ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Eurobank: Στόχος να αναδειχθεί ως η πιο απλή, ψηφιοποιημένη τράπεζα στην Ελλάδα

Eurobank: Στόχος να αναδειχθεί ως η πιο απλή, ψηφιοποιημένη τράπεζα στην Ελλάδα
Οι επενδύσεις του Ομίλου σε αναβάθμιση των τεχνολογικών υποδομών μόνο κατά την τελευταία τριετία ξεπέρασαν τα 200 εκατ. ευρώ

Να γίνει η πιο απλή, ψηφιοποιημένη τράπεζα στην Ελλάδα και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη στοχεύει η Eurobank παρέχοντας τη βέλτιστη και ασφαλέστερη ψηφιακή εμπειρία στον πελάτη.

Αυτό ανέφερε η διοίκηση της τράπεζας, υιοθετώντας και εισάγοντας ι στην εγχώρια αγορά την πρωτοπόρο τραπεζική αντίληψη Phygital. Η συγκεκριμένη προσέγγιση επιδιώκει έναν ισορροπημένο συνδυασμό της τεχνολογίας με το ταλέντο, την εμπειρία και την τεχνογνωσία των ανθρώπων της τράπεζας, που διατηρούν νευραλγικό ρόλο στο «πάντρεμα» των δύο φιλοσοφιών.

Όπως αναφέρει η Eurobank, κομβικοί επιχειρησιακοί άξονες είναι η διαρκής επένδυση στην αναβάθμιση των υποδομών πληροφορικής και η ανάπτυξη προσωποποιημένων προϊόντων και υπηρεσιών, σύμφωνα με τις ανάγκες του πελάτη που να είναι διαθέσιμες όταν τις θέλει και προσβάσιμες από όποιο σημείο επιθυμεί. Αξίζει να σημειωθεί πως οι επενδύσεις του Ομίλου σε αναβάθμιση των τεχνολογικών υποδομών μόνο κατά την τελευταία τριετία ξεπέρασαν τα 200 εκατ. ευρώ και συνεχίζονται με ακόμη μεγαλύτερη δυναμική. Στην διαρκή προσπάθεια της Τράπεζας να παραμένει πρωτοπόρος στην καθημερινή της πρακτική, καθοριστική είναι η βέλτιστη αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού της καθώς εκτιμά ότι το ανθρώπινο ταλέντο θα αντιληφθεί την κατεύθυνση της αγοράς στο μέλλον, θα οραματιστεί και θα σχεδιάσει, μελετώντας και αξιολογώντας τις σύγχρονες τάσεις. 

Το Eurobank Hub στη Νέα Ιωνία

Κλειδί στη διαδικασία μετασχηματισμού της Eurobank αποτελεί το Eurobank Ηub στη Νέα Ιωνία Αττικής. Εκεί κτυπά η «καρδιά» των ψηφιακών υπηρεσιών του Ομίλου και έχει αναπτυχθεί ένα πολυδιάστατο οικοσύστημα υποδομών και δεξιοτήτων, όπου εξειδικευμένοι επαγγελματίες στο χώρο της τεχνολογίας, σε συνεργασία με ένα εκτενές δίκτυο ελληνικών και πολυεθνικών εταιρειών πληροφορικής, υποστηρίζουν αποτελεσματικά τις εγχώριες και, συνολικά, τις διεθνείς δραστηριότητες της Τράπεζας, η οποία διατηρεί παρουσία σε έξι χώρες.

Στο Eurobank Ηub, σε ένα σύγχρονο χώρο 34.000 τετραγωνικών μέτρων, πέραν του Technology & Digital Hub, δηλαδή των Διευθύνσεων Πληροφορικής και Ψηφιακής Τραπεζικής, στεγάζονται, επίσης, η Οργάνωση, οι Κεντρικές Υπηρεσίες & Λειτουργίες, οι Οικονομικές Υπηρεσίες καθώς και το Κέντρο Εκπαίδευσης. Στο κτιριακό συγκρότημα στη Νέα Ιωνία, απασχολούνται συνολικά περίπου 2.000 εργαζόμενοι που αντιστοιχούν στο 50% του προσωπικού των κεντρικών υπηρεσιών της Τράπεζας. Παρέχει, παράλληλα, 625 θέσεις στάθμευσης οχημάτων και πολυάριθμες θέσεις για μοτοσυκλέτες και ποδήλατα καθώς και σταθμούς ταχυφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Στον κόμβο λειτουργεί, επίσης, εστιατόριο για τους εργαζόμενους, τραπεζικό κατάστημα και δύο ΑΤΜs για τις συναλλαγές τους.

Το σύμπλεγμα κτιρίων κτίστηκε το 1927 για να στεγάσει την κλωστοϋφαντουργία «Μουταλάσκη», την οποία ίδρυσαν πρόσφυγες της Μικράς Ασίας και εν συνεχεία, απορροφήθηκε από την ακμάζουσα τότε Πειραϊκή Πατραϊκή. Αποτέλεσε, για αρκετές δεκαετίες, μια από τις βασικές βιομηχανικές ζώνες ανάπτυξης και απασχόλησης στην περιοχή, που έσφυζε από ζωή έως τα τέλη της δεκαετίας του 1970. Μετά από αναδιαμόρφωσή του το 2001, εγκαταστάθηκαν εκεί τα γραφεία της Επιτροπής Ολυμπιακών Αγώνων του 2004. Από το 2006, ανήκει και αξιοποιείται από την Eurobank.

Σε ό,τι αφορά την ενεργειακή ταυτότητα του κόμβου, αξίζει να σημειωθεί ότι έχει ολοκληρωθεί και έχει ήδη κατατεθεί ο φάκελος για τη πιστοποίηση κατά LEED (Leadership in Energy and Environmental Design) και αναμένεται εντός του έτους η σχετική έγκριση. Επιπρόσθετα, αυτή την περίοδο, γίνεται αντικατάσταση όλου του συστήματος εξωτερικής σκίασης με 1.600 νέες περσίδες στην πρόσοψη των κτιρίων, που θα συμβάλει και στον περιορισμό των αναγκών ψύξης κατά τη θερινή περίοδο. Παράλληλα, είναι σε εξέλιξη μελέτη για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών πάνελ στις στέγες των κτιρίων του Κόμβου, προκειμένου να καλυφθεί μέρος των ενεργειακών του αναγκών μέσω των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

Τεχνολογία και Ψηφιακός Μετασχηματισμός στο επίκεντρο

Στόχος ειδικά του Technology Hub, είναι η παραγωγή καινοτομίας, αξιοποιώντας τις σύγχρονες τάσεις σε όλα τα επίπεδα. Αυτή την περίοδο, η Eurobank «τρέχει» ένα φιλόδοξο πλάνο για τη μεταφορά του μεγαλύτερου μέρους του Data Center της σε Cloud υποδομές. Η Τράπεζα επιδιώκει να οικοδομήσει την πιο καινοτόμο Πλατφόρμα Ανάλυσης Δεδομένων (Data Analytics Platform) αξιοποιώντας το Cloud Computing (υπολογιστικό νέφος) και τις σύγχρονες δυνατότητες στην ανάλυση και επεξεργασία δεδομένων (data & analytics). Στη σημερινή εποχή τα δεδομένα, που εύστοχα έχουν χαρακτηριστεί ως ο «νέος μαύρος χρυσός», η τεχνητή νοημοσύνη και η μηχανική μάθηση, βοηθούν στην ευκολότερη, καλύτερη και έγκαιρη κατανόηση των αναγκών των πελατών, στην πρόβλεψη πιθανών κινδύνων και στη δημιουργία προσωποποιημένων προϊόντων και υπηρεσιών. Παράλληλα, μέσω αυτών εξάγονται ανά πάσα στιγμή χρήσιμα συμπεράσματα για την επιχειρηματική πορεία της Τράπεζας και τους πελάτες, μια ιδιαίτερα σημαντική παράμετρος στον επιχειρησιακό σχεδιασμό.

Ο ρόλος του Technology Hub ήταν κομβικός και κατά τη διάρκεια της πανδημίας καθώς διαδραμάτισε ουσιαστικό ρόλο στην ανάπτυξη των υποδομών και την υποστήριξη της τηλεργασίας που υιοθέτησε η Τράπεζα για όσους από τους εργαζομένους της ήταν εφικτό, κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης. Πρόσφατα, η Τράπεζα ανακοίνωσε και την καθιέρωση του υβριδικού τρόπου εργασίας στο πλαίσιο της νέας πολιτικής τηλεργασίας που υιοθετεί από τις 24 Ιουνίου, 2022. Έτσι γίνεται η πρώτη τράπεζα στην Ελλάδα που εφαρμόζει, σε σταθερή βάση, το συνδυασμό εργασίας από το γραφείο και από το σπίτι (work@home | work on premises) για το προσωπικό της, ανταποκρινόμενη σε μια σύγχρονη εργασιακή και κοινωνική πραγματικότητα.

Στόχος είναι η διασφάλιση της ισορροπίας στη ζωή των εργαζομένων και η μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του Οργανισμού, περιορίζοντας, μεταξύ άλλων, τις μετακινήσεις και την κατανάλωση ενέργειας. Το νέο μοντέλο, προβλέπει, μεταξύ άλλων, τη δυνατότητα τηλεργασίας για δύο ή κατ’ εξαίρεση τρεις εργάσιμες ημέρες την εβδομάδα, οικειοθελώς, κάλυψη από την Τράπεζα του κόστους που προκαλείται στον εργαζόμενο από την τηλεργασία (work@home), με σεβασμό στις διατάξεις για την προστασία προσωπικών δεδομένων και στην ισχύουσα συλλογική σύμβαση της ΟΤΟΕ.

Στο Technology Hub αναπτύσσεται, επίσης, το Hotdesking, που έχει υλοποιηθεί ήδη στο Retail Hub του Οργανισμού, στο κτίριο Piraeus Port Plaza, στον Πειραιά. Πρόκειται για ένα μοντέλο εργασίας που επιτρέπει σε κάθε εργαζόμενο, με χρήση του laptop του, να έχει πρόσβαση στις απαραίτητες υποδομές και να εργάζεται σε οποιοδήποτε γραφείο του Hub και γενικότερα της Eurobank. Παράλληλα, η Τράπεζα αξιοποιεί και άλλες βέλτιστες πρακτικές και νέους τρόπους εργασίας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ενός αποδεδειγμένα, αποτελεσματικού τρόπου δουλειάς με μετρήσιμη υψηλή προστιθέμενη αξία, αποτελεί ο συνδυασμός του Design Thinking, του Lean για μια απλούστερη εμπειρία του πελάτη και του Agile στο product delivery.

Η ανάπτυξη νέων μεθοδολογιών και τρόπων εργασίας για τη δημιουργία προϊόντων και υπηρεσιών, συνδυάζοντας εξελιγμένα εργαλεία για την αποδοτικότερη συνεργασία διαφορετικών ομάδων, είναι κεντρικός άξονας και στο Phygital banking. Σταθερή επιδίωξη είναι, μέσω της αλληλεπίδρασης και με τους πελάτες, δηλαδή μέσω ερωτηματολογίων, συνεντεύξεων, προσεκτικής αξιολόγησης των εντυπώσεων τους και των σχολίων τους, να δημιουργηθούν και να αναπτυχθούν προϊόντα και υπηρεσίες σύμφωνα με τις ανάγκες τους, με όσο το δυνατόν ισχυρότερη προσωποποίηση. Πρέπει να σημειωθεί πως για να βγει ένα προϊόν ή μια υπηρεσία στην παραγωγή, υπάρχει αλυσίδα διαδικασιών και ελέγχων αντοχής τους συστήματος, ασφάλειας, και, φυσικά, λειτουργικότητας προκειμένου να «κλειδώσει» το προϊόν για παραγωγή. Ένα παράδειγμα σύγχρονης μεθοδολογίας είναι το DevOps, που ενώνει τον κόσμο των Developers με εκείνο των ΙΤ Operations και Infrastructure, οι οποίοι υλοποιούν από κοινού λύσεις στο Cloud και το Digital Factory, το Ψηφιακό Εργοστάσιο της Eurobank.

Αξίζει να σημειωθεί πως, η Τράπεζα διακρίθηκε και ως “Distinguished Crisis Leader for 2020” για την Ελλάδα από το διεθνούς κύρους περιοδικό Global Finance, ως αποτέλεσμα των πρωτοβουλιών της σχετικά με την προστασία της υγείας των εργαζομένων της και την υποστήριξη της στους πελάτες και την κοινωνία κατά τη διαχείριση της κρίσης της Covid - 19.

Ιωάννου: Με ομαδική δουλειά και κοινό όραμα δημιουργούμε σήμερα, την τραπεζική του αύριο

Ο κ. Σταύρος Ιωάννου, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος, Group Chief Οperating Οfficer (COO) & Διεθνείς Δραστηριότητες της Τράπεζας ανέφερε πως «οι υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις του Eurobank Hub είναι ο πυρήνας κρίσιμων κεντρικών και ψηφιακών λειτουργιών του Ομίλου, εντός και εκτός συνόρων. Το σύμπλεγμα κτιρίων στη Νέα Ιωνία φιλοξενεί το 50% του προσωπικού των κεντρικών υπηρεσιών της Τράπεζας, πάνω από 2.000 άτομα, που απασχολούνται σε ένα χώρο φιλικό για τους ίδιους και για το περιβάλλον, τον οποίο αναβαθμίζουμε διαρκώς, με τις πλέον σύγχρονες προδιαγραφές.

Δυναμική και διαχρονική είναι φυσικά η επένδυση της Eurobank στην τεχνολογία αιχμής με πρόγραμμα επενδύσεων που υπερβαίνει τα 200 εκατ. ευρώ σε ορίζοντα τριετίας. Κομβικός όμως είναι, επίσης διαχρονικά, ο ρόλος των συνεργατών, στελεχών και ομάδων μας που με τα ταλέντα τους, την επαγγελματική αφοσίωση και το ήθος τους, οδηγούν καθημερινά την Eurobank μπροστά, και μας κάνουν πραγματικά υπερήφανους.

Μαζί, σχεδιάζουμε και υλοποιούμε πρωτοποριακούς τρόπους συνεργασίας και καινοτόμες λύσεις. Με ομαδική δουλειά και κοινό όραμα δημιουργούμε σήμερα, την τραπεζική του αύριο. Αυτή τη φιλοσοφία και πράξη εκπροσωπεί δικαίως το Eurobank Hub, ο χώρος όπου το νέο είναι ο κανόνας και η καθημερινότητά μας».

Αθανασόπουλος: Ο σχεδιασμός ξεκινά από τον πελάτη και ολοκληρώνεται με τον πελάτη

Αντίστοιχα, ο κ. Ανδρέας Αθανασόπουλος, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος, Group Chief Transformation Officer, Digital & Retail της τράπεζας τόνισε ότι «το τραπεζικό τοπίο αλλάζει ποικιλοτρόπως. Η σύγκλιση τραπεζών, τεχνολογίας και επιχειρηματικού κόσμου, μας φέρνει μπροστά σε μεγάλες προκλήσεις του embedded finance.

Όλα αυτά απαιτούν πρωτοπόρα σκέψη και δράση για να στοχεύσουν στην ευημερία κοινωνίας και οικονομίας. Για να γίνουν πράξη όλα τα όμορφα ταξίδια των πελατών, υπάρχουν οι προϋποθέσεις της αρμονικής συνεργασίας end2end πολλαπλών μονάδων της Τράπεζας, όπου όλος ο σχεδιασμός ξεκινά από τον πελάτη και ολοκληρώνεται με τον πελάτη.

Στην Eurobank, στο πλαίσιο του αναπτυξιακού μετασχηματισμού της Τράπεζας, κάνουμε πράξη αυτές τις φιλοδοξίες στοχεύοντας στους μακροπρόθεσμους πυλώνες της στρατηγικής της τράπεζας , χωρίς όμως να παραβλέπουμε και την αλλαγή της καθημερινότητας των πελατών μας. Κρινόμαστε πλέον από την ταχύτητα ανάπτυξης ενός προϊόντος, από τη δυνατότητα ολιστικής εξυπηρέτησης των πελατών, από το ποσοστό εσωτερικής ψηφιακής εξυπηρέτησης πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την πώληση, από την ικανότητα προσωποποιημένων προτάσεων για κάθε πελάτη, από την ταχύτητα απόκρισής μας σε αιτήματα. Αυτοί οι παράγοντες στις ημέρες μας αποτελούν προϋπόθεση για την επίτευξη των οικονομικών δεικτών για τις τράπεζες και σε αυτούς εστιάζουμε για να δημιουργούμε μακροπρόθεσμη αξία σε μετόχους, εργαζομένους και πελάτες μας».