ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Το πρόγραμμα που βοηθά εταιρείες με καινοτόμους μεθόδους πληρωμών

Το πρόγραμμα που βοηθά εταιρείες με καινοτόμους μεθόδους πληρωμών

Οι ψηφιακές (ή ηλεκτρονικές) πληρωμές αποτελούν πλέον βασικό κομμάτι της καθημερινότητάς μας, είτε αφορούν συναλλαγές σε φυσικά σημεία πώλησης είτε σε αγορές μέσω του Διαδικτύου. Τα οφέλη είναι πολλά, όπως πολλές είναι και οι ευκαιρίες για καινοτόμες εταιρείες που θα μπορούσαν να προσφέρουν καινούριες προσεγγίσεις για την κάλυψη των νέων αναγκών που δημιουργούνται.

Από την άλλη πλευρά, αυτές οι καινοτόμες ιδέες, πολλές φορές, χρειάζονται βοήθεια και ενίσχυση προκειμένου να κάνουν το επόμενο βήμα και να βγουν στην τοπική ή τη διεθνή αγορά. Αυτή τη βοήθεια θέλει να προσφέρει σε αυτές τις καινοτόμες εταιρείες το Visa Innovation Program, το οποίο «τρέχει» και στην Ελλάδα από το 2019 με τον 2ο κύκλο υποστήριξης fintech εταιρειών (σ.σ. επιχειρήσεις που αξιοποιούν ψηφιακές τεχνολογίες για νέα προϊόντα και υπηρεσίες στον χρηματοπιστωτικό κλάδο) να έχει ξεκινήσει πρόσφατα.

Η ελληνική έκδοση του Visa Innovation Program αποτελεί μία συνεργασία της Visa, ενός εκ των σημαντικότερων εταιρειών παγκοσμίως στο χώρο των ψηφιακών πληρωμών, και της Crowdpolicy. Πρακτικά, λειτουργεί ως μία συνεργατική πλατφόρμα όπου fintech εταιρείες και συνεργάτες της Visa δουλεύουν μαζί για την αντιμετώπιση των προκλήσεων της αγοράς, προσφέροντας απτές λύσεις για τη νέα μεταβαλλόμενη οικονομία.

visa2

Το πρόγραμμα επικεντρώνεται στην αλλαγή της συμπεριφοράς στις πληρωμές από μετρητά σε χρήση καρτών σε τέσσερις βασικούς πυλώνες: Τις ημερήσιες δαπάνες των Ελλήνων καταναλωτών, τα έσοδα από τον τουρισμό, τις μετακινήσεις καθώς και συναλλαγές προς καταναλωτή (G2C), καταναλωτή προς δημόσιο (C2G), επιχείρηση προς επιχείρηση (B2B) και Peer to Peer (P2P).

Σκοπός του 2ου κύκλου του Visa Innovation Program είναι η επέκταση του προγράμματος και η επιτάχυνση της ανάπτυξης λύσεων σε επίπεδο proof of concept μεταξύ των εταιρειών που συμμετέχουν, των τραπεζών και της Visa. Όπως είναι προφανές, ενθαρρύνεται η πιλοτική συνεργασία με χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και τη Visa. Επίσης, οι συμμετέχουσες εταιρείες ενθαρρύνονται να αξιοποιήσουν τη Visa Developer Platform (VDP) η οποία παρέχει απλοποιημένη και φιλική προς τον χρήστη πρόσβαση σε πολλά από τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της Visa με τη μεγαλύτερη ζήτηση μέσω API, επιτρέποντας σε οποιονδήποτε να μετατρέψει εξαιρετικές ιδέες σε νέες εμπειρίες ψηφιακού εμπορίου, πληρώντας ταυτόχρονα τα βιομηχανικά πρότυπα.

visa3

Συμμετέχουσες εταιρείες

Στο 2ο κύκλο έχουν επιλεγεί να συμμετέχουν 6 εταιρίες (Giving Streets, iSPIRAL, Plum, Quadible, Simply και SquareDev), οι οποίες χαρακτηρίζονται ως «ώριμα» fintech startups και έχουν ως βασικό τους χαρακτηριστικό την καινοτομία και την επιχειρηματικότητα.

Συγκεκριμένα:

Giving Streets: Πρόκειται για μια πλατφόρμα που επιτρέπει άμεσες, μη εγχρήματες δωρεές σε άστεγους, street artists ή φιλανθρωπικά ιδρύματα, καθώς και εξαργύρωση των χρημάτων που έχει συγκεντρώσει κάθε ωφελούμενος σε συνεργαζόμενες επιχειρήσεις. Το Giving Streets ενισχύει το θετικό αντίκτυπο των δωρεών, κάνοντάς τις άμεσα διαθέσιμες στον ωφελούμενο, ενισχύοντας το αίσθημα αλληλεγγύης μεταξύ των ανθρώπων. Όραμά της Giving Sreets είναι να μετασχηματίσει ψηφιακά τον τρίτο τομέα (φιλανθρωπία, δωρεές) και να κάνει τις κοινωνίες πιο ανοιχτές σε ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού.

iSPIRAL: Πρόκειται για κορυφαίο πάροχο λογισμικού ρυθμιστικής τεχνολογίας (regtech) που παρέχει λύσεις Onboarding, AML, KYC, Risk και Compliance, οι οποίες περιλαμβάνουν πρωτοποριακές τεχνολογίες όπως cloud computing, machine learning και BI analytics με σκοπό την ανίχνευση απάτης και τη διαχείριση των κινδύνων γρηγορότερα και με μεγαλύτερη ακρίβεια. Η τεχνογνωσία της iSPIRAL εκτείνεται σε διάφορους τομείς όπως είναι ο τραπεζικός, ο τομέας των επενδύσεων, η αγορά συναλλάγματος, οι ασφάλειες, οι πάροχοι υπηρεσιών πληρωμών, οι νομικές και ελεγκτικές εταιρείες, οι πάροχοι τηλεπικοινωνιών, τα νοσοκομεία, οι κλινικές και διάφοροι κυβερνητικοί φορείς.

Plum: Είναι ο AI οικονομικός βοηθός που ενισχύει το τραπεζικό υπόλοιπο των χρηστών της. Αναλύοντας το εισόδημα και τις δαπάνες τους, η Plum προσδιορίζει πώς μπορούν να γίνουν μικρές αποταμιεύσεις για λογαριασμό τους. Επιπλέον, μπορεί να εντοπίσει πότε οι χρήστες της υποχρεώνονται σε λογαριασμούς και τους ειδοποιεί αυτόματα όταν υπάρχει καλύτερη προσφορά. Εάν οι χρήστες αποφασίσουν ότι θα ήθελαν να δοκιμάσουν να αυξήσουν τα χρήματά τους για το μέλλον, η Plum μπορεί να τους βοηθήσει και σε αυτό, καθώς προσφέρει μια σειρά επενδυτικών επιλογών που εξυπηρετούν ακόμη κι αυτούς που δοκιμάζουν τον κόσμο των επενδύσεων για πρώτη φορά.

Quadible: Βοηθά τις τράπεζες να μειώσουν τα κόστη και να βελτιώσουν την ικανοποίηση των πελατών τους. Είναι μια πλατφόρμα τεχνητής νοημοσύνης που πραγματοποιεί συνεχή έλεγχο της ταυτότητας του χρήστη, χωρίς να απαιτείται κάποια ενέργεια εισόδου από τον ίδιο, μαθαίνοντας και χρησιμοποιώντας περισσότερα από 14 μοναδικά βιομετρικά, αλλά και χαρακτηριστικά της συμπεριφοράς και των συναλλαγών του. Οι πελάτες απολαμβάνουν έτσι έναν πολύ πιο ασφαλή και εύχρηστο τρόπο ελέγχου της ταυτότητας των χρηστών, που περιορίζει την οικονομική απάτη και απαλλάσσει τους χρήστες από τους κωδικούς πρόσβασης και τον έλεγχο ταυτότητας πολλαπλών παραγόντων.

Simply: Είναι ένα έξυπνο σύστημα εμπορικής και οικονομικής διαχείρισης για καταστήματα λιανικής που με όπλο την τεχνητή νοημοσύνη βοηθά τους ιδιοκτήτες τους να παίρνουν σωστές αποφάσεις και να διαχειρίζονται τα καταστήματά τους αποτελεσματικότερα και με λιγότερο κόπο. Τους απαλλάσσει από καθημερινές χρονοβόρες διαδικασίες, όπως η διαχείριση του ηλεκτρονικού καταστήματος, οι παραγγελίες στους προμηθευτές, οι ηλεκτρονικές πληρωμές, το marketing, η παρακολούθηση των στατιστικών και πολλά άλλα.

Squaredev: Το επόμενο βήμα για τα ανοιχτά τραπεζικά δεδομένα (open banking) είναι το credit scoring και η επιβεβαίωση εισοδήματος. Η Squaredev είναι εδώ για να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να τα εντάξουν στις ήδη υπάρχουσες διαδικασίες τους. Προσφέρει μία νέα λύση πιστωτικής πληροφόρησης που είναι διαφανής, αυτοματοποιημένη και με υψηλή προβλεψιμότητα, βασισμένη στα στοιχεία λογαριασμού του πελάτη και χρησιμοποιώντας το open banking.