The Newtons Laboratory: «Διαπραγματευόμαστε την επόμενη ημέρα με όρους ποιότητας και όχι ποσότητας»
Δέκα χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά συμπληρώνει φέτος η διαφημιστική εταιρεία The Newtons Laboratory, με επιτυχημένες καμπάνιες και αισθητή απήχηση σε καταναλωτές και διαφημιζόμενους. Με αυτή την αφορμή, αλλά και τη δημιουργία ενός νέου τμήματος για την καινοτομία στην εταιρεία, το CNN Greece συνομίλησε με τη Managing Director Κατερίνα Σάββα και τον Chief Innovation Officer Christian Lazopoulos, ζητώντας έναν ιδιότυπο «απολογισμό» της δεκαετίας που πέρασε και συζητώντας το όραμα της εταιρείας για το επόμενο διάστημα.
«Η ανησυχία είναι μέρος της φύσης μας. Παρατηρούμε και συζητάμε, ψάχνουμε και ψαχνόμαστε. Ίσως αυτό να είναι και το μυστικό της επιτυχίας μας», δηλώνει η Κατερίνα, δίνοντας το στίγμα της The Newtons Laboratory ως προς τον τρόπο που προσεγγίζει τις καταστάσεις. «Συχνά στεκόμαστε ‘απέναντι’ στα στερεότυπα», συμπληρώνει η ίδια, επισημαίνοντας πως στόχος είναι να «διαπραγματευόμαστε την επόμενη ημέρα με όρους ποιότητας και όχι ποσότητας».
Παίρνοντας τον λόγο, ο Cristian παρουσιάζει το νέο τμήμα της εταιρείας, με αντικείμενο την καινοτομία που θα δώσει στους πελάτες το όραμα, το κίνητρο και τη δύναμη να προχωρήσουν μπροστά: «Το τμήμα Newtons Business Creativity & Innovation (BCI) δημιουργήθηκε ώστε να μπορέσει να βοηθήσει, μέσω πολλών διαφορετικών εξειδικεύσεων και μεθοδολογιών, τους συνεργάτες και πελάτες μας στο να μπορούν να εντοπίσουν και να εκμεταλλευτούν στο έπακρο όλες τις δυνατότητες για καινοτομία και εξέλιξη σε μια παγκόσμια αγορά γεμάτη ευκαιρίες, αλλά και ‘κακοτοπιές’», εξηγεί ο ίδιος.
Το τμήμα συγκροτείται από ειδικούς σε εφαρμοσμένη τεχνολογία, ψυχολογία καταναλωτή και digital transformative solutions, ενώ ήδη έχει δημιουργηθεί ένα tool portfolio για τους πελάτες της The Newtons Laboratory.
«Το καταναλωτικό κοινό έχει γίνει ακόμη πιο απαιτητικό τα τελευταία χρόνια», επισημαίνει ο Cristian, την ώρα που η Κατερίνα δεν διστάζει να παρομοιάσει την εταιρεία με μία «“avant-garde” ορχήστρα»: «Στην πρώτη ματιά ένα σύνολο από ετερόκλητους σολίστες. Όμως, η μουσική που ακούγεται στο τέλος της ημέρας έχει την πρωτότυπη αρμονία που κάθε φορά αναζητάμε. Και μας γεμίζει με αισιοδοξία για τα επόμενα βήματα».
«Το δικό μας στοίχημα είναι όσα συμβούν μετά την πανδημία να μην αιφνιδιάσουν, ούτε εμάς, ούτε τους πελάτες μας», τονίζει η ίδια, δίνοντας το έναυσμα για μια πορεία που ξεκινά στα δέκα χρόνια της εταιρείας και σκοπεύει να στοχεύσει πολύ ψηλά.
Ολόκληρη η συνέντευξη με την Κατερίνα και τον Cristian από το The Newtons Laboratory:
- Η The Newtons Laboratory συμπληρώνει φέτος δέκα χρόνια στον χώρο της διαφήμισης στην Ελλάδα. Σε αυτά τα δέκα χρόνια, έχουμε βιώσει δραματικές αλλαγές στον τρόπο που επικοινωνούμε και στον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τον κόσμο γύρω μας. Πώς βιώσατε εσείς αυτή την πορεία, αυτή τη μετάβαση;
Κατερίνα Σάββα: Για την The Newtons Laboratory αυτά τα δέκα χρόνια ήταν κάτι περισσότερο από δημιουργική εμπειρία. Χρειάστηκε ένα μήλο, αποφασιστικότητα και πολλές, μα πάρα πολλές τολμηρές ιδέες. Έτσι, ξεκινήσαμε ένα μακρύ ταξίδι ενσυναίσθησης για το κάθε σήμερα, με το βλέμμα και την πυξίδα στραμμένα στο αύριο. Βιώσαμε κυριολεκτικά συναρπαστικές αλλαγές σε όλα τα επίπεδα. Τόσο ως άνθρωποι της επικοινωνίας όσο και συνολικά, ως ένας ζωντανός, διαφημιστικός οργανισμός. Και πάντα μέσα από ένα ζωντανό διάλογο με την κοινωνία. Η ανησυχία είναι μέρος της φύσης μας. Παρατηρούμε και συζητάμε, ψάχνουμε και ψαχνόμαστε. Ίσως αυτό να είναι και το μυστικό της επιτυχίας μας. Κρατάμε το μυαλό και τα αυτιά μας ανοιχτά. Αφουγκραζόμαστε την προσδοκία, αλλά και την αγωνία, όλα όσα συμβαίνουν εκεί έξω. Ψάχνουμε την αντίληψη που θα γίνει τάση και προσπαθούμε να την εκφράσουμε με τον δικό μας, μοναδικό τρόπο. Συχνά στεκόμαστε «απέναντι» στα στερεότυπα. Υπάρχουν θέματα, στάσεις και πράξεις που προβληματίζουν. Που πολλές και πολλοί διστάζουν να αγγίξουν. Για εμάς είναι πρόκληση να μπορέσουμε να ευαισθητοποιήσουμε όταν και όπου χρειάζεται. Και γιατί όχι, να δώσουμε λύση. Είμαστε μια πολύχρωμη ομάδα που ξεχωρίζει. Κάποιοι μας παρομοιάζουν με γαλατικό χωριό. Νομίζω ότι τελικά η The Newtons είναι μια καταπληκτική “avant-garde” ορχήστρα. Στην πρώτη ματιά ένα σύνολο από ετερόκλητους σολίστες. Όμως, η μουσική που ακούγεται στο τέλος της ημέρας έχει την πρωτότυπη αρμονία που κάθε φορά αναζητάμε. Και μας γεμίζει με αισιοδοξία για τα επόμενα βήματα.
Η Κατερίνα Σάββα, Managing Director The Newtons Laboratory
- Ποια είναι τα σχέδιά σας για το άμεσο και το μακροπρόθεσμο μέλλον; Τι περιμένετε από αυτό που ονομάζουμε «post pandemic era»;
Κατερίνα Σάββα: Είναι δύσκολο να περιγράψεις την πορεία σε κάτι που παραμένει μάλλον ασχημάτιστο. Για την κοινωνία και την αγορά, για εμάς και τους πελάτες μας κάθε καινούργια μέρα είναι και μια περιπέτεια σε αχαρτογράφητα νερά. Εδώ και δύο χρόνια ορίζουμε, διαγράφουμε και ξανασχεδιάζουμε την «κανονικότητα». Ως επαγγελματίες έχουμε φυσικά και όραμα και σχέδιο. Τετριμμένες λέξεις αλλά κρύβουν μέσα τους την αγωνία της αναζήτησης. Διαπραγματευόμαστε την επόμενη ημέρα με όρους ποιότητας και όχι ποσότητας. Θέλουμε να έχουμε τη δυνατότητα να σταθούμε απέναντι σε κάθε πρόκληση που φέρνει το καινούργιο. Ή απλώς το διαφορετικό. Να μπορούμε να αξιοποιήσουμε την καινοτομία μέσα από τη δημιουργική μας ματιά. Σίγουρα θα αλλάξουν πολλά. Το δικό μας στοίχημα είναι όσα συμβούν μετά την πανδημία να μην αιφνιδιάσουν, ούτε εμάς, ούτε τους πελάτες μας.
- Πώς απαντά στις νέες απαιτήσεις το τμήμα Innovation που έχετε δημιουργήσει; Ποιος ο σκοπός του και πώς διαμορφώνεται η λειτουργία του; Αναμένουμε στο άμεσο μέλλον κάποια νέα προϊόντα ή υπηρεσίες; CHRISTIAN
Christian Lazopoulos: Τα τελευταία χρόνια έχουν αποδείξει πως η «σταθερότητα» στην αγορά είναι πλέον μια έννοια και κατάσταση που ανήκει, μάλλον οριστικά, στο παρελθόν. Αν και πολυδιάστατο θέμα, στον πυρήνα της αλλαγής αυτής πάντα βρίσκουμε την καταναλωτική αντίληψη και συμπεριφορά.
Ο μόνος αποδοτικός τρόπος για μια επιχείρηση να πετύχει τους σκοπούς της αλλά και να πάει ακόμα και ένα βήμα πιο μπροστά, να αναπτυχθεί, είναι η «ευελιξία». Πιο συγκεκριμένα, να υιοθετήσει ένα πιο δυναμικό και ευέλικτο πλαίσιο επιχειρηματικότητας, ξεκινώντας από την εσωτερική εργασιακή κουλτούρα των ανθρώπων της.
Με αυτή την προσέγγιση και νοοτροπία, η απορρόφηση νέων, καινοτόμων και αποδοτικών λύσεων θα είναι πιο ομαλή και σε ρυθμούς που ανταποκρίνονται στη σημερινή πραγματικότητα. Το τμήμα Newtons Business Creativity & Innovation (BCI) δημιουργήθηκε ώστε να μπορέσει να βοηθήσει, μέσω πολλών διαφορετικών εξειδικεύσεων και μεθοδολογιών, τους συνεργάτες και πελάτες μας στο να μπορούν να εντοπίσουν και να εκμεταλλευτούν στο έπακρο όλες τις δυνατότητες για καινοτομία και εξέλιξη σε μια παγκόσμια αγορά γεμάτη ευκαιρίες, αλλά και «κακοτοπιές».
Η ομάδα απαρτίζεται κυρίως από ειδικούς σε εφαρμοσμένη τεχνολογία, ψυχολογία καταναλωτή και digital transformative solutions, με το πλεονέκτημα του να μπορεί να συμπεριλάβει ανά πάσα στιγμή και όποια ειδικότητα και ταλέντο έχουν να προσφέρουν οι Newtons σε όλο τους το εύρος σύμφωνα με τις ανάγκες κάθε ξεχωριστού έργου.
Το BCI έχει ήδη δημιουργήσει ένα tool portfolio για τους πελάτες των The Newtons Laboratory, που καλύπτουν ανάγκες:
- παρακολούθησης KPIs, που διαμορφώνονται ειδικά για τις ανάγκες κάθε διαφορετικής μάρκας, σε near-real time επίπεδο
- Ανάλυσης, βελτιστοποίησης και πρόβλεψης της αποτελεσματικότητας οποιοδήποτε Visual Content (Video, Banner, etc..) μέσω A.I.
- Ανάλυσης σε επίπεδο αξιών, αντιλήψεων και συμπεριφοράς μαρκών και καταναλωτικών ομάδων, διακρίνοντας το πόσο «κοντά/συμβατές» είναι μεταξύ τους, σε σχέση με ανταγωνιστές τους, κτλ., επίσης μέσω Α.Ι.
Τέλος, σε λίγο καιρό θα μπορούμε να επιδείξουμε και νέα προϊόντα και υπηρεσίες πελατών μας, που δημιουργήθηκαν σε συνεργασία με το τμήμα BCI ως case studies του τι είναι εφικτό.
Christian Lazopoulos, Chief Innovation Officer The Newtons Laboratory
- Ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά στοιχεία του σημερινού, σύγχρονου καταναλωτή; Διαπιστώνετε αλλαγές στον τρόπο που το κοινό υποδέχεται καινοτόμα προϊόντα σήμερα, σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν;
Christian Lazopoulos: Όλες οι έρευνες και πρακτικές ενδείξεις, καταδεικνύουν πως το καταναλωτικό κοινό έχει γίνει ακόμη πιο απαιτητικό τα τελευταία χρόνια, ειδικά μετά τις εμπειρίες και νέες συνθήκες που έφερε η Πανδημία.
Οι μεγαλύτερες απαιτήσεις δεν είναι κάτι το νέο, συμβαίνει τις τελευταίες δεκαετίες με σταθερούς ρυθμούς. Το φαινόμενο που ανεβάζει τον δείκτη δυσκολίας για τις σημερινές ομάδες μάρκετινγκ έχει να κάνει με το γεγονός πως οι απαιτήσεις των καταναλωτριών και καταναλωτών έχουν αποκτήσει μεγαλύτερη πολυπλοκότητα και βάθος, συνδυάζοντας και στοιχεία/αντιλήψεις που δεν λειτουργούν/συνυπάρχουν εύκολα.
Σίγουρα υπάρχουν μεγάλες προσδοκίες για καινοτομία υπό τις έννοιες της αποτελεσματικότητας, ευκολίας και αξίας – αυτό το «τρίπτυχο» το συναντούμε συνεχώς από τότε που προσπαθούμε να κατανοήσουμε και να καταγράψουμε την καταναλωτική συμπεριφορά επιστημονικά και οργανωμένα.
Για αυτό και τα περισσότερα success stories των τελευταίων δεκαετιών στηρίζονται πάνω σε αυτούς του πυλώνες, είτε μιλάμε για την Amazon, το Netflix ή και το efood.
Τον τελευταίο καιρό όμως, το καταναλωτικό κοινό έχει διευρύνει το αξιακό μοντέλο του και θέλει τις μάρκες να ενσωματώσουν περισσότερο νόημα και έμπρακτα να υποστηρίζουν έναν απώτερο σκοπό, ενδυναμώνοντας έτσι και τους ανθρώπους που τις επιλέγουν και να ξαναβρούν την καταναλωτική τους πίστη αλλά και να νιώσουν πως συνεισφέρουν κάτι περισσότερο και σε κάτι «μεγαλύτερο» από τον εαυτό τους.
Δεν είναι καθόλου τυχαίο που η συντριπτική πλειοψηφία των συζητήσεων και στρατηγικών σχεδιασμών τα τελευταία χρόνια όχι μόνο συμπεριλαμβάνει το πλαίσιο του ESG αλλά το βάζει στο επίκεντρο.
Για αυτό, οποιαδήποτε καινοτομία για να αγαπηθεί και να αφομοιωθεί ως συμπεριφορά από τον κόσμο, θα πρέπει να συνδυάζει τουλάχιστον μια από τις αξίες του τρίπτυχου (ευκολία, αποτελεσματικότητα, αξία) με έναν αληθινά απώτερο σκοπό που να δίνει πίσω στην κοινωνία μέρος της αξίας που λαμβάνει ο κάθε καταναλωτής που την επιλέγει.