teleunicom-Globalsat.

Τα 5 πρώτα καταστήματα Carrefour, στη νέα εποχή της γαλλικής πολυεθνικής στη χώρα μας, άνοιξαν σε Ζάκυνθο και Χαλκιδική. Με το πλάνο, το αμέσως επόμενο διάστημα να προβλέπει τη δημιουργία συνολικά 7 καταστημάτων στην περιφέρεια και περιοχές με έντονη τουριστική κίνηση, όπως η Σαντορίνη.

Η Κρήτη αποτελεί επίσης για την Carrefour μία σημαντική αγορά λόγω του αυξημένου τουρισμού και είναι ανάμεσα στις περιοχές που βρίσκονται στις προτεραιότητες για ανάπτυξη καταστημάτων.

Από την πλευρά της η αλυσίδα Σκλαβενίτης με το δίκτυο που είχε αποκτήσει στο παρελθόν από τη Μαρινόπουλος αλλά και από την κατά 60% θυγατρική του Ομίλου, «Χαλκιαδάκης» στην Κρήτη, διαθέτει ήδη παρουσία σε αρκετά νησιά της χώρας.

Όπως επίσης σημαντική παρουσία διαθέτει και η ΑΒ Βασιλόπουλος, η οποία επιπλέον, πέραν της ανάπτυξης των καταστημάτων AB Shop & Go στα οποία δίνει έμφαση το τρέχον έτος, εγκαινίασε μέσα στον Απρίλιο και το πρώτο της κατάστημα σε αεροδρόμιο και συγκεκριμένα στο «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Πηγές της εταιρείας σημείωναν πως το καινούριο αυτό εγχείρημα αποτελεί μεγάλη προβολή τόσο για την ΑΒ όσο και για τα ελληνικά προϊόντα, στους ξένους τουρίστες που φτάνουν στη χώρα μας.

Στη συνεισφορά του τουρισμού στην ανάπτυξη των πωλήσεων αναφέρθηκε και ο επικεφαλής της ΜETRO, Αριστοτέλης Παντελιάδης κατά τη διάρκεια πρόσφατης συνέντευξης Τύπου επισημαίνοντας τη σημασία που έχει η «επαναφορά» των επιχειρήσεων του κλάδου HORECA μετά την πανδημία.

Ο ίδιος επεσήμανε μάλιστα ότι «ο τουρισμός πηγαίνει πάρα πολύ καλά» και πως φέτος το στοίχημα για τον κλάδο γενικότερα του λιανεμπορίου είναι η παροχή καλής εξυπηρέτησης στους πελάτες την ίδια στιγμή που παρατηρείται δυσκολία στην εύρεση προσωπικού.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης