ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

To ηλεκτρονικό εμπόριο στο επίκεντρο της στρατηγικής του Public - Media Markt

To ηλεκτρονικό εμπόριο στο επίκεντρο της στρατηγικής του Public - Media Markt

Κεντρικό ρόλο στη στρατηγική του σχήματος των Public - Media Markt αποκτούν τα ψηφιακά κανάλια πωλήσεων και κυρίως το marketplace που λειτουργεί το Public από το 2018 και κινείται με υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης.

Κεντρικό ρόλο στη στρατηγική του σχήματος των Public - Media Markt αποκτούν τα ψηφιακά κανάλια πωλήσεων και κυρίως το marketplace που λειτουργεί το Public από το 2018 και κινείται με υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης.

«Στόχος μας είναι μέσα στην επόμενη διετία να είμαστε ο μεγαλύτερος «παίκτης» στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα» τόνισε ο Χρήστος Καλογεράκης, διευθύνων σύμβουλος της Public - Media Markt σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχαμε μαζί του. Στη νέα δομή θα υπάρχουν δύο βασικές επιχειρηματικές μονάδες: η μία θα έχει την ευθύνη του δικτύου των φυσικών καταστημάτων και η δεύτερη θα ασχολείται με το ηλεκτρονικό εμπόριο και το marketplace.

Σύμφωνα με τον κ. Καλογεράκη, οι εξελίξεις και οι αλλαγές που έφεραν μέτρα αντιμετώπισης της πανδημίας του κορωνοϊού είχαν ως αποτέλεσμα την επιτάχυνση των σχεδίων αναφορικά με το ηλεκτρονικό εμπόριο και το marketplace. «Η μόνη στρατηγική στην αγορά λιανικής που μπορεί να αντέξει είναι αυτή που συνδυάζει την omnichannel προσέγγιση με το marketplace» τόνισε ο κ. Καλογεράκης, επισημαίνοντας πως ήδη το 20% του τζίρου του Public προέρχεται από το ηλεκτρονικό εμπόριο, ποσοστό που είναι υψηλότερο από τον μέσο όρο της ελληνικής αγοράς, η οποία γενικώς θεωρείται ότι είναι πίσω σε σχέση με το εξωτερικό αν και ο κορωνοϊός επιτάχυνε τη στροφή των καταναλωτών προς τα ψηφιακά κανάλια.

Από την άλλη πλευρά, όπως ήταν μάλλον αναμενόμενο, τα μέτρα είχαν ως αποτέλεσμα να καθυστερήσει λίγο η ενοποίηση των πληροφοριακών συστημάτων και η νομική ένωση των Public και Media Markt. Αυτό το έργο ήταν προγραμματισμένο να ολοκληρωθεί στις αρχές Ιουνίου, αλλά τελικώς, σύμφωνα με τον κ. Καλογεράκη, αυτό θα έχει γίνει μέχρι το τέλος Ιουλίου.

Επενδυτικό πλάνο

Η ονομασία του σχήματος θα είναι Public Media Markt (PMM) και το επενδυτικό πλάνο για τη διετία 2020-2021 ανέρχεται τουλάχιστον στα 26 εκατ. ευρώ. Βασικό κομμάτι του επενδυτικού πλάνου αποτελεί το νέο κέντρο logistics που ετοιμάζει το σχήμα Public-Media Markt, μία επένδυση ύψους 5 εκατ. ευρώ που ξεκινήσει με ωφέλιμο χώρο 20.000 τ.μ. με προοπτική για 33.000 τ.μ.

Το νέο κέντρο logistics αναμένεται να βοηθήσει σημαντικά στα σχέδια της PMM όσον αφορά στο ηλεκτρονικό εμπόριο και το marketplace, στην ανάπτυξη των οποίων δίνεται ιδιαίτερα μεγάλο βάρος. Ο κ. Καλογεράκης ανέφερε ότι τον τελευταίο μήνα έχουν γίνει 40 προσλήψεις, ενώ η ομάδα ενισχύθηκε πρόσφατα με τον Antoine Brouwer, διεθνές στέλεχος με μακρόχρονη εμπειρία στον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικές αγορές. «Θέλουμε ανθρώπους που να έχουν ξανακάνει αυτό τον μετασχηματισμό» επεσήμανε ο κ. Καλογεράκης, ο οποίος προανήγγειλε και άλλες ηχηρές μεταγραφές.

Παράλληλα, γίνονται μία σειρά από επενδύσεις σε εργαλεία λογισμικού που θα βοηθήσουν περαιτέρω τη βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη αλλά και των καταστημάτων που εντάσσονται στο marketplace, ο αριθμός των οποίων αυξάνεται με εντυπωσιακούς ρυθμούς και έχει φθάσει πλέον τα 504 με το πλάνο να κάνει λόγο για 2500 καταστήματα μέχρι το τέλος του 2020! Η πολιτική που ακολουθείται είναι αρκετά επιθετική δεδομένου ότι το Public παίρνει προμήθεια μόνο από τις πωλήσεις που γίνονται από το marketplace και αυτός είναι ένας λόγος που υπάρχει αυτή η αύξηση, ενώ δεν είναι τυχαίο ότι θα υπάρξει δυνατό επικοινωνιακό πλάνο τους επόμενους μήνες.

Σύμφωνα με τον κ. Καλογεράκη, μία εταιρεία για να είναι δυνατή στο ηλεκτρονικό εμπόριο θα πρέπει να διαθέτει ένα brand που να εμπνέει εμπιστοσύνη στους καταναλωτές, να διαθέτει μία πολυκαναλική (omnichannel) προσέγγιση, να έχει δημιουργήσει τις υποδομές όσον αφορά την εφοδιαστική αλυσίδα και να προσφέρει καλή εμπειρία όσον αφορά τον τομέα των παραδόσεων στους πελάτες. Το Public διαθέτει τα τρία πρώτα, ενώ όσον αφορά το τελευταίο κομμάτι, αυτό της παράδοσης, υπάρχουν κάποια σχέδια για μία διαφορετική προσέγγιση στα οποία ο κ. Καλογεράκης δεν θέλησε να επεκταθεί.

Νέα καταστήματα

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της ΡΜΜ, η χρονιά ξεκίνησε πολύ δυναμικά με τη Media Markt να κερδίζει σημαντικά μερίδια αγοράς στο πρώτο δίμηνο και το Public να συνεχίζει την ανοδική πορεία του. Όμως, η πανδημία του κορωνοϊού άλλαξε τα δεδομένα, αν και σταδιακά υπάρχει ανάκαμψη με το άνοιγμα των καταστημάτων.

Όσον αφορά στα καταστήματα, το σχήμα έχει ήδη ανοίξει 3 νέα καταστήματα: δύο Public στη λεωφόρο Συγγρού (Αθήνα) και στη Σταυρούπολη Θεσσαλονίκης που βρίσκονται δίπλα σε υφιστάμενα Media Markt, ένα μοντέλο που, σύμφωνα με τον κ. Καλογεράκη, αποδεικνύεται ότι λειτουργεί πολύ καλά. Επίσης, άνοιξε πρόσφατα ένα νέο κατάστημα Media Markt στη Ρόδο, ενώ ετοιμάζεται άλλο ένα μέσα στο 2020 στην Καλαμάτα με το πλάνο να περιλαμβάνει το άνοιγμα και άλλων φυσικών σημείων μέσα στο 2021.