ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αλλάζει ο χάρτης των σούπερ μάρκετ - Νέο «τοπίο» στον κλάδο μετά την πανδημία

Νέο τοπίο διαμορφώνεται στον κλάδο των σούπερ μάρκετ μετά τη διετία της πανδημίας κατά την οποία οι επιχειρήσεις οργανωμένου λιανεμπορίου κατέγραψαν σημαντική αύξηση τζίρου. Την επόμενη μέρα και σε μία περίοδο που οι έντονες πληθωριστικές πιέσεις αλλάζουν τις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών, ο «χάρτης» του κλάδου φαίνεται να αλλάζει ξανά.

Στελέχη της αγοράς εκτιμούσαν άλλωστε ότι μετά την πανδημία θα ακολουθούσε ένας νέος γύρος συγκέντρωσης από τους μεγάλους παίκτες του κλάδου. Κάτι που διαφαίνεται από το πρώτο πεντάμηνο του 2022, με τις πρώτες κινήσεις να έχουν ήδη γίνει ενώ προβλέπεται πως θα υπάρξει και συνέχεια το επόμενο διάστημα. Με δεδομένες άλλωστε και τις μεγαλύτερες πιέσεις που δέχονται λόγω της νέας κρίσης, οι μικρές και μεσαίες αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Την ίδια στιγμή, με ενδιαφέρον αναμένεται η επιστροφή της γαλλικής πολυεθνικής Carrefour στη χώρα μας, με τα πρώτα καταστήματα να ανοίγουν εντός των ημερών.

Το deal Mασούτη- ΣΥΝ.ΚΑ

Η συμφωνία της βορειοελλαδίτικης αλυσίδας Μασούτης με την κρητική ΣΥΝ.ΚΑ που είχε ανακοινωθεί τον Φεβρουάριο, έλαβε πλέον την Τρίτη και το «πράσινο φως» από την Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Τo συγκριμένο deal θα έχει ως αποτέλεσμα ένα δίκτυο περισσότερων από 400 καταστημάτων, πάνω από 9.000 εργαζόμενους και τζίρο που συνολικά θα ξεπερνά το 1,1 δισ. ευρώ. Με τον τρόπο αυτό θα δημιουργηθεί ο τέταρτος, βάσει κύκλου εργασιών, μεγαλύτερος όμιλος λιανικού εμπορίου με παρουσία σε όλη την Ελλάδα, όπως είχε επισημάνει ο αντιπρόεδρος του ΣΥΝΚΑ, Δημήτρης Αλεξάκης κατά τη διάρκεια Γενικής Συνέλευσης της εταιρείας.

Η Μασούτης μέσω της συμφωνίας αυτής «μπαίνει» στην ιδιαίτερα σημαντική, εξαιτίας του τουρισμού, αγορά της Κρήτης, όπου η ΣΥΝΚΑ υπολογίζεται ότι διαθέτει μερίδιο της τάξεως του 20%. Παράλληλα αποκτά πρόσβαση και σε νησιά των Κυκλάδων, του Ιονίου και των Δωδεκανήσων, όπου ο ΣΥΝ.ΚΑ μέσω εξαγορών τοπικών αλυσίδων τα τελευταία χρόνια έχει αξιόλογη παρουσία.

Η συμφωνία Σκλαβενίτη - SEP Παπαδόπουλος στα Ιωάννινα

Στην επέκταση του δικτύου των καταστημάτων στα Ιωάννινα προχώρησε από την πλευρά του ο ηγέτης του κλάδου, Σκλαβενίτης, καθώς μέσα στον Απρίλιο απέκτησε 9 από τα 11 καταστήματα της τοπικής αλυσίδας SEP Παπαδόπουλος. Μετά τη συμφωνία, τα καταστήματα Σκλαβενίτης στα Ιωάννινα φτάνουν τα 11 καθώς διέθετε ήδη 2 στην περιοχή.

Κύκλοι κοντά στην Σκλαβενίτης επεσήμαιναν ότι η συγκεκριμένη κίνηση της εταιρείας αποτελεί έμπρακτη στήριξη της SEP Παπαδόπουλος και των εργαζομένων της, με στόχο η τοπική αυτή εταιρεία να διασφαλίσει τη βιώσιμη λειτουργία της και να εστιάσει σε νέους τομείς δραστηριότητας. Eπρόκειτο ουσιαστικά δηλαδή και σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς σε μία κίνηση στήριξης της τοπικής κοινωνίας.

Πρόσθεταν επίσης ότι και οι 160 θέσεις εργασίας των καταστημάτων θα διατηρηθούν πλήρως ενώ στόχος είναι να δημιουργηθούν νεότερες στο μέλλον.

Η επιστροφή των Carrefour

Πέραν των παραπάνω κινήσεων ωστόσο, στα νέα δεδομένα έρχεται να προστεθεί και η επιστροφή της Carrefour στη χώρα μας, με τα πρώτα 5 καταστήματα να ανοίγουν τις προσεχείς μέρες.

Υπενθυμίζεται ότι η γαλλική πολυεθνική ήρθε στην Ελλάδα το 1999 και αποχώρησε από τη χώρα μας 2012, με την πώληση του μεριδίου που είχε στην Carrefour – Μαρινόπουλος, στον όμιλο Μαρινόπουλου, πριν από την κατάρρευση του. Το 2017 κατέβηκαν και οι τελευταίες πινακίδες Carrefour από τα καταστήματα στη χώρα μας με βάση της συμφωνία που υπήρχε με την Μαρινόπουλος που ήταν αποκλειστικός δικαιοδόχος από το 2012.

Η επιστροφή της Carrefour στην Ελλάδα, γίνεται μέσω της συνεργασίας της με τη Retail & more, θυγατρική του Ομίλου Teleunicom της ΑVE που ανακοινώθηκε στις αρχές του έτους.

Το μοντέλο των καταστημάτων σ΄ αυτή τη «νέα εποχή» των Carrefour θα είναι διαφορετικό, σε σχέση με τα hypermarket που είχαν γνωρίσει οι Έλληνες καταναλωτές στο παρελθόν. Η εταιρεία αναμένεται να αναπτύξει μικρότερα καταστήματα, με τις επωνυμίες Carrefour market, Carrefour express καθώς και Carrefour bio με βιολογικά προϊόντα και Carrefour flash όπου θα υπάρχει αυτόματη εξυπηρέτηση για τους καταναλωτές.

Τα πρώτα καταστήματα με το μοντέλο του franshise αναμένεται να ανοίξουν σταδιακά, έως το τέλος του μήνα, σε τουριστικές περιοχές της χώρας, όπως για παράδειγμα η Χαλκιδική και η Κρήτη. Σύμφωνα με το πλάνο θα λειτουργήσουν συνολικά 15 καταστήματα έως τις αρχές Ιουλίου με έμφαση στις περιοχές έντονο τουριστικό ενδιαφέρον και τα επόμενα θα ακολουθήσουν τον Σεπτέμβριο. Πιθανότατα τον Σεπτέμβριο θα ανοίξει και το πρώτο κατάστημα εντός Αττικής.

Με βάση τα παραπάνω, το τοπίο στον εγχώριο κλάδο των σούπερ μάρκετ φαίνεται πως αναδιαμορφώνεται για ακόμη μία φορά ενώ με ενδιαφέρον αναμένονται και οι κινήσεις των υπόλοιπων μεγάλων «παικτών» της αγοράς το επόμενο διάστημα. Σε κάθε περίπτωση ο ανταγωνισμός για ένα μερίδιο από την συνολική «πίτα» αναμένεται να είναι έντονος

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης