ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Γιατί η Blueground είναι το καλύτερο παράδειγμα του ελληνικού οικοσυστήματος καινοτομίας

Γιατί η Blueground είναι το καλύτερο παράδειγμα του ελληνικού οικοσυστήματος καινοτομίας

Η διεθνής άποψη είναι ότι προκειμένου μία χώρα να γίνει ελκυστικός προορισμός για επενδυτικά funds που αναζητούν καινοτόμες επιχειρήσεις για να τα χρηματοδοτήσουν θα πρέπει να υπάρχουν ορισμένα παραδείγματα επιτυχημένων προσπαθειών.

Με το ιδανικό σενάριο να είναι πως πρέπει να υπάρχει τουλάχιστον μία εταιρεία, η οποία, μέσα σε ένα σχετικά μικρό χρονικό διάστημα, θα καταφέρει να ξεπεράσει σε αξία το 1 δισ. δολάρια και να εξελιχθεί σε αυτό που οι Αμερικανοί αποκαλούν unicorn («μονόκερως»). Και όσον αφορά στο εγχώριο οικοσύστημα, μία από τις εταιρείες που έχει θέσει σοβαρή υποψηφιότητα να γίνει το πρώτο ελληνικό unicorn είναι η Blueground, η οποία προσφέρει μία διαφορετική και ολοκληρωμένη εμπειρία ενοικίασης διαμερισμάτων.

«Δεν σας κρύβω ότι ένας από τους στόχους μας είναι να γίνουμε η πρώτη unicorn εταιρεία που ξεκίνησε από την Ελλάδα» σημειώνει στο CNN Greece ο Θάνος Γεραμάνης, γενικός εκτελεστικός διευθυντής (chief operating officer) της Blueground και υπεύθυνος για τις δραστηριότητες στην Ελλάδα.

Η Blueground, οι άνθρωποι της οποίας αποφεύγουν να αναφέρουν ποια είναι η τρέχουσα αποτίμηση, απέχει από αυτό το στόχο, αλλά έκανε ένα σημαντικό βήμα στα μέσα της εβδομάδας όταν και ανακοίνωσε την ολοκλήρωση ενός ακόμη γύρου χρηματοδότησης ύψους 50 εκατ. δολαρίων από το ευρωπαϊκό fund Prime Ventures και το αμερικανικό fund WestCap. Με τη νέα χρηματοδότηση, τα συνολικά κεφάλαια που έχει σηκώσει η Blueground ανέρχονται στα 78 εκατ. δολάρια, κατατάσσοντάς την μεταξύ των εταιρειών με την υψηλότερη άντληση κεφαλαίων στην Ελλάδα.

«Είναι μεγάλη η ευθύνη μας» απαντά ο κ. Γεραμάνης στην ερώτηση κατά πόσον η Blueground αποτελεί ένα καλό παράδειγμα για άλλες ελληνικές επιχειρήσεις που ξεκινούν τώρα την προσπάθεια τους, σπεύδοντας να προσθέσει ότι όλα τα υψηλόβαθμα στελέχη της εταιρείας προσπαθούν να βοηθήσουν νέους επιχειρηματίες.

«Θέλουμε να είμαστε ένα παράδειγμα του τι μπορεί να κάνει ένας επίδοξος επιχειρηματίας και πως θα πρέπει να κινηθεί για να επεκταθεί εκτός Ελλάδας. Στη χώρα μας υπήρχε από παλιά επιχειρηματικό πνεύμα, το οποίο, όμως, χάσαμε στην πορεία αλλά τώρα με την οικονομική κρίση το ξαναβρήκαμε» επισημαίνει ο κ. Γεραμάνης.

Ποια είναι η Blueground

Το 2019 ήταν μια χρονιά ορόσημο για την Blueground καθώς ολοκλήρωσε δύο γύρους χρηματοδότησης, τριπλασίασε τον κύκλο εργασιών της και έφτασε το ένα εκατομμύριο διανυκτερεύσεις. Παράλληλα, διπλασίασε την ομάδα της, φτάνοντας τους 400 εργαζόμενους παγκοσμίως. Στην Ελλάδα, σήμερα, απασχολεί 200 εργαζόμενους και σκοπεύει να προσλάβει επιπλέον 150 άτομα μέχρι το τέλος του 2020. «Αποδείξαμε ότι το επιχειρηματικό μοντέλο μας λειτουργεί και έχει αποτελέσματα και αυτός είναι ο βασικός λόγος που μεγάλα funds επενδύουν σε εμάς» επισημαίνει ο κ. Γεραμάνης.

Η εταιρεία, η οποία ιδρύθηκε το 2013, έχει καταφέρει σήμερα να έχει παρουσία σε 9 πόλεις σε όλο τον κόσμο με πάνω από 2.800 επιπλωμένα διαμερίσματα, εκ των οποίων περίπου 650 στην Αθήνα. Πρακτικά, έχει καταφέρει να αλλάξει τα δεδομένα στον κλάδο του real estate. Οι ενδιαφερόμενοι ενοικιαστές μπορούν να νοικιάσουν το διαμέρισμά τους εύκολα και γρήγορα μέσα από το website της εταιρείας με ενημερωμένη διαθεσιμότητα και πλούσιο φωτογραφικό υλικό. Καθ’ όλη τη διάρκεια της διαμονής τους έχουν τη δυνατότητα να επικοινωνήσουν άμεσα με την ομάδα υποστήριξης πελατών μέσω της ειδικής mobile εφαρμογής. Παράλληλα, οι ιδιοκτήτες ακινήτων βρίσκουν στην Blueground τον ιδανικό ενοικιαστή. Το σταθερό μηνιαίο εισόδημα, τα συμβόλαια μακράς διάρκειας και η δυνατότητα συμμετοχής σε καινοτόμα προϊόντα που αποφέρουν μεγαλύτερες αποδόσεις από ένα απλό ενοίκιο είναι μερικά μόνο από τα πλεονεκτήματα που απολαμβάνουν οι εκατοντάδες ιδιοκτήτες που συνεργάζονται με την Blueground, όπως επισημαίνουν τα στελέχη της εταιρείας.

Διεθνής επέκταση

Τα κεφάλαια από τον τελευταίο γύρο χρηματοδότησης πρόκειται να αξιοποιηθούν για την περαιτέρω επέκταση. Όπως εξηγεί ο κ. Γεραμάνης, το πλάνο περιλαμβάνει αρχικά την είσοδο στις αγορές του Λονδίνου, του Παρισιού και του Σιάτλ.

«Παράλληλα, θέλουμε στις υπάρχουσες πόλεις να φθάσουμε σε τετραψήφιο αριθμό τα διαμερίσματα που διαχειριζόμαστε, ενώ συνεχίζουμε να επιδιώκουμε τη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών και πολύ σύντομα θα υπάρξει νέα έκδοση της mobile εφαρμογής».

Για το 2020, το πλάνο περιλαμβάνει την επέκταση σε νέες πόλεις αλλά και να συνεχίσει η ανάπτυξη των εσόδων με έναν ρυθμό της τάξεως του 350% - 400%. «Ο απώτερος στόχος είναι να φθάσουμε τα 50.000 διαμερίσματα σε 50 πόλεις μέχρι το 2023» επισημαίνει ο κ. Γεραμάνης. Όσον αφορά την επιλογή των νέων πόλεων, αυτή εξαρτάται από διάφορους παράγοντες. «Πρακτικά, δουλεύουμε με ορίζοντα τριμήνου» δηλώνει ο κ. Γεραμάνης.

Brain gain

Η Blueground απασχολεί αυτή τη στιγμή 400 άτομα, εκ των οποίων οι μισοί είναι στην Αθήνα, η οποία, εκτός των άλλων, λειτουργεί και ως κέντρο υποστήριξης των υπόλοιπων πόλεων. Σύμφωνα με τον κ. Γεραμάνη, αυτή τη στιγμή οι αγγελίες για θέσεις εργασίας ανέρχονται σε 90, από τις οποίες οι μισές αφορούν την Ελλάδα. Ο στόχος είναι μέχρι το τέλος του 2020 να έχουν δημιουργηθεί επιπλέον 150 θέσεις εργασίας στην Αθήνα.

Ένα ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι τους τελευταίους 18 μήνες ξεκίνησαν να εργάζονται στην Bluegroundπάνω από 20 Έλληνες που είχαν φύγει από την Ελλάδα και τώρα επέλεξαν να επιστρέψουν. «Υπάρχουν άνθρωποι που θέλουν να γυρίσουν αλλά ψάχνουν ένα εγχείρημα που να αποτελεί πρόκληση και για αυτούς» τονίζει ο κ. Γεραμάνης, προσθέτοντας ότι παράλληλα δίνουν την ευκαιρία σε Έλληνες να εργαστούν στο εξωτερικό. «Γενικότερα, πιστεύουμε ότι όσα περισσότερα καλά παραδείγματα υπάρχουν, τόσο θα γυρίζουν και περισσότεροι Έλληνες από το εξωτερικό».