ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κλιματική αλλαγή:Οι επιχειρηματικοί κολοσσοί... τα παραλένε για τις δράσεις τους, αποκαλύπτει έκθεση

Κλιματική αλλαγή:Οι επιχειρηματικοί κολοσσοί... τα παραλένε για τις δράσεις τους, αποκαλύπτει έκθεση
Οι εταιρείες βρίσκονται υπό πίεση να μειώσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα την ώρα που όλο και περισσότεροι καταναλωτές ζητούν πράσινα προϊόντα AP Photo/Matilde Campodonico

Πολλές από τις μεγαλύτερες εταιρείες παγκοσμίως αποτυγχάνουν να εκπληρώσουν τους στόχους που οι ίδιες θέτουν για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε 25 επιχειρήσεις.

Επίσης, έχουν την τάση να υπερβάλλουν ή να παρέχουν ψευδή στοιχεία για τις κινήσεις τους, αναφέρει η έκθεση του New Climate Institute.

Εταιρείες όπως η Google, η Amazon, η Ikea, η Apple, η Nestle είναι μεταξύ εκείνων που αδυνατούν να αλλάξουν αρκετά γρήγορα τις συνήθειές τους, ισχυρίζεται η έρευνα.

Οι εταιρείες βρίσκονται υπό πίεση να μειώσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα την ώρα που όλο και περισσότεροι καταναλωτές ζητούν πράσινα προϊόντα.

Οι εταιρείες που αναλύονται αντιπροσωπεύουν το 5% των παγκόσμιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, λέει η έκθεση - πράγμα που σημαίνει ότι παρόλο που έχουν τεράστιο αποτύπωμα άνθρακα, έχουν αντίστοιχα τεράστιες δυνατότητες να πρωτοστατήσουν στην προσπάθεια περιορισμού της κλιματικής αλλαγής.

«Η ταχεία επιτάχυνση των εταιρικών δεσμεύσεων για το κλίμα, σε συνδυασμό με τον κατακερματισμό των προσεγγίσεων, σημαίνει ότι είναι πιο δύσκολο από ποτέ να γίνει διάκριση μεταξύ πραγματικών και ανεδαφικών πρωτοβουλιών για το κλίμα», αναφέρει η μελέτη.

Η μελέτη έδωσε σε κάθε εταιρεία μια βαθμολογία «ακεραιότητας». Διαπίστωσε ότι ορισμένες τα πήγαιναν σχετικά καλά στη μείωση των εκπομπών αλλά ότι όλες οι εταιρείες μπορούσαν να βελτιωθούν. Σε κανένα δεν δόθηκε βαθμολογία «υψηλής ακεραιότητας».

Αξιολόγησε παράγοντες όπως η ετήσια αποκάλυψη εκπομπών, η παροχή ανάλυσης των πηγών εκπομπών και η αποκάλυψη πληροφοριών με κατανοητό τρόπο.

Σύμφωνα με την έκθεση, μόλις τρεις από τις 25 εταιρείες έχουν δεσμευτεί ξεκάθαρα να αφαιρέσουν το 90% των εκπομπών άνθρακα από τις αλυσίδες παραγωγής και εφοδιασμού του. Αυτές είναι η Maersk, η Vodafone και η Deutsche Telekom.

Ο τρόπος με τον οποίο οι επιχειρήσεις μιλούν για τις δεσμεύσεις τους για το κλίμα είναι επίσης μεγάλο πρόβλημα, λέει η μελέτη, καθώς υπάρχει μεγάλο χάσμα μεταξύ αυτού που λένε οι εταιρείες και της πραγματικότητας - και οι καταναλωτές είναι πιθανό να δυσκολεύονται να προσδιορίσουν την αλήθεια.

Οι εταιρείες θέτουν τους δικούς τους στόχους. Για παράδειγμα, η Google έχει υποσχεθεί να είναι απαλλαγμένη από άνθρακα έως το 2030, ενώ η Ikea έχει δεσμευτεί να είναι «θετική για το κλίμα» έως το 2030.

Τις χειρότερες επιδόσεις, σύμφωνα με τη μελέτη, την είχε η Unilever, η οποία τη σχολίασε με τον εξής τρόπο στο BBC:

«Ενώ μοιραζόμαστε διαφορετικές απόψεις για ορισμένα στοιχεία αυτής της έκθεσης, χαιρετίζουμε την εξωτερική ανάλυση της προόδου μας και έχουμε ξεκινήσει έναν παραγωγικό διάλογο με το New Climate Institute για να δούμε πώς μπορούμε να εξελίξουμε ουσιαστικά την προσέγγισή μας».