ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Οι αλλαγές που θα φέρει στην αγορά το σχήμα Public - Media Markt

Οι αλλαγές που θα φέρει στην αγορά το σχήμα Public - Media Markt
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΡΧΕΙΟΥ

Νέα δεδομένα και καινούριες ισορροπίες στον κλάδο της λιανικής πώλησης προϊόντων τεχνολογίας και ψυχαγωγίας αναμένεται να φέρει η συμφωνία για την «ένωση» του Public και της Media Markt, η οποία πήρε το «πράσινο φως» από την Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Το νέο σχήμα θα ξεκινήσει να λειτουργεί επισήμως από τις αρχές Δεκεμβρίου, αν και παρατηρητές της αγοράς εκτιμούν πως οι πρώτες ουσιαστικές επιπτώσεις θα αρχίσουν να διαφαίνονται από τα μέσα του 2020, όταν και θα ολοκληρωθεί η διαδικασία ενοποίησης.

Η συμφωνία δημιουργεί έναν από τους μεγαλύτερους ομίλους στον χώρο της λιανικής στην Ελλάδα και τον μεγαλύτερο «παίκτη» με πολυκαναλική (omnichannel) παρουσία στους τομείς των ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών ειδών, αλλά και σε αυτούς της ψυχαγωγίας και του πολιτισμού. Ο συνδυασμός της παρουσίας σε διαφορετικούς τομείς αναμένεται να αποτελέσει και ένα από τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του νέου σχήματος.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο συνολικός τζίρος των δύο αλυσίδων για το 2019 εκτιμάται πως θα ξεπεράσει τα 450 εκατ. ευρώ, ενώ το νέο σχήμα θα έχει 67 φυσικά και 4 ηλεκτρονικά καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο (www.public.gr, www.public-cyprus.co.cy, www.publicbusiness.gr, www.mediamarkt.gr), διαθέτοντας περισσότερους από 1.500.000 κωδικούς προϊόντων.

Στη «φαρέτρα» της νέας εταιρείας υπάρχουν και το Public Marketplace, το πρώτο ελληνικό marketplace, που έκανε την είσοδό του στην ελληνική αγορά τον Μάιο του 2018, όπως και το Public Business, που απευθύνεται στις επιχειρήσεις. Χαρακτηριστικό του μεγέθους του νέου παίκτη της αγοράς είναι πως συνολικά και σε ετήσια βάση από τα φυσικά και τα οnline καταστήματα του περνούν συνολικά περισσότεροι από 100 εκατ. επισκέπτες.

Η νέα εταιρεία θα απασχολεί 2.300 άτομα, με τον Χρήστο Καλογεράκη, νυν διευθύνοντα σύμβουλο των Public, να αναλαμβάνει επικεφαλής του καινούριου σχήματος, το οποίο πρόκειται να διατηρήσει και τα δύο εμπορικά σήματα.

Αλλαγές στην αγορά

Η ολοκλήρωση της συμφωνίας έρχεται σε μια περίοδο που έχουν αρχίσει να διαμορφώνονται νέα δεδομένα στην αγορά της λιανικής. Η omnichannel εμπειρία αποτελεί ένα από τα μεγάλα στοιχήματα, με το σχήμα Public – Media Markt να θέλει να δώσει ιδιαίτερη έμφαση σε αυτό τον τομέα.

Η συμφωνία έχει, επιπλέον, ως αποτέλεσμα την παραμονή της Media Markt στην ελληνική αγορά (σ.σ. ο γερμανικός όμιλος θα έχει το 25% της νέας εταιρείας, με τον όμιλο Olympia να ελέγχει το υπόλοιπο 75%) και να δίνει μία ακόμη ψήφο εμπιστοσύνης στην Ελλάδα, η οποία έχει αρχίσει να εξελίσσεται σε σημαντικό επενδυτικό προορισμό.

Υπενθυμίζεται ότι η Media Markt έχει μία παρουσία 14 ετών στην ελληνική αγορά και έχει πετύχει να «χτίσει» ένα ιδιαίτερα αναγνωρίσιμο εμπορικό σήμα, διατηρώντας παράλληλα έναν τζίρο της τάξης των 190 εκατ. ευρώ με μόλις 12 καταστήματα.

Από την άλλη πλευρά, η Public, μέσω της συμφωνίας, εισέρχεται δυναμικά στην αγορά των οικιακών καταναλωτικών συσκευών (σ.σ. τα αποκαλούμενα «λευκά»), μια κατηγορία προϊόντων που παρουσιάζει σταθερούς ρυθμούς ανάπτυξης και στην οποία οι ψηφιακές τεχνολογίες έχουν ήδη αρχίζει να αφήνουν το αποτύπωμά τους. Ο κύκλος εργασιών της Retail World Α.Ε. (Public) για το οικονομικό έτος 2018 ανήλθε σε 256,4 εκατ. ευρώ, έναντι 241,0 εκατ. το 2017, παρουσιάζοντας αύξηση 6,4%. Επιπλέον, τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) για το 2018 ανήλθαν σε 9,1 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας εντυπωσιακή αύξηση +164% σε ετήσια βάση.