Πλαίσιο: Πώς η στρατηγική αξιοποίηση των ανθρώπων της οδήγησε στην ισχυρή κερδοφορία
Η πανδημία του κορωνοϊού άλλαξε την καθημερινότητά μας σε βαθμό που δεν μπορούσαμε να φανταστούμε και από την πρώτη κιόλας στιγμή, άρχισε να επηρεάζει σημαντικά την παγκόσμια οικονομία. Η χώρα μας δεν αποτέλεσε εξαίρεση, αφού χιλιάδες ήταν οι επιχειρήσεις οι οποίες επλήγησαν από την υγειονομική κρίσηπου βιώνουμε μέχρι σήμερα.
Παρά το γεγονός, ωστόσο, ότι ο Covid-19 έφερε τα πάνω-κάτω στη ζωή μας και προκάλεσε έντονη αβεβαιότητα σε ό,τι αφορά στο μέλλον της οικονομίας, έναν περίπου χρόνο έπειτα από το ξέσπασμα της πανδημίας, είναι τουλάχιστον αισιόδοξο το γεγονός ότι υπάρχουν εγχώριες επιχειρήσεις, οι οποίες κατάφεραν να επιβιώσουν από το πλήγμα που δέχθηκαν -και όχι μόνο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η Πλαίσιο Computersπου πέτυχε αύξηση πωλήσεων και κερδοφορίας αλλά και μεριδίων αγοράς.
Η στρατηγική που έφερε ισχυρή ανάπτυξη εν μέσω πανδημίας
Πώς μία εταιρεία λιανικής πώλησης κατάφερε να αυξήσει τις πωλήσεις της κατά 11,8% και να εκπληρώσει τους στόχους της, την ώρα που τα καταστήματα παρέμεναν κλειστά και σε μία χρονιά που ο κλάδος της λιανικής βίωσε πρωτόγνωρες αλλαγές;Σε ό,τι αφορά στηνΠλαίσιο, το «κλειδί» βρίσκεται στη σωστή στρατηγική και τις κατάλληλες -και δη «έξυπνες»- επενδύσεις, που βοήθησαν την εταιρεία να αντιδράσει με ευελιξία και ταχύτητα, προκειμένου να ικανοποιήσει τις ανάγκες των πελατών της. Διότι χάρη στις αποφάσεις που πήρε σε μία ιδιαίτερα δύσκολη χρονιά, όπως το 2020, ηΠλαίσιο κατάφερε να αποτελέσει την εξαίρεση στον «κανόνα». Και για αυτόν ακριβώς τον λόγο, βρίσκεται σήμερα κάτω από το «μικροσκόπιό» μας.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή, δηλαδή από τις επενδύσεις στις οποίες είχε προχωρήσει η εταιρεία τα τελευταία χρόνια -πολύ πριν το 2020 και την πανδημία- και οι οποίες, όπως αποδείχθηκε, βοήθησαν την Πλαίσιο να αντιμετωπίσει με αμεσότητα τις προκλήσεις της νέας πραγματικότητας, αλλά οδήγησαν και σε σημαντική βελτίωση των κερδών της. Οι επενδύσεις αυτές, λοιπόν, αφορούσαν κατά βάση σε σοβαρές logistics και e‐commerce υποδομές, και έφεραν ακόμη περισσότερη αξιοπιστία στις παραδόσεις σε μία τόσο δύσκολη περίοδο και φυσικά, ικανοποίηση στους καταναλωτές. Αυτός είναι ο λόγος που, σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, κ. Κωνσταντίνο Γεράρδο, η Πλαίσιο κατάφερε να καταγράψει αύξηση πωλήσεων -με αιχμή του δόρατος την αυξημένη ζήτηση για τεχνολογία λόγω τηλεργασίας και τηλεκπαίδευσης- καθώς και αξιοσημείωτη αύξηση νέων πελατών και σημαντική αύξηση πωλήσεων οικιακών συσκευών.
Η στρατηγική που απέφερε καρπούς εν μέσω πανδημίας για την εταιρεία όμως, δεν αφορά μόνο στις παραπάνω επενδύσεις, αλλά σχετίζεται επίσης με τη σωστή και στοχευμένη αξιοποίηση των εργαζόμενών της. Διότι σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο τηςΠλαίσιο, κ. Γεώργιο Γεράρδο,η νέα πραγματικότητα, οδήγησε την εταιρεία στο να επενδύσει στην πολυδιάστατη γνώση των ανθρώπων της. Τι σημαίνει αυτό; Πως αντί να επιλέξει την αναστολή εργασίας, ηΠλαίσιο αξιοποίησε μεγάλο μέρος των εργαζόμενων από τα καταστήματά της, οι οποίοι απασχολήθηκαν σε άλλα κανάλια της εταιρείας, που παρουσίαζαν αυξημένη ζήτηση. Με αυτόν τον τρόπο, λοιπόν, όχι μόνο στάθηκε στο πλευρό των ανθρώπων της, αλλά ταυτόχρονα στήριξε τη multichannel στρατηγική, που ακολουθεί εδώ και 25 ολόκληρα χρόνια.
Τα στοιχεία και οι αριθμοί που εντυπωσιάζουν
Ποια είναι όμως τα οικονομικά αποτελέσματα που μας κάνουν να αναφερόμαστε σήμερα στην επιτυχίατης Πλαίσιο;
Οι αριθμοί «μιλούν» από μόνοι τους, στη συγκεκριμένη περίπτωση.
Πιο αναλυτικά, από την 1η Ιανουαρίου 2020 μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου του ίδιου έτους, η εταιρεία κατάφερε να σημειώσει μεγέθυνση των πωλήσεων κατά 11,8%, στα354,6 εκατ. από τα 317,1 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, σημειώθηκε επαύξηση της ταμειακής ρευστότητας κατά περίπου 20 εκατ. ευρώ στα 58 εκατ. και εκτίναξη των καθαρών διαθεσίμων μετά το δανεισμό στα περίπου 40 εκατ. ευρώ. Να αναφέρουμε δε, ότι καταγράφηκε σημαντική αύξηση πωλήσεων οικιακών συσκευών, με ρυθμό ανάπτυξης 80% για το β’ εξάμηνο, ενώ το 2020, η εταιρεία είχε τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης πωλήσεων από το 2007!
Όλα αυτά, ενώ μέσα στη χρονιά που πέρασε και παρά το γεγονός ότι τα καταστήματα παρέμειναν κλειστά για περίπου τρεις μήνες, η Πλαίσιο εξυπηρέτησε συνολικά 6,5 εκατ. κλήσεις στο τηλεφωνικό κέντρο, 52 εκατ. επισκέψεις στο Plaisio.gr, έκανε 1,5 εκατ. παραδόσεις, έχοντας επενδύσει έξυπνα στα logistics, και απέκτησε πάνω από 350.000 νέους πελάτες.
Επενδύοντας «έξυπνα» στο ανθρώπινο δυναμικό
Η εξέλιξη και η ανάπτυξη για τηνΠλαίσιο, βέβαια, ήρθε -μεταξύ άλλων- και μέσα από τους ανθρώπους της, αφού ως μία καθαρά ανθρωποκεντρική εταιρεία, μπόρεσε όχι μόνο να επενδύσει κατάλληλα στους εργαζόμενούς της, αλλά τους έδωσε ταυτόχρονα την ευκαιρία να εξελιχθούν.
Έτσι, ακόμη και εν μέσω πανδημίας, ηΠλαίσιο όχι μόνο προτίμησε να απασχολήσει το ανθρώπινο δυναμικό της σε διάφορες θέσεις, αντί να στραφεί στην αναστολή εργασίας, αλλά την ίδια ώρα, βοήθησε τους ανθρώπους τηςνα εμπλουτίσουν τις γνώσεις και τις ικανότητές τους. Το 2020, λοιπόν, πολλοί ήταν οι εργαζόμενοι της Πλαίσιο οι οποίοι κατάφεραν να αναλάβουν ακόμη πιο υπεύθυνους ρόλους εντός της εταιρείας, ενώ το πλέον σημαντικό στοιχείο είναι πως οι υπάλληλοι της εταιρείαςπαρακολούθησαν συνολικά 46.812 ψηφιακής εκπαίδευσης.
Εμμένοντας στην προσφορά παρά τις προκλήσεις
Μπορεί, πάντως, τα εντυπωσιακά αυτά οικονομικά στοιχεία να ανακοινώθηκαν πρόσφατα, ωστόσο, δεν είναι η πρώτη φορά που ακούμε ή διαβάζουμε για τηνΠλαίσιο τον τελευταίο χρόνο. Διότι εκτός από εκείνους οι οποίοι στράφηκαν στα καταστήματά της προκειμένου να εξοπλιστούν με τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό, πολλοί ήταν και εκείνοι οι οποίοι ωφελήθηκαν από την εταιρεία, μέσα από τις CSR δράσειςπου υλοποίησε κατά τη διάρκεια του έτους.
Από τη δωρεά tablet σε 87 σχολεία ακριτικών και δύσκολα προσβάσιμων περιοχών τον περασμένο Μάιο μέχρι την πρώτη STEM βιβλιοθήκη σε δημόσιο σχολείο της Αττικής και τη δημιουργία της ομάδας αγωνιστικής ρομποτικής Plaisiobots, η οποία αποτελείται αποκλειστικά από παιδιά συνεργατών της εταιρείαςκαιαπέσπασε το χρυσό μετάλλιο στη Διεθνή Ολυμπιάδα Ρομποτικής κάνοντάς μας εθνικά υπερήφανους.
Σε μία περίοδο που η υγειονομική κρίση προκάλεσε αβεβαιότητα για το μέλλον της οικονομίας, το σίγουρο είναι πως η Πλαίσιο, μέσα από «έξυπνες» επενδύσεις, βάζοντας την ικανοποίηση των πελατών τηςσε πρώτο πλάνο, εστιάζοντας στην εξέλιξη των δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού τηςκαι προσφέροντας πίσω στην κοινωνία, απέδειξε το γιατί κατέχει ηγετική θέση στο κλάδο της.
Πάνω από όλα όμως, μας έδειξε ότι παρά τις προκλήσεις, όταν υπάρχουν οι κατάλληλες βάσεις και τα απαραίτητα αντανακλαστικά, ακόμη και ο πιο απαιτητικός στόχος μπορεί να γίνει πραγματικότητα.