ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Πρωταθλητής» το ούζο στις ελληνικές εξαγωγές αλκοολούχων ποτών – Νέα άνοδος και το 2022

«Πρωταθλητής» το ούζο στις ελληνικές εξαγωγές αλκοολούχων ποτών – Νέα άνοδος και το 2022
Η Γερμανία αποτελεί τον κύριο προορισμό για το ελληνικό ούζο, το οποίο είναι διαχρονικά το κυριότερο εξαγόμενο προϊόν της ελληνικής ποτοποιίας. pixabay

Tα «σκήπτρα» στις εξαγωγές ελληνικών εξαγωγών αλκοολούχων συνεχίζει να κρατά το ούζο, με τις πωλήσεις του στις διεθνείς αγορές να συνεχίζουν ανοδικά και το 2022.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Ελλήνων Παραγωγών Αποσταγμάτων Αλκοολούχων Ποτών, το πρώτο τρίμηνο του 2022 καταγράφηκε αύξηση στις εξαγωγές του ούζου, κατά 15% σε αξία και κατά 24% σε ποσότητα σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021.

Σημειώνεται πως το ούζο είναι διαχρονικά το κυριότερο εξαγόμενο προϊόν της ελληνικής ποτοποιίας. Το πρώτο τρίμηνο του 2022, κατέλαβε το 66% της αξίας και το 75% της ποσότητας του συνόλου των εξαγωγών των ελληνικών αποσταγμάτων.

Η Γερμανία αποτελεί τον κύριο προορισμό για το ελληνικό ούζο καθώς την ίδια περίοδο, κατείχε το 37,84% του συνόλου σε αξία και το 43,35 % σε ποσότητα kg.

Ακολούθησαν το Ιράκ, η Βουλγαρία, η Ολλανδία και οι ΗΠΑ.

-jpg.jpg
Πηγή: ΣΕΑΟΠ

Αξίζει να σημειωθεί ότι ακόμη και την περίοδο της πανδημίας το ούζο άντεξε στις «πιέσεις» και οι εξαγωγές του παρέμεινα σε υψηλά επίπεδα.

Κι αυτό γιατί σε αντίθεση με άλλα αλκοολούχα ποτά, το ούζο στις ξένες αγορές δεν κατευθύνεται στον κλάδο της εστίασης αλλά πωλείται κυρίως στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι καταναλωτές να συνεχίζουν να αγοράζουν ούζο ακόμη και την περίοδο του lockdown με τα καταστήματα εστίασης κλειστά.

Άνοδος εξαγωγών των ελληνικών αλκοολούχων ποτών

Συνολικά οι ελληνικές εξαγωγές αλκοολούχων ποτών παρουσίασαν σημαντική άνοδο και το 2022, εν μέσω μάλιστα των προκλήσεων που αντιμετωπίζει ο κλάδος την τελευταία τριετία, τόσο λόγω της πανδημίας όσο και των πρόσφατων κρίσεων σε γεωπολιτικό επίπεδο αλλά και του ενεργειακού κόστους.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat για τον Ιούνιο του 2022, τα οποία επεξεργάστηκε ο ΣΕΑΟΠ, οι εξαγωγές ελληνικών αλκοολούχων ποτών (εντός ΕΕ και 27 εκτός ΕΕ των27) σημειώνουν αύξηση τόσο σε αξία όσο και σε ποσότητα το πρώτο τρίμηνο 2022, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021 και του 2020.

-.jpg

Συγκεκριμένα το πρώτο τρίμηνο του 2022 σε σύγκριση με το αντίστοιχο του 2021, καταγράφεται αύξηση σε αξία 5% (+ 1,0 εκατ. ευρώ) και σε ποσότητα 15% (+1,2 εκατ. κιλά). Παράλληλα σε σύγκριση με το 2020 εμφανίζεται αύξηση σε αξία 36% (+ 5,5 εκατ. ευρώ) και σε ποσότητα 23% (+1,6 εκατ. κιλά).

H Ευρώπη συνεχίζει να κατέχει σταθερά το μεγαλύτερο μερίδιο των εξαγωγών, σε ποσότητα και αξία, με ποσοστό 68%.

Και στο σύνολο, η Γερμανία αποτελεί την χώρα με το μεγαλύτερο μερίδιο εξαγωγών κατέχοντας το 41,4% της ποσότητας και το 33,5% της αξίας του συνόλου των εξαγωγών. Ακολουθούν Ιράκ, Βουλγαρία, Ισπανία, Τσεχία και ΗΠΑ.