ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας: Παλεύοντας για την ισότητα τη δεκαετία του 2020

Μπορεί να ζούμε στην εποχή της ψηφιακής τεχνολογίας και εν έτει 2021, να απολαμβάνουμε μία σειρά από οφέλη και διευκολύνσεις, που μέχρι πριν από μερικά μόλις χρόνια δεν μπορούσαμε να φανταστούμε, ωστόσο, η ισότητα των φύλων είναι ένα ζήτημα για το οποίο, δυστυχώς, δεν έχουμε καταφέρει ακόμη να έχουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Η αλήθεια είναι πως παρά τα βήματα που γίνονται, στην προσπάθεια να διασφαλιστεί ένα περισσότερο ισότιμο σήμερα και αύριο για όλους, οι προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίζουν οι γυναίκες, παραμένουν πολλές, τόσο σε κοινωνικό, όσο σε εργασιακό επίπεδο. Έμφυλες διακρίσεις και κοινωνικά στερεότυπα, στέκονται συχνά εμπόδιο στις ζωές των γυναικών ανά τον κόσμο, ανακόπτοντας σε πολλές περιπτώσεις την επαγγελματική τους εξέλιξη και έχοντας έναν σημαντικό αντίκτυπο στην καθημερινότητα και δη, την αυτοπεποίθηση και την αυτοεκτίμησή τους.

Σε ό,τι αφορά στην ισότητα των φύλων στην Ελλάδα συγκεκριμένα, να αναφέρουμε απλώς ότι σύμφωνα με τον Δείκτη Ισότητας των Φύλων (Gender Equality Index) για το 2020, η Ελλάδα βρίσκεται στην τελευταία θέση στην ΕΕ, με βαθμολογία μόλις 52,2%. Αλλά και για την Ευρώπη γενικότερα, τα στοιχεία δείχνουν πως θα χρειαστούν τουλάχιστον 60 έτη για να φτάσει η ΕΕ στην πλήρη ισότητα των φύλων...

Φυσικά, υπάρχουν και εξαιρέσεις, δηλαδή εταιρείες και brands που εδώ και αρκετά χρόνια, κάνουν σημαντικές προσπάθειες για την ενδυνάμωση των γυναικών και την ισότητα των δύο φύλων, αναδεικνύοντας τη σημασία της στήριξης της γυναίκας και της κατάργησης των στερεότυπων. Ωστόσο, προκειμένου να δούμε σημαντικές αλλαγές, πρέπει να υπάρξει ανάληψη περισσότερων πρωτοβουλιών που ενδυναμώνουν τις γυναίκες και τους δίνουν την δυνατότητα να απολαμβάνουν την καθημερινότητα, τις θέσεις και τις αποδοχές που τους αξίζουν.

Με αφορμή τη φετινή Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, λοιπόν, έχουμε κάθε λόγο να αναδείξουμε τα παραδείγματα που κάνουν τη διαφορά σε ό,τι αφορά στην ισότητα των φύλων και να φέρουμε στο προσκήνιο τις επιλογές εκείνες οι οποίες, εν έτει 2021, μπορούν να αναβαθμίσουν την καθημερινότητα μιας γυναίκας και να δημιουργήσουν για εκείνη έναν κόσμο χωρίς στερεότυπα.

Προωθώντας την εργασιακή ευελιξία

Τους τελευταίους μήνες η γυναικεία απασχόληση έχει δεχτεί σημαντικά πλήγματα, ενώ πολλές γυναίκες αντιμετωπίζουν προβλήματα στην εργασιακή τους καθημερινότητα, καθώς καλούνται να αντεπεξέλθουν στις αυξημένες οικογενειακές υποχρεώσεις. Είναι σημαντικό, λοιπόν, ακόμη και μετά το τέλος της πανδημίας, να βρεθούν περισσότερες ευέλικτες λύσεις εργασίας για τις γυναίκες που τις χρειάζονται, ούτως ώστε να μην χρειαστεί να μειώσουν τις ώρες εργασίας τους ή ακόμη και να χάσουν τη θέση τους. Να αναφέρουμε απλώς ότι σύμφωνα με στοιχεία ερευνών που έχουν δει το «φως» της δημοσιότητας το τελευταίο διάστημα, οι γυναίκες βίωσαν πιο έντονα την κοινωνική και οικονομική απομόνωση κατά την πανδημία, ενώ είναι πιο πιθανό να χάσουν την εργασία τους έναντι των ανδρών, στη μετά Covid εποχή.

Καταργώντας τα στερεότυπα γύρω από τη γυναικεία ομορφιά

Παρά το γεγονός ότι διανύουμε τη δεκαετία του 2020, τα στερεότυπα γύρω από τη γυναικεία ομορφιά -δυστυχώς- καλά κρατούν. Οι γυναίκες έρχονται αντιμέτωπες καθημερινά με τον αντίκτυπο τυποποιημένων απόψεων αναφορικά με το γυναικείο σώμα, απόψεις και στερεότυπα που επηρεάζουν σε σημαντικό βαθμό την καθημερινότητα και την αυτοεκτίμησή τους. Και η έλλειψη αυτοπεποίθησης και φυσικά η περιορισμένη αυτοεκτίμηση, μπορούν να έχουν μία ιδιαίτερα αρνητική επίδραση, σε μία σειρά από τομείς της ζωής τους. Είναι κάθε άλλο παρά σημαντικό, λοιπόν, να καταργήσουμε αυτά τα στερεότυπα, προκειμένου να ενδυναμώσουμε το γυναικείο φύλο, προβάλλοντας όχι «ουτοπικά» πρότυπα ομορφιάς, αλλά αληθινές γυναίκες. Το παράδειγμα του Dove είναι αναμφίβολα χαρακτηριστικό στη συγκεκριμένη περίπτωση και σίγουρα, αποτελεί μία πρωτοβουλία προς μίμηση. Καλώντας τις γυναίκες να αναδείξουν την πραγματική τους ομορφιά μέσα από τις ατέλειές τους και με κεντρικό μήνυμα το #ΕχουμεΔυναμη, το ιστορικό brand που «γεννήθηκε» για να προσφέρει ανώτερη φροντίδα σε όλους, προσπαθεί να συμβάλλει στην αυτοεκτίμηση των γυναικών όλων των ηλικιών, βοηθώντας κάθε γυναίκα να αποκτήσει μία θετική σχέση με την εμφάνισή της και να εκπληρώσει τις δυνατότητές της στο έπακρο. Και τα καταφέρνει, καταργώντας τις τυποποιημένες απόψεις σχετικά με τα στερεότυπα γύρω από τη γυναικεία ομορφιά και το γυναικείο σώμα, μέσα από μία πληθώρα δράσεων που φέρνουν στο προσκήνιο αληθινές γυναίκες, με αληθινές «ατέλειες». Ουσιαστικά, στόχος του Dove είναι να δημιουργεί κάθε μέρα μία θετική εμπειρία ομορφιάς για κάθε γυναίκα, μία εμπειρία που θα έχει σημαντικές προεκτάσεις και σε ό,τι αφορά στη γυναικεία ενδυνάμωση γενικότερα.

Επενδύοντας στην εκπαίδευση των γυναικών

Η εκπαίδευση και οι επενδύσεις για την απόκτηση πολύτιμων δεξιοτήτων, αποτελούν επίσης σημαντικές πρωτοβουλίες, που μπορούν να οδηγήσουν άμεσα στην ενδυνάμωση των γυναικών. Μέσα από εκπαιδευτικά προγράμματα και δράσεις που σκοπό έχουν βοηθήσουν τις γυναίκες να αποκτήσουν περισσότερες γνώσεις και δεξιότητες -και κατά συνέπεια, να έχουν περισσότερες ευκαιρίες επαγγελματικής ανέλιξης- οι σύγχρονες εταιρείες και οργανισμοί, μπορούν να προσφέρουν περισσότερες ευκαιρίες στο γυναικείο δυναμικό τους, συμβάλλοντας έτσι στην προσπάθεια για μία πιο ισότιμη εργασιακή πραγματικότητα και την ίδια ώρα, επενδύοντας και στο δικό τους μέλλον.

Ανεβάζοντας τον αριθμό των γυναικών στελεχών

Σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat που δόθηκαν στη δημοσιότητα το περασμένο έτος, περίπου το ένα τρίτο των στελεχών στις εταιρείες στις χώρες της ΕΕ το 2019 ήταν γυναίκες. Ωστόσο, αν και οι γυναίκες αποτελούν σχεδόν το 50% των εργαζόμενων σε ολόκληρη την ΕΕ, εξακολουθούν να υποεκπροσωπούνται μεταξύ των στελεχών. Πιο αναλυτικά, από τα 6,7 εκατ. στελέχη που υπήρχαν στις χώρες της ΕΕ το 2019, τα 4,3 εκατομμύρια ήταν άνδρες και μόλις τα 2,5 εκατ. γυναίκες. Ένας τρόπος, λοιπόν, επαγγελματικής ενδυνάμωσης των γυναικών, είναι να τους δοθεί η ευκαιρία να αναλάβουν σημαντικές, υψηλόβαθμες θέσεις εντός των εταιρειών στις οποίες εργάζονται.

Γεφυρώνοντας το μισθολογικό χάσμα μεταξύ των φύλων

Το μισθολογικό χάσμα μεταξύ των φύλων, δηλαδή η διαφορά μεταξύ των μέσων ετήσιων αποδοχών γυναικών και ανδρών, διαφέρει από χώρα σε χώρα. Ωστόσο, σύμφωνα με την Κομισιόν, κατά μέσο όρο, οι αποδοχές των γυναικών είναι κατά 16% χαμηλότερες από εκείνες των ανδρών ανά ώρα εργασίας. Πράγματι, παρά το γεγονός ότι η αρχή της «ίσης αμοιβής για ίση εργασία» θεσμοθετήθηκε το 1957, το χάσμα αμοιβών μεταξύ των δύο φύλων παραμένει ευρύ, με μικρές μόνο βελτιώσεις να έχουν σημειωθεί τη τελευταία δεκαετία. Στην πορεία προς ένα πιο ισότιμο αύριο για όλους συνεπώς, είναι σημαντικό για τις σύγχρονες εταιρείες και τους οργανισμούς, να γεφυρώσουν αυτό το μισθολογικό χάσμα τη δεκαετία του 2020.

Οι γυναίκες θέλουν και αξίζουν ένα ισότιμο αύριο, μία καθημερινότητα απαλλαγμένη από διακρίσεις, στερεότυπα και τυποποιημένες απόψεις. Στο χέρι μας είναι, λοιπόν, μέσα από τις καθημερινές δράσεις, διεκδικήσεις και επιλογές μας, να κάνουμε την ισότητα των φύλων πραγματικότητα τη δεκαετία του 2020, ενδυναμώνοντας τις γυναίκες και συμβάλλοντας στην τόνωση της αυτοπεποίθησής τους. Εμείς, ας ελπίσουμε πως στο άμεσο μέλλον, θα δούμε όλο και περισσότερες δράσεις που σκοπό έχουν να προωθήσουν τη γυναικεία ενδυνάμωση και να καταργήσουν τα στερεότυπα γύρω από τη γυναικεία ομορφιά, να λαμβάνουν χώρα, μετατρέποντας την αυθεντική ομορφιά σε μία πηγή δύναμης και όχι άγχους. Το σίγουρο είναι πως μαζί #ΕχουμεΔυναμη!

Dove #ΕχουμεΔυναμη

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης