ΟΛΘ: Κατατίθενται το μεσημέρι οι προσφορές για τον Προβλήτα 6
Στις 3 το μεσημέρι σήμερα κατατίθενται οι προσφορές των κατασκευαστικών εταιρειών που θα συμμετάσχουν στο έργο της αναβάθμισης του Προβλήτα 6 του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, προϋπολογισμού 130 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).
Πρόκειται για ένα έργο κεφαλαιώδους σημασίας για το λιμάνι, καθώς, στην ολοκλήρωσή του επιτρέπει στον ΟΛΘ να δέχεται πλέον και Ultra Large Container Vessels, χωρητικότητας έως και 24.000 Container Units. Αυτό σημαίνει ότι, με την ολοκλήρωση των εργασιών το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μετατρέπεται σε κέντρο (hub) για κύριες γραμμές ναυσιπλοΐας.
Οι συμμετέχοντες
Το πρώτο βήμα για να πραγματοποιηθεί το μεγαλεπίβολο αυτό σχέδιο είναι να κατατεθούν οι δεσμευτικές τεχνικές και οικονομικές προσφορές από τους ενδιαφερόμενους. Σημειώνεται ότι στη δεύτερη φάση του έρχου έχουν περάσει έξι σχήματα: Οι EIFFAGE-ΤΕΡΝΑ, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-ROVER MARITIME SL- Χ.ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ, ΙΝΤΡΑΚΑΤ-VITTADELLO, ARCHIRODON, ΑΒΑΞ-ΕΤΕRMAR. A.E. -NV BESIX, και ACCIONA CONSTRUCCION. Σύμφωνα όμως με πληροφορίες, δεν αποκλείεται κάποιο ή κάποια από αυτά να μην καταθέσουν εν τέλει προσφορές και ο τελικός αριθμός των μνηστήρων να είναι μειωμένος.
Εν συνεχεία, η διαδικασία προβλέπει το άνοιγμα του τεχνικού και στη συνέχεια του οικονομικού σκέλους των προσφορών ώστε να ανακηρυχθεί ο ανάδοχος. Σύμφωνα με στελέχη του ΟΛΘ εφόσον ολοκληρωθεί η συμβασιοποίηση το κατασκευαστικό σκέλος απαιτεί περίπου 36 μήνες μέχρι νέος Προβλήτας 6 να πάρει σάρκα και οστά.
Οι άλλες επενδύσεις και ο Ιβάν Σαββίδης
Πέρα από τον Προβλήτα 6, ο ΟΛΘ πραγματοποιεί μια σειρά από επιπλέον επενδύσεις, τόσο εντός όσο και εκτός Ελλάδος, φιλοδοξώντας το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να μετατραπεί σε θαλάσσια πύλη και logistics hub για ολόκληρη τη νοτιοανατολική Ευρώπη. Έτσι, έχει ήδη δημιουργήσει το πρώτο “dry port” στη Σόφια ενώ σχεδιάζονται άλλα δύο, σε Ρουμανία και Σερβία. Πρόκειται για κέντρα logistics με απευθείας σιδηροδρομική σύνδεση με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, επιτρέποντας τη διενέργεια συνδυασμένων μεταφορών σε όλη τη νοτιοανατολική Ευρώπη. Παράλληλα, η ΟΛΘ Α.Ε. θα συμμετάσχει στους διαγωνισμούς του ΤΑΙΠΕΔ για τους λιμένες της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας και της Ηγουμενίτσας, φιλοδοξώντας να επεκτείνει τις δραστηριότητές της.
Όλες οι εξελίξεις αυτές και οι αναπτυξιακές προοπτικές του ΟΛΘ οδήγησαν τον Ιβάν Σαββίδη να να επενδύσει έτι περαιτέρω στην εταιρεία, αποκτώντας το ποσοστό της γερμανικής εταιρείας Deutsche Invest Equity Partners. Έτσι, αυξάνει τη συμμετοχή της εταιρείας του στο 45% του συνόλου των μετοχών του ΟΛΘ και -εφόσον πάρει το «πράσινο φως» από τις αρμόδιες αρχές-μετατρέπεται σε «απόλυτο αφεντικό» στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.