Τι δείχνουν τα στοιχεία από τις loyalty κάρτες για την πτώση του τζίρου στα καταστήματα
Ανανεώθηκε:
Μία πτώση, η οποία μεσοσταθμικά κινείται στο -20%, παρουσιάζουν οι πωλήσεις των εμπορικών καταστημάτων μετά το άνοιγμα τους με το τέλος της καραντίνας στις αρχές του καλοκαιριού, με τους καταναλωτές να δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στα επώνυμα brands και στις προσφορές.
Αυτό τουλάχιστον από τα προκύπτει από τα στοιχεία της Qivos, μία εταιρεία που δραστηριοποιείται στο χώρο της τεχνολογίας που αφορά τις ενέργειες μάρκετινγκ και διαχειρίζεται προγράμματα πιστότητας ορισμένων εκ των μεγαλύτερων αλυσίδων λιανικής πώλησης της χώρας.
Όπως επισημαίνει στο CNN Greece, ο Βαγγέλης Καραλής, διευθύνων σύμβουλος της Qivos, το ποσοστό του 20% είναι μεσοσταθμικό καθώς υπάρχουν κλάδοι που παρουσιάζουν μικρότερη πτώση όπως είναι αυτοί των ειδών σπιτιού, των αθλητικών ειδών αλλά και των καλλυντικών. «Γενικότερα, οι κλάδοι που δεν επηρεάζονται από τον τουρισμό παρουσιάζουν καλύτερη εικόνα» αναφέρει ο κ. Καραλής.
Η Qivos διαχειρίζεται 35 σχήματα πιστότητας (loyalty programs) σε πέντε χώρες και το αξιοσημείωτο είναι πως τα νούμερα στα Βαλκάνια και τη Μέση Ανατολή κινούνται σε αντίστοιχα επίπεδα με την Ελλάδα. Όπως σημειώνει ο κ. Καραλής, τα στοιχεία της Qivos είναι αρκετά αξιόπιστα δεδομένου ότι λόγω των προγραμμάτων πιστότητας που διαχειρίζεται η εταιρεία υπάρχει απευθείας πρόσβαση στα στοιχεία των πραγματικών πωλήσεων μεγάλων αλυσίδων και καταστημάτων.
Σύμφωνα με τον κ. Καραλή, τα καταστήματα που βρίσκονται στο κέντρο της Αθήνας δέχονται τη μεγαλύτερη πίεση, όπως και τα εμπορικά κέντρα όπου η πτώση των πωλήσεων είναι της τάξεως του 50%. Αυτό πιθανότατα οφείλεται στα μέτρα αντιμετώπισης της πανδημίας που έχουν αλλάξει τις συνήθειες των Ελλήνων καταναλωτών.
Μία άλλη αλλαγή είναι η μεγαλύτερη εμπιστοσύνη που δείχνουν οι καταναλωτές στα επώνυμα brands και το ενισχυμένο ενδιαφέρον για προσφορές. Η ανταπόκριση σε προσφορές παρουσιάζει μία αύξηση της τάξεως του 20%, ποσοστό που θεωρείται ιδιαίτερα υψηλό.
Σύμφωνα με τον κ. Καραλή, η πανδημία είχε ως αποτέλεσμα τα μεγάλα brands να αρχίζουν να κατανοούν την ανάγκη να δώσουν μεγαλύτερη έμφαση στην εμπειρία του πελάτη, αξιοποιώντας τις ψηφιακές τεχνολογίες, οι οποίες πλέον εισέρχονται μέσα στα φυσικά σημεία πωλήσεων. «Υπάρχει μία τάση για πιο εξατομικευμένες υπηρεσίες που αποδίδεται μεν στον Covid 19 αλλά κάποιες από αυτές θα παραμείνουν και στο προσεχές μέλλον» σημειώνει ο επικεφαλής της Qivos, ο οποίος υποστηρίζει πως υπάρχει πλέον μεγαλύτερη ανάγκη για την ψηφιοποίηση του καταστήματος προκειμένου να παρέχεται καλύτερη εξυπηρέτηση.
Η Qivos αναμένει μείωση των εσόδων της για το 2020 (σ.σ. το 2019 έκλεισε με τα έσοδα να κινούνται σε επίπεδα άνω των 3,2 εκατ. ευρώ) αλλά ο κ. Καραλής εκτιμά ότι θα βοηθήσει στην επιτάχυνση της υιοθέτησης λύσεων τεχνολογίας όπως αυτές που προωθεί η εταιρεία και προσφέρουν στις επιχειρήσεις λιανικής τη δυνατότητα να έχουν ένα αρκετά πλήρες προφίλ των πελατών τους τόσο offline όσο και online.
Όσον αφορά το μέλλον, ο κ. Καραλής αναμένει να δούμε μεγαλύτερη αξιοποίηση των smartphones στο χώρο της πιστότητας.
«Αυτό που σε χαρακτηρίζει είναι ο αριθμός του κινητού σου και όχι η κάρτα σου», σημειώνει χαρακτηριστικά.
Σπεύδει, πάντως, να προσθέσει ότι η σωστή προσέγγιση μίας αλυσίδας όσον αφορά το πρόγραμμα πιστότητας δεν πρέπει να περιλαμβάνει αποκλειστικά μία εφαρμογή smartphone αλλά να είναι περισσότερο ολοκληρωμένη.