ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Εθνική Τράπεζα: Νέα πλατφόρμα e-banking για επιχειρήσεις

Εθνική Τράπεζα: Νέα πλατφόρμα e-banking για επιχειρήσεις
INTIME NEWS / ΧΑΛΚΙΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΣ

Τις διαδικασίες για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της συνεχίζει η Εθνική Τράπεζα, η οποία ανακοίνωσε μία σειρά από νέες υπηρεσίες ηλεκτρονικής τραπεζικής (e-banking), οι οποίες απευθύνονται σε επιχειρήσεις.

«Ο στόχος μας είναι να είμαστε η τράπεζα πρώτης επιλογής και για τις επιχειρήσεις» ανέφερε κατά τη διάρκεια της σχετικής διαδικτυακής παρουσίασης ο διευθύνων σύμβουλος της Εθνικής Τράπεζας, Παύλος Μυλωνάς, ο οποίος επεσήμανε ότι το πρόγραμμα μετασχηματισμού έχει δώσει μεγάλη ώθηση στις ψηφιακές αλλαγές της τράπεζας, ενώ δεσμεύτηκε ότι θα υπάρξει και συνέχεια.

Οι νέες δυνατότητες της πλατφόρμας Internet Banking για επιχειρήσεις της Εθνικής Τράπεζας, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνουν:

  1. Online αποπληρωμή επιχειρηματικών δανείων: Οι επιχειρήσεις μπορούν πλέον να παρακολουθούν συγκεντρωτικά τις οφειλές για όλα τα επιχειρηματικά τους δάνεια και να τις αποπληρώνουν με μια μόνο συναλλαγή από το Internet Banking, χωρίς να απαιτείται επίσκεψη σε κατάστημα.
  2. Online αίτημα εκταμίευσης: Οι επιχειρήσεις μπορούν να υποβάλουν μέσω του νέου Internet Banking αίτημα για άμεση εκταμίευση ποσού από τα εγκεκριμένα τους όρια. Η επεξεργασία του αιτήματος και η εκταμίευση του ποσού ολοκληρώνεται την ίδια ημέρα ή στον επιθυμητό από την επιχείρηση χρόνο.
  3. Online αίτημα ανανέωσης ή τροποποίησης νομιμοποιητικών εγγράφων: Με τη νέα δυνατότητα οι επιχειρήσεις υποβάλουν ηλεκτρονικά αιτήματα για ανανέωση ή τροποποίηση της γνωμάτευσης νομιμοποίησής τους, επισυνάπτοντας ψηφιακά τα δικαιολογητικά χωρίς να απαιτείται η προσκόμισή τους σε κατάστημα.
  4. Online Διαχείριση εταιρικών χρηστών: Η νέα υπηρεσία δίνει τη δυνατότητα σε κάθε επιχείρηση να ορίζει ηλεκτρονικά ειδικούς διαχειριστές, οι οποίοι με τη σειρά τους θα έχουν δικαίωμα καθορισμού τόσο των νέων χρηστών της εταιρίας, όσο και των ορίων συναλλαγών, εγκρίσεων καθώς και προσβάσεών τους σε προϊόντα και υπηρεσίες.
  5. Online αιτήσεις: οι επιχειρήσεις έχουν πλέον τη δυνατότητα αποστολής υπογεγραμμένων συμβατικών εγγράφων και ενημέρωσης του εταιρικού τους προφίλ μέσα από το Internet Banking, με μια απλή ηλεκτρονική αίτηση, χωρίς να απαιτείται επίσκεψη στο κατάστημα.
  6. Mobile Customer Onboarding: Όλες οι ατομικές επιχειρήσεις και οι ελεύθεροι επαγγελματίες που είναι κάτοχοι χρεωστικής κάρτας Εθνικής Τράπεζας (Debit Business card) μπορούν να αποκτήσουν από το κινητό τους κωδικούς πρόσβασης για το digital banking της Εθνικής. Η διαδικασία διαρκεί ελάχιστα λεπτά και γίνεται μέσω της εφαρμογής NBG Mobile Banking.

Επιπλέον, όπως αναφέρθηκε, η Εθνική ετοιμάζει νέες υπηρεσίες για τη διευκόλυνση των επιχειρήσεων. Μεταξύ αυτών, η online ενεργοποίηση λύσεων e-commerce, οι ψηφιακές υπογραφές, η παρακολούθηση εμβασμάτων εξωτερικού σε πραγματικό χρόνο, η παροχή αναβαθμισμένου συστήματος ειδοποίησης συναλλαγών, η δυνατότητα digital onboarding για επιχειρήσεις και η διαμόρφωση ενός πλήρως λειτουργικού mobile banking app για επιχειρήσεις.

Σύμφωνα με τον Βασίλη Καραμούζη, γενικό διευθυντή εταιρικής και επενδυτικής τραπεζικής, η προσπάθεια ξεκίνησε πριν από δύο χρόνια και ο στόχος είναι όλες οι εργασίες και οι συναλλαγές των επιχειρήσεων να γίνονται online. Όπως ανέφεραν τα στελέχη της Εθνικής, μέσα στο 2020 το σύνολο των τραπεζικών συναλλαγών μίας επιχείρησης θα μπορεί να γίνεται μέσω Διαδικτύου με εξαίρεση, ενδεχομένως, κάποιων πιο σύνθετων και πολύπλοκων εργασιών.

Η επίδραση της πανδημίας

Ένα σημείο όπου στάθηκαν αρκετά τα στελέχη της Εθνικής ήταν η επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού τόσο εντός της τράπεζας όσο στους πελάτες (οικιακούς και επιχειρήσεις) αλλά και στο κράτος που σημειώθηκε κατά την περίοδο εφαρμογής των μέτρων αντιμετώπισης της πανδημίας του COVID-19. Η γενική διευθύντρια λιανικής τραπεζικής, Χριστίνα Θεοφιλίδη, επεσήμανε ότι «το 28% των ενεργών χρηστών Ιnternet και Mobile banking στην Ελλάδα χρησιμοποιούν τις εφαρμογές της Εθνικής Τράπεζας. Το mobile banking app ξεπέρασε το όριο του 1 εκατομμυρίου downloads στο Google Play Store. Βρέθηκε πρώτο μεταξύ των τραπεζικών εφαρμογών στην Ελλάδα, και στη δεύτερη θέση της συνολικής λίστας. Κάθε μήνα, 1,5 εκατομμύριο πελάτες χρησιμοποιούν τις ηλεκτρονικές εφαρμογές της Εθνικής και πραγματοποιούν περισσότερες από 4,5 εκατομμύρια συναλλαγές».

Επίσης, μόνο τον Απρίλιο υπήρξαν 100 χιλιάδες νέες εγγραφές στις υπηρεσίες e-banking, ενώ οι online πωλήσεις προϊόντων (π.χ. κάρτες, προθεσμιακού λογαριασμοί) έφθασαν στις 50 χιλιάδες, παρουσιάζοντας εντυπωσιακή αύξηση. Επίσης, το 60% των συναλλαγών πραγματοποιήθηκε online (από 40% που ήταν παλαιότερα), το 30% στα ATMs και μόλις το 5% μέσω των φυσικών καταστημάτων. Η αύξηση στις εγχρήματες συναλλαγές που πραγματοποιήθηκαν online ήταν της τάξεως του 25% σε σχέση με τις καλύτερες «επιδόσεις» του παρελθόντος, ενώ το ποσοστό φθάνει στο 50% αν υπολογιστούν και οι μη εγχρήματες.

Open Banking

Τα στελέχη της Εθνικής Τράπεζας έκαναν, επίσης, ιδιαίτερη αναφορά και στις πρωτοβουλίες σχετικά με το αποκαλούμενο open banking, το οποίο επιτρέπει τη διασύνδεση των πληροφοριακών συστημάτων και εφαρμογών των επιχειρήσεων με την τράπεζα τους. Πρόκειται για μία από τις προτεραιότητες της Εθνικής Τράπεζας, η οποία έχει ήδη ολοκληρώσει τη διασύνδεση με τα δημοφιλέστερα ERP συστήματα της ελληνικής αγοράς και η πλατφόρμα της αξιολογείται πολύ ψηλά σε διεθνείς έρευνες.

Η σχετική πλατφόρμα αξιοποιεί την τεχνολογία των αποκαλούμενων APIs για τη διασύνδεση εφαρμογών και ήδη υπάρχει, όπως επισημάνθηκε, μία αρκετά ευρεία γκάμα υπηρεσιών που είναι διαθέσιμες με τα στελέχη της Εθνικής να τονίζουν ότι βρίσκονται σε διαρκή αναζήτηση σχετικών συνεργασιών.