ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σούπερ μάρκετ στο TikTok και παραγγελίες μέσω οθόνης – Τα σχέδια των Μy market

Σούπερ μάρκετ στο TikTok και παραγγελίες μέσω οθόνης – Τα σχέδια των Μy market
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός αποτελεί πλέον προτεραιότητα για τις επιχειρήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου. ΙΝΤΙΜΕ

Νέες υπηρεσίες με τη χρήση της τεχνολογίας αλλά και διεύρυνση της παρουσίας τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με είσοδο στο δημοφιλές TikTok, σχεδιάζουν τα σούπερ μάρκετ Μy market του Ομίλου ΜETRO, στοχεύοντας και στους καταναλωτές νεαρότερων ηλικιών.

 

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός αποτελεί πλέον προτεραιότητα για τις επιχειρήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου -ιδιαίτερα μετά την πανδημία- ενώ η εξέλιξη της τεχνολογίας τους επιτρέπει να παρέχουν διαρκώς νέες υπηρεσίες, με βάση τις σύγχρονες απαιτήσεις των καταναλωτών, μέσα σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον.

Προς αυτή την κατεύθυνση κινείται και τo νέο πρόγραμμα Generation Z, το οποίο απευθύνεται στη νέα γενιά (εξ ου και η ονομασία του), που περιέγραψε κατά τη διάρκεια ενημερωτικής εκδήλωσης ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΜETRO, Αριστοτέλης Παντελιάδης.

Την ίδια στιγμή πάντως όσον αφορά στο μέτωπο της ακρίβειας ο κ. Παντελιάδης εκτίμησε ότι o κύκλος των ανατιμήσεων δεν έχει κλείσει σημειώνοντας πως δεν είναι αισιόδοξος για αντιστροφή της κατάστασης φέτος. Κι αυτό με δεδομένο ότι έως τώρα από τη στιγμή που ανακοινώνονταν από τους προμηθευτές οι αυξημένες τιμές, περνούσαν στο ράφι περίπου 2-3 μήνες μετά. Kαι οι επιχειρήσεις, όπως σημείωσε ο ίδιος δεν έχουν πλέον περιθώρια να τις απορροφήσουν με αποτέλεσμα οι αυξήσεις να περνούν στον τελικό καταναλωτή.

Παραγγελία χωρίς αναμονή

Το πρόγραμμα Generation Z αναμένεται να εφαρμοστεί σε πρώτη φάση πιλοτικά, σε δύο καταστήματα My Market προς το τέλος του καλοκαιριού ενώ θα ξεκινήσει να λειτουργεί στο τμήμα των προϊόντων κοπής, τυριών και αλλαντικών.

Εκεί ο καταναλωτής αντί να στηθεί στην ουρά προκειμένου να κάνει την παραγγελία του ή να ρωτήσει πληροφορίες για τα προϊόντα που βλέπει, θα μπορεί να κάνει ακριβώς το ίδιο, μέσω μιας Οnline πλατφόρμας σε οθόνες αφής. Μόλις γίνει η παραγγελία, αρχίζει να ετοιμάζεται από τους υπαλλήλους και την ίδια στιγμή ο πελάτης μπορεί να συνεχίσει τα ψώνια του στο υπόλοιπο κατάστημα χωρίς να περιμένει στην ουρά. Στη συνέχεια ειδοποιείται στο κινητό του τηλέφωνο όταν είναι έτοιμη να την παραλάβει.

Σύμφωνα με όσα επεσήμανε ο κ. Παντελιάδης έχει παρατηρηθεί πως οι νεότερες ηλικίες καταναλωτών αποφεύγουν να παραγγέλνουν στον πάγκο ή να ρωτήσουν τους υπαλλήλους πληροφορίες για τα προϊόντα που σκέφτονται να αγοράσουν. Αντιθέτως, είναι εξαιρετικά εξοικειωμένοι με την τεχνολογία και τις ηλεκτρονικές παραγγελίες.

Εφόσον το συγκεκριμένο εγχείρημα που θα ξεκινήσει στα δύο καταστήματα κριθεί ως επιτυχημένο, σύμφωνα με τον επικεφαλής της METRO, θα επεκταθεί και σε άλλα τμήματα του σούπερ μάρκετ καθώς και σε πολλά καταστήματα Μy makret.

Η παρουσία στο TikTok

Παράλληλα τα My Market που έχουν ήδη ιδιαίτερα σημαντική παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης «μπαίνουν» και στο Tik Tok.

Λαμβάνοντας υπόψη ότι πρόκειται για τον πιο δημοφιλή προορισμό για viral video με 2,7Μ followers στην Ελλάδα καθώς και ότι η γενιά των GenZ παρασύρει και τους Millenials στην χρήση της εφαρμογής, με αύξηση χρηστών κατά 11% μέσα σε ένα έτος στις ηλικίες 25 -44 ετών, ο Όμιλος θεώρησε ότι είναι «επιβεβλημένη» η παρουσία του και στο συγκεκριμένο μέσο ώστε να συμβαδίζει με την εποχή αλλά και προσδοκώντας να προσεγγίσει τους καταναλωτές, νέους σε ηλικία.

Κατάστημα με αυτόματα ταμεία

Στα πλάνα των My Market δεν είναι σε αυτή τουλάχιστον τη φάση η δημιουργία καταστημάτων χωρίς ταμεία καθώς, παρά το γεγονός ότι το συγκεκριμένο μοντέλο αναπτύσσεται διεθνώς, σύμφωνα με τον κ. Παντελιάδη δεν είναι πουθενά αποδοτικό.

Αντίθετα το επόμενο βήμα του Ομίλου προς την αυτοματοποίηση θα είναι η δημιουργία καταστήματος με αυτόματο ταμείο, «self and check out». Πρόκειται άλλωστε για ένα για μοντέλο το οποίο αναδείχθηκε ιδιαίτερα εν μέσω της πανδημίας όπου όλες οι επαφές ήταν περιορισμένες.

H MyMarket παράλληλα αναμένεται να επεκτείνει τη συνεργασία που έχει ξεκινήσει με την πλατφόρμα Wolt για την διανομή των προϊόντων της ενώ σχεδιάζει να προχωρήσει πιλοτικά στο δικό της εγχείρημα στο quick grocery delivery με στόχο τις παραδόσεις εντός περίπου μίας ώρας από τη στιγμή της παραγγελίας.