Σταθερές οι πωλήσεις ηλεκτρονικών – ηλεκτρικών ειδών το γ’ τρίμηνο του 2019
Οι «λευκές» ηλεκτρικές συσκευές ήταν ο λόγος που παρέμεινε θετικό το πρόσημο όσον αφορά τις πωλήσεις καταναλωτικών προϊόντων τεχνολογίας στην ελληνική αγορά κατά το γ’ τρίμηνο του 2019, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η GfK.
Πρακτικά, η άνοδος στις πωλήσεις των μεγάλων οικιακών συσκευών (ψυγεία, πλυντήρια, κουζίνες κ.ά.) λειτούργησε ως αντίβαρο στη μείωση της αξίας των πωλήσεων στα τηλεπικοινωνιακά προϊόντα, επιβεβαιώνοντας την τάση που θέλει τη φετινή χρονιά να κλείνει με πτώση στις πωλήσεις κινητών τηλεφώνων.
Συνολικά, η αγορά των ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών ειδών κατά το γ’ τρίμηνο διαμορφώθηκε στα 549 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 2,2% σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2018. Σε επίπεδο 9μηνου, η αγορά έφθασε στα 1.533 εκατ. ευρώ με την αύξηση να είναι στο 1,8%.
Μεγαλύτερη σε όγκο πωλήσεων κατηγορία παρέμεινε όσον αφορά το γ’ τρίμηνο εκείνη των τηλεπικοινωνιακών προϊόντων με 159 εκατ. ευρώ (-1,1%) και στα 453 εκατ. ευρώ (-1,3%) σε επίπεδο 9μηνου με την κινητή και τη σταθερή τηλεφωνία να κινούνται πτωτικά.
Αρκετά κοντά είναι πλέον η αγορά των μεγάλων οικιακών συσκευών που έκλεισε στα 148 εκατ. ευρώ (+9,7%) στο γ’ τρίμηνο και στα 383 εκατ. ευρώ (+9,3%) στο 9μηνο. Ψυγεία και στεγνωτήρια αλλά και κουζίνες – ιδίως οι εντοιχιζόμενες- κινήθηκαν ανοδικά και έδωσαν ώθηση στην κατηγορία.
Φορητοί υπολογιστές αλλά και οθόνες βοήθησαν ώστε και η κατηγορία των προϊόντων πληροφορικής να έχει θετικό πρόσημο και να κλείσει το γ’ τρίμηνο με 115 εκατ. ευρώ (+1,3%) και το 9μηνο με 325 εκατ. ευρώ (+2,2%) σε πωλήσεις.
Τα ηλεκτρονικά καταναλωτικά αγαθά που περιλαμβάνουν κυρίως τις τηλεοράσεις ήταν οριακά αρνητικά στο γ’ τρίμηνο στα 75 εκατ. ευρώ (-0,9%) με την πτώση να είναι σημαντική (-4,2%) σε επίπεδο 9μηνου που έκλεισε στα 219 εκατ. ευρώ.
Ενισχυμένη παρουσιάζεται η αγορά των μικρών ηλεκτρικών συσκευών χάρη σε κατηγορίες όπως είναι οι κουρευτικές μηχανές και τα συστήματα σιδερώματος. Η συγκεκριμένη κατηγορία είχε αύξηση 3,5% στο γ’ τρίμηνο στα 40 εκατ. ευρώ και 5,4% στα 115 εκατ. ευρώ στο 9μηνο.
Η αγορά των ειδών εξοπλισμού και γραφείου έκλεισε με πτώση 8% στα 7 εκατ. ευρώ στο γ’ τρίμηνο και με μείωση 6,3% στα 20 εκατ. ευρώ στο 9μηνο.
Τέλος, η κατηγορία των φωτογραφικών ειδών συνέχισε την πτωτική πορεία της. Στο γ’ τρίμηνο παρουσίασε μείωση 13,7% στα 6 εκατ. ευρώ και ήταν στο -3,3% στο 9μηνο στα 18 εκατ. ευρώ.