ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πιο εξωστρεφές και εστιασμένο στα μέλη του, το IAB Hellas

Πιο εξωστρεφές και εστιασμένο στα μέλη του, το IAB Hellas

Την καθολική έγκριση της 18ης Γενικής Συνέλευσης του IAB Hellas είχαν την Παρασκευή 14/5, οι ανανεωμένες προτάσεις της Διοικούσας Επιτροπής του οργανισμού για την ψηφιακή διαφήμιση, με τις εισηγήσεις τους για ένα πιο μεγάλο, πιο ενεργό και σαφώς πιο προσανατολισμένο στις εκπαιδευτικές ανάγκες των μελών του, IAB.

Στην «ατζέντα» της Τακτικής Γενικής Συνέλευσης, με πρόεδρο την κυρία Βάσω Μαργέλου (COSMOTE), υπεύθυνη προσέλκυσης νέων μελών και Γραμματέα τον κ. Αλεξ Καραγιώργη he Think Digital Group), συμπεριλήφθηκε η έκθεση πεπραγμένων της Διοικούσας Επιτροπής, η ανάλυση και έγκριση του απολογισμού της Οικονομικής Διαχείρισης και η ανάγνωση της έκθεσης της εξελεγκτικής επιτρoπής, για την περίοδο από 1/1/2018 έως και 31/12/2018.

Ψήφο αποδοχής απέσπασε και ο πρoϋπoλoγισμός της διαχειριστικής περιόδου από 1ης Ιανουαρίου έως και 31 Δεκεμβρίου 2019, τον οποίο παρουσίασε ο ταμίας, Μιχάλης Σαραντινός (STEFICON) σημειώνοντας ότι "την τρέχουσα χρονιά θα δοθεί έμφαση στα έσοδα που θα προκύψουν από το Dimaq, από την εισδοχή νέων μελών και την άντληση εισροών από το IMC και τα Mixxawards".

Τέλος εγκρίθηκε παμψηφεί η πρόταση για σύσταση Επιτροπών καθώς και το σχέδιο Δράσης 2019.

Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή του IAB, Νεόφυτο Οικονόμου, «το 2018 σημειώθηκαν πολλές μεταβολές στην ψηφιακή αγορά ενώ προστέθηκαν πέντε νέα μέλη στον οργανισμό», κάνοντας στη συνέχεια ειδική μνεία στη μεγάλη επιτυχία των Mixxawards2018 με ρεκόρ συμμετοχής έργων (142 έναντι 137 το 2917 και 62 το 2016) και προσέλευσης κοινού και με αύξηση κατά 2,5% των εταιρειών που ψήφισαν.

Μεγάλη επιτυχία σημείωσε και το IMC το οποίο πλαισίωσαν 510 σύνεδροι, στήριξαν 9 χορηγοί, και τίμησαν τόσο ο πρόεδρος, κ. Οδυσσέας Ντότσικας (Founder & Managing Partner του TDG), όσο και οι διεθνείς ομιλητές και εκπρόσωποι της ελληνικής αγοράς. Για πρώτη φορά το IMC έφερε κοντά του τα ελληνικά πανεπιστήμια, μια συνεργασία που θα συνεχίσει και στα IMC του 2019 με πρόεδρο τον κ. James Nass, (ceo της Mullenlowe Athens).

Παράλληλα τα μέλη της Γενικής Συνέλευσης ενημερώθηκαν για τη φετινή γιορτή της ψηφιακής διαφήμισης, τα MixxAwards2019 που θα πραγματοποιηθούν στις 19 Ιουνίου στον κινηματογράφο «Μπομπονιέρα» με παρουσιάστρια την Πόπη Τσαπανίδου ενώ ευχάριστη έκπληξη προκάλεσε η ανακοίνωση ότι για πρώτη φορά οι χρυσοί Νικητές θα κερδίσουν τη συμμετοχή τους στα IAB MIXX Awards Europe.

Επιτροπές και Task Force

Μεγάλη αποδοχή είχε η πρόταση του προέδρου του ΙΑΒ Hellas, Σπύρου Παπαγεωργίου, για τη δημιουργία επιτροπών και task force με στόχο την ενεργοποίηση των μελών του IAB, τη διεύρυνση του πεδίου συνεργασίας και επικοινωνίας μεταξύ τους και την ανταλλαγή απόψεων για κρίσιμα ζητήματα που απασχολούν την ψηφιακή διαφήμιση.

Ο Σπ. Παπαγεωργίου κάλεσε τα μέλη του IAB να στηρίξουν και να πλαισιώσουν τις τρεις επιμέρους επιτροπές και την Task Force που θα συσταθούν, εξηγώντας ότι «πρόκειται στην ουσία για 'ομάδες εργασίας' που συνεργάζονται προκειμένου να αναπτύξουν λύσεις που βελτιώνουν το οικοσύστημα της ψηφιακής διαφήμισης & marketing. Δουλεύουν με στόχο να βελτιωθεί το ψηφιακό οικοσύστημα για όλους. Οι επιτροπές έχουν έναν επικεφαλής και φυσικά συγκεκριμένο στόχο. Tα “Task Forces” δημιουργούνται προκειμένου να ανταποκριθούν σε μια συγκεκριμένη πρόκληση η οποία έχει και το στοιχείο του επείγοντος, απαιτεί συζήτηση, ορισμό και ανάπτυξη θέσης που θα είναι και η επίσημη θέση του ΙΑΒ».

Περιγράφοντας την πρότασή του ο πρόεδρος του IAB Hellas αναφέρθηκε:

* Στο Tech Lab που επικεντρώνεται στη βελτίωση της αλυσίδας της ψηφιακής διαφήμισης, στις μετρήσεις και τις εμπειρίες των καταναλωτών, προάγοντας την υπεύθυνη χρήση των δεδομένων.

Το έργο του περιλαμβάνει το πρωτόκολλο υποβολής προσφορών σε πραγματικό χρόνο OpenRTB, προδιαγραφές anti-fraud ads.txt, Open Measurement SDK για προβολή και επαλήθευση, προδιαγραφές βίντεο VAST και υπηρεσία ταυτότητας DigiTrust..

* Στην επιτροπή για την Εκπαίδευση με στόχο να ενεργοποιήσει όλα τα assets του ΙΑΒ προκειμένου να δημιουργήσει το πλαίσιο εκπαίδευσης και πιστοποίησης των επαγγελματιών που χρειάζεται η αγορά. Αρχικά σχεδιάζεται η συνέχιση του DIMAQ καθώς και των άλλων Certification που διαθέτει ο ΙΑΒ.

* Στην επιτροπή για την Αυτοματοποίηση, μια συμβουλευτική επιτροπή αφιερωμένη στη διερεύνηση και τον εντοπισμό των βέλτιστων πρακτικών για την εφαρμογή εργαλείων και δεδομένων στην αυτοματοποιημένη αγορά. Διαμορφώνει τη θέση του IAB Hellas για την αυτοματοποίηση συγκεντρώνοντας γνώση τόσο για την ελληνική όσο και για τη διεθνή αγορά, αποτελώντας ένα σημείο αναφοράς για όλα τα μέλη.

Στόχος, η ανάπτυξη της αυτοματοποίησης με την ενημέρωση και υιοθέτηση των καλύτερων πρακτικών και παράλληλα ο σεβασμός στην εμπειρία χρήστη.

* Στην task force για το ad blocking και για τον περιορισμό της μεγάλης έκτασης που έχει το φαινόμενο στην ελληνική αγορά με εξειδικευμένες ενέργειες προκειμένου να ενημερωθούν όλα τα εμπλεκόμενα μέρη για τις λύσεις και τις πρακτικές που υιοθετούνται παγκόσμια. Παράλληλα είναι αναγκαίο να σχεδιαστούν επικοινωνιακές ενέργειες ενημέρωσης του κοινού.

Το Dimaq

Ο Χρήστος Χατζηϊωάννου (24Μedia), υπεύθυνος εκπαίδευσης IAB Hellas, αναφέρθηκε στην πρώτη επαγγελματική Πιστοποίηση για το Digital Marketing στην Ελλάδα, το πρόγραμμα Digital Marketing Qualification (DIMAQ), το οποίο τελεί υπό την αιγίδα του IAB Europe.

Κάλεσε τα μέλη και τους επαγγελματίες που συμμετέχουν στο IAB (agencies - publishers - clients) να στηρίξουν τον θεσμό το οποίο χαρακτήρισε «asset» για τα στελέχη της αγοράς μιας και θεωρείται «ιδανικό εφόδιο για εκείνους που έχουν ήδη καλή γνώση στο Digital Marketing αλλά τους λείπουν συγκεκριμένα κομμάτια του παζλ. Προχωρήσαμε στην επίλυση ενός δομικού προβλήματος που αντιμετώπιζε το DIMAQ τα προηγούμενα χρόνια, η 'στέγαση' των sessions», ανέφερε ο Χρ. Χατζηιωάννου ανακοινώνοντας τη «σύσφιξη της σχέσης με το κολλέγιο BCA για την ανάπτυξη των εκπαιδευτικών μας προγραμμάτων».

Τα Meet ups

Τέλος, η γενική γραμματέας του IAB Hellas, Τίνα Φερεντίνου (DPG) αναφέρθηκε στην απόφαση της διοργάνωσης θεματικών συναντήσεων των μελών του ΙΑΒ Hellas για την παρουσίαση/συζήτηση επί καίριων θεμάτων των κλάδων στους οποίους δραστηριοποιούνται τα μέλη του Οργανισμού.

«Στόχος των meet ups, είναι η συχνότερη συνεύρεση και το networking μεταξύ των μελών σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς», ανέφερε η κ. Φερεντίνου προσθέτοντας ότι «αυτό θα προσδώσει προστιθέμενη αξία για τα μέλη, μέσα από τη συμμετοχή σε events που μπορεί να προσφέρουν ενημέρωση, ανάπτυξη διαλόγου με άλλους επίσημους φορείς (ΣΔΕ, ΕΔΕΕ, GRECA κ.λ.π.) και ανταλλαγή απόψεων, με την προοπτική, μελλοντικά της συνδιαμόρφωσης κοινών θέσεων επί θεσμικών ζητημάτων των κλάδων».