ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ρίχνουν άγκυρα τα τουριστικά σκάφη λόγω καυσίμων

Ρίχνουν άγκυρα τα τουριστικά σκάφη λόγω καυσίμων
Η διαρκής άνοδος της τιμής των καυσίμων αποτρέπει σε μεγάλο βαθμό όσους σκέφτονταν τα τουριστικά σκάφη αναψυχής για τις διακοπές τους. ΙΝΤΙΜΕ / ΤΖΑΜΑΡΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Στις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής «ποντάρουν» οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην ενοικίαση τουριστικών σκαφών αναψυχής καθώς το φετινό καλοκαίρι, η διαρκής άνοδος της τιμής των καυσίμων αποτρέπει σε μεγάλο βαθμό όσους σκέφτονταν τη συγκεκριμένη επιλογή για τις διακοπές τους.

«Ο Μάιος ήταν ήδη ένας χαμένος μήνας. Αν επισκεφθεί κάποιος τη μαρίνα Αλίμου από όπου εκτελείται το 45% των μετακινήσεων προς Κυκλάδες, αυτή τη στιγμή θα δει ότι είναι γεμάτη με σκάφη. Τέτοια εποχή συνήθως τα περισσότερα ήταν “κλεισμένα” ενώ τώρα μπορούν να βρουν σκάφη όλων των ειδών», εξηγεί στο CNN Greece o πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ Πληρώματος, Πάρις-Γεώργιος Λουτριώτης.

Το 2022 πάντως, είχε ξεκινήσει με τις καλύτερες προοπτικές για τον κλάδο καθώς οι προβλέψεις ήταν πως το φετινό καλοκαίρι θα κυμαινόταν περίπου στο 90% του 2019, την τελευταία δηλαδή «κανονική» χρονιά πριν από την πανδημία. Ωστόσο, μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία και τις συνέπειες που έχει, τόσο στις τιμές των καυσίμων όσο και γενικότερα στη διαταραχή της εφοδιαστικής αλυσίδας, το θετικό κλίμα άλλαξε άρδην.

«Προς το παρόν δουλεύουμε με τις κρατήσεις και τα συμβόλαια που ήδη είχαν γίνει πριν από το ξέσπασμα του πολέμου» τονίζει χαρακτηριστικά στο CNN Greece κ. Λουτριώτης.

Όπως εξηγεί, εάν μια οικογένεια για τις διακοπές της μια εβδομάδα με ένα ιστιοφόρο ή ένα μικρό μηχανοκίνητο σκάφος ξόδευε 500 ευρώ για καύσιμα, πλέον θα χρειαστεί να ξοδέψει περί τα 900 ευρώ. Αντίστοιχα, σχεδόν διπλάσια είναι και τα έξοδα που απαιτούνται για την διαβίωση της αυτές τις μέρες, καθώς οι τιμές των τροφίμων και των υπόλοιπων ειδών βασικής ανάγκης έχουν επίσης πάρει την ανηφόρα.

Οι απώλειες των επισκεπτών από Ουκρανία και Ρωσία

Πέραν των ανατιμήσεων στα καύσιμα και τα υπόλοιπα είδη διαβίωσης ο κ. Λουτριώτης επισημαίνει ακόμη ένα ζήτημα που έχει προκύψει εξαιτίας του πολέμου. Πρόκειται για τους επισκέπτες από Ουκρανία και Ρωσία αλλά και από τις γειτονικές τους χώρες, οι οποίοι έως τώρα αποτελούσαν σημαντικό ποσοστό στο πελατολόγιό τους.

Φέτος λοιπόν, λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων έχουν σημαντικές απώλειες στους επισκέπτες από τις συγκεκριμένες χώρες οι οποίες, όπως λέει ο κ. Λουτριώτης, «στήριξαν» τον εγχώριο κλάδο των τουριστικών σκαφών αναψυχής ακόμη και τη δύσκολη περίοδο της πανδημίας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι την πρώτη χρονιά της πανδημίας, βάσει των στοιχείων, ο κλάδος συγκράτησε το 25% της κίνησης του 2019 και στη συνέχεια το 2021, το ποσοστό αυτό ανέβηκε στο 55%, συγκριτικά με το 2019.

Πλέον για το 2022, οι επιχειρήσεις του κλάδου ποντάρουν στο «last minute booking» ώστε να καλύψουν το χαμένο έδαφος από το πρώτο εξάμηνο του έτους.

Ευελπιστώντας ότι ακόμη και μετά το καλοκαίρι - τους μήνες, δηλαδή, Σεπτέμβριο και Οκτώβριο - η κίνηση θα μπορέσει έως έναν βαθμό να σώσει τη σεζόν, που στις αρχές του έτους ο κλάδος προέβλεπε πως θα ήταν «εξαιρετική».