ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στη χρυσή δεκάδα με τα κορυφαία εμπορικά σήματα της χρονιάς, η πρωτιά ανήκει εκεί που περιμένεις.

Στη χρυσή δεκάδα με τα κορυφαία εμπορικά σήματα της χρονιάς, η πρωτιά ανήκει εκεί που περιμένεις.

Καμία έκπληξη για όσους παρακολουθούν την αγορά και τους θιασώτες της. To “χρυσό” στη λίστα με τα πολυτιμότερα brands για το 2015 κατακτά για 3η συνεχόμενη χρονιά η Apple σύμφωνα με την κατάταξη της Interbrand.

Με εμπορική αξία (brand value) που ανέρχεται στα $170,276 δις, η εταιρεία που ηγείται ο Τιμ Κουκ βελτίωσε την αξία της επωνυμίας της κατά 43% έναντι του 2014. Τίποτα δεν μοιάζει να μπορεί να αναχαιτίσει την πορεία της εταιρείας από το Κουπερτίνο που κατάφερε να εκθρονίσει την Coca-Cola από την κορυφή της λίστας το 2013 σπάζοντας το σερί 13 χρόνων.

Νικητές και ηττημένοι

Σε καιρούς που η τεχνολογία ορίζει τη ζωή, είναι εύλογο η λίστα με τα πολυτιμότερα να έχει έχει έντονο tech “χρώμα”. Η Google βρίσκεται στη δεύτερη θέση της λίστας για το 2015 με αξία $120,31 δις , έχοντας ενισχύσει την επορική της αξία κατά 12% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα.

Η Coca-Cola των $78,42 δις δολαρίων βρίσκεται στην 3η θέση (ο κολοσσός έχει χάσει 4% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα) ενώ ακολουθούν στην 4η θέση η Microsoft με αξία επωνυμίας $67,67 δις (ενισχυμένη κατά 11%) και η IBM στην 5η με αξία $65,1 δις (με την αξία της να έχει υποχωρήσει κατά 11% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα).

Τη δεκάδα συμπληρώνουν τα εμπορικά σήματα των Toyota (#6, +16%), Samsung (#7, 0%), GE (#8, -7%), McDonald's (#9, -6%) και Amazon (#10, +29%).

Εμπορικά οικοσυστήματα

«Αυτό που βλέπουμε είναι ότι τα brands που κυριαρχούν στην κατάταξη είναι εκείνα που αλλάζουν τον τρόπο που ζούμε και κινούμαστε στον κόσμο. Πρόκειται για brands που έχουν δημιουργήσει οικοσυστήματα γύρω μας όπως οι Google, Apple και Amazon» δήλωσε ο Manfredi Ricca, Chief Strategy Officer της Interbrand, ανέφερε ο Manfredi Ricca, Chief Strategy Officer της Interbrand.

Η μελέτη Top 100 brands έχει μεγάλη βαρύτητα στο διεθνή επιχειρηματικό κόσμο και λαμβάνει υπόψη της την αξία του εμπορικού ονόματος που καθορίζεται από την οικονομική απόδοση, την επιρροή στην καταναλωτική συμπεριφορά και την ικανότητα εξασφάλισης κερδών.