Ο ξενοδοχειακός τομέας στη μετά-Covid εποχή: Οι προκλήσεις και οι στρατηγικές
Ο ξενοδοχειακός τομέας όλης της Ελλάδας στέκεται πλέον με το βλέμμα στο μέλλον του τουρισμού στη χώρα, ελπίζοντας πως το καλοκαίρι του 2020 ήταν μία κακή παρένθεση και πως έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Με το βλέμμα στο εμβόλιο κατά του κορονοϊού και την προσδοκία πως παγκοσμίως η κατάσταση τείνει βελτιούμενη, οι Έλληνες ξενοδόχοι προετοιμάζονται για τη νέα σεζόν, καταστρώνοντας τις στρατηγικές τους για την προσέλκυση πελατών και την αύξηση των κρατήσεων και των προ-κρατήσεων, που παραδοσιακά γίνονται αυτή την περίοδο.
Εν τούτοις, η επικρατούσα κατάσταση που παραμένει εν πολλοίς αβέβαιη, συμβάλλει στη διατήρηση ενός ρευστού κλίματος που δεν επιτρέπει – προς ώρας, τουλάχιστον – την «επιστροφή στην κανονικότητα». Όλες οι ενδείξεις τείνουν στο συμπέρασμα πως ναι μεν το 2021 δεν θα είναι μια χρονιά όπως η προηγούμενη, στη δίνη της πανδημίας, αλλά ίσως μία χρονιά «στη δίνη του εμβολίου». Αυτό εν πολλοίς σημαίνει πως, ναι μεν θα επικρατεί μία μεγαλύτερη αισιοδοξία, αλλά και πάλι η απόλυτη σταθερότητα δεν θα έχει επιτευχθεί σε έναν αρκετά μεγάλο βαθμό.
Επομένως, είναι πλέον αρκετά σαφές ότι η στρατηγική του ξενοδοχειακού τομέα της Ελλάδας για τη σεζόν του 2021, θα πρέπει να σχεδιαστεί εν μέσω αστάθειας και με τη μεγαλύτερη δυνατή ευελιξία: Με προσεκτικά βήματα, επιλεγμένες κινήσεις, συγκεκριμένους στόχους και προβλέψεις για κάθε ενδεχόμενο. Πρόκειται ομολογουμένως για μία περίπλοκη κατάσταση, για τη διαχείριση της οποίας, ακόμα και οι μεγαλύτεροι ξενοδοχειακοί όμιλοι παγκοσμίως, έχουν επιστρατεύσει ομάδες ειδικών συμβούλων που επιχειρούν, συνδυάζοντας τα δεδομένα και προσαρμόζοντας τις κινήσεις τους να χτίσουν ήδη από τώρα το τουριστικό περιβάλλον του 2021, λαμβάνοντας υπόψη τους τις όποιες μεταβολές συνθηκών, τη στιγμή που καταγράφονται.
Ο ελληνικός ξενοδοχειακός τομέας και τα συμπεράσματα του 2020
Κατά τη διάρκεια του 2020 στην Ελλάδα συνέβησαν τρία τινά στον ξενοδοχειακό τομέα: Ένας μεγάλος αριθμός ξενοδοχειακών μονάδων στη χώρα μας δεν κατόρθωσε ή επέλεξε να μην λειτουργήσει, ένας άλλος αριθμός λειτούργησε σχετικά «άτσαλα» με σπασμωδικές κινήσεις που είχαν ως αφετηρία τη σκέψη «καλύτερα από το τίποτα», ενώ υπήρξαν και ξενοδοχεία, τα οποία ακολούθησαν συγκεκριμένη στρατηγική, με σταθερές κινήσεις, με σαφείς στόχους, επιτυγχάνοντας, εν τέλει, κέρδη σε πολλαπλά επίπεδα.
Η διαφορά μεταξύ των παραπάνω τρόπων διαχείρισης της κρίσης είναι ξεκάθαρη και το συμπέρασμα σαφές: Ακόμα και η πιο δύσκολη κατάσταση, η πιο αναπάντεχη και η πιο «ολοκληρωτική» αφήνει περιθώρια, τα οποία ο κάθε ξενοδόχος οφείλει και μπορεί να εκμεταλλευτεί προς όφελος της επιχείρησής του. Το σημείο αυτό είναι το κρίσιμο, καθώς ο άνθρωπος αυτός οφείλει να λάβει μία απόφαση: Να διαχειριστεί μόνος του την κατάσταση, με όποιο αποτέλεσμα προκύψει, ή να εμπιστευτεί ειδικούς που έχουν εμβαθύνει στο αντικείμενο και γνωρίζουν καλά πώς να κινηθούν, αναλύοντας όλα τα δεδομένα και σε όλα τα επίπεδα.
Hotelising: Μία ελληνική εταιρεία στο πλευρό των ξενοδόχων της χώρας
Η Hotelisingείναι μία ελληνική εταιρεία διαχείρισης πωλήσεων ξενοδοχείων που έχει στόχο τη μεγιστοποίηση των εσόδων τους, με τη δημιουργία στρατηγικών πωλήσεων. Αυτή τη στιγμή στο portfolio της ανήκουν πάνω από 21 ξενοδοχειακές μονάδες σε οκτώ προορισμούς της χώρας, από τις οποίες σχεδόν όλες λειτούργησαν την περασμένη σεζόν και με πολύ καλύτερα αποτελέσματα σε σχέση με τον μέσο όρο του εκάστοτε προορισμού. Ένα από τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της συγκεκριμένης εταιρείας σε αυτή τη χρονική συγκυρία είναι το γεγονός πως πρόκειται για μια υγιή ελληνική εταιρεία, η οποία λειτουργεί με 100% δικά της funds. Σε όλη τη διαδρομή της στήριξε και στηρίζει τον ελληνικό τουρισμό, καθώς διαθέτει βαθιά γνώση και άμεση αντίληψη της δεδομένης κατάστασης, την ώρα που διαθέτει δικούς της συνεργάτες σε χώρες του εξωτερικού, διασφαλίζοντας άμεσα καλύτερη επικοινωνία και συνεργασία με διεθνείς touroperatorsκαι μεγάλους τουριστικούς ομίλους.
Αυτό που έκανε τα ξενοδοχεία της Hotelisingνα ξεχωρίσουν μέσα στην πολύ κρίσιμη κατάσταση για τον τουρισμό φέτος, ήταν η μακρόχρονη στρατηγική που σχεδίασε και εφάρμοσε, ώστε οι επιχειρήσεις να παραμείνουν λειτουργικές και βιώσιμες, αλλά, ταυτόχρονα, έχοντας το βλέμμα στο μέλλον. Διότι, τα στελέχη της Hotelising δεν παρασύρθηκαν από την αδράνεια και την «παγωμάρα» που επικράτησε κατά τη διάρκεια εφαρμογής του πρώτου lockdownστη χώρα μας. Αντίθετα, εκμεταλλεύτηκαν τον χρόνο αυτό ώστε να εκπαιδευτούν από τα σπουδαιότερα στελέχη του τουρισμού παγκοσμίως, έχοντας τη δυνατότητα να διακρίνουν τα δεδομένα της κατάστασης, να τα αναλύσουν και με αυτή τη βάση να χτίσουν τη στρατηγική κάθε ξενοδοχείου ξεχωριστά.
Τα ξενοδοχεία της Hotelising εν μέσω πανδημίας
Με αυτόν τον τρόπο, τα ξενοδοχεία της Hotelising που λειτούργησαν σε δημοφιλείς προορισμούς της χώρας μας, όπως η Μύκονος, η Σαντορίνη, η Πάρος και η Αντίπαρος, για παράδειγμα, εκμεταλλεύτηκαν τη σεζόν προκειμένου να βελτιώσουν την εικόνα τους σε σχέση με τους πελάτες τους: Απέσπασαν κριτικές σε όλα τα μεγάλα δίκτυα, όπως το TripAdvisorή το Booking και ανέβασαν τη βαθμολογία τους, «χτίζοντας» ουσιαστικά από το χρονικό σημείο εκείνο την επόμενη σεζόν.
Εκτός αυτού όμως, είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι τα ξενοδοχεία που λειτούργησαν, είχαν και άμεσα οφέλη, καθώς εισπράχθηκαν κατά το μεγαλύτερο ποσοστά τα χρηματικά ποσά από τις συμφωνίες με γραφεία και tour operators του εξωτερικού, χωρίς να μείνει κάποιος ξενοδόχος «στον αέρα», ενώ παράλληλα κατόρθωσαν να προσλάβουν ένα πολύ μεγάλο ποσοστό του προσωπικού: Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα του ξενοδοχείου ReluxIos, το οποίο έχει νοικιάσει η Hotelising, προσλαμβάνοντας το 80% του ανθρώπινου δυναμικού μιας«κανονικής» σεζόν, στηρίζοντας έτσι το προσωπικό κατά το μέγιστο δυνατόν.
Επιπλέον, δόθηκε πολύ μεγάλη έμφαση στην τροποποίηση των πολιτικών ακύρωσης και πληρωμών online, ώστε τα ξενοδοχεία να εναρμονιστούν με τις εξελίξεις και να δείξουν εμπράκτως πως βρίσκονται στο πλευρό των πελατών τους και κατανοούν τις δυσκολίες τους. Οι κινήσεις αυτές είχαν ως αποτέλεσμα τα ξενοδοχεία της Hotelising να λάβουν ένα αρκετά μεγάλο μερίδιο της αγοράς που έκανε κρατήσεις εν μέσω καραντίνας – μάλιστα η εταιρεία ανέλαβε την υποστήριξη των ξενοδοχείων στον τομέα αυτό, των κρατήσεων-ακυρώσεων, καθώς ο όγκος του πράγματι πολλαπλασιάστηκε.
Παροχή υπηρεσιών που προσαρμόζεται στις ανάγκες των ξενοδόχων
Αυτό που κάνει πράγματι τη Hotelisingνα ξεχωρίζει στον τομέα του τουρισμού, είναι το γεγονός πως έχει το πλεονέκτημα να δίνει το βάρος της σε κάθε ένα ξενοδοχείο ξεχωριστά. Μάλιστα, με την υπηρεσία HOTEL PRO by Hotelising, έχει τη δυνατότητα να απευθυνθεί στα ξενοδοχεία που χρειάζονται την τεχνογνωσία της, ώστε να εφαρμόσουν τις καλύτερες πρακτικές, αλλά δεν επιθυμούν μόνιμη συνεργασία με εταιρίες διαχείρισης. Με τον τρόπο αυτό, υπάρχει η δυνατότητα η γνώση και η εμπειρία της Hotelising, να εφαρμοστεί συγκεκριμένα στο ξενοδοχείο και μάλιστα από τους ίδιους τους ανθρώπους, που θα εκπαιδευτούν ειδικά για τον σκοπό αυτό.
Revenue Management, ώστε κάθε πελάτης να λαμβάνει την καλύτερη προσφορά, στον καταλληλότερο χρόνο, με διαρκή παρακολούθηση ζήτησης – ανταγωνισμού, online διαχείριση, τόσο στα διεθνή κανάλια όσο και ως προς την ιστοσελίδα του ξενοδοχείου, εκπροσώπηση των πωλήσεων σε εκατοντάδες αγοραστές ταξιδιών, ταξιδιωτικούς πράκτορες, tour operators, διοργανωτές συνεδρίων, διεθνείς εταιρείες και εθνικούς οργανισμούς και τέλος το HOTEL PRO by Hotelisingείναι οι υπηρεσίες που προσφέρει αυτή η αμιγώς ελληνική εταιρεία, που δίνει προτεραιότητα στον ελληνικό ξενοδοχειακό τομέα, στον Έλληνα ξενοδόχο, σε όποια περιοχή και αν βρίσκεται - αρκεί ο στόχος του να είναι η υγιής ανάπτυξη της επιχείρησής του, με τη στήριξη της Hotelising.