Η ιστορία της ελληνικής «μπλακ φράιντεϊ» που προκαλεί αίσθηση στο Διαδίκτυο
Black Friday -ή «μπλακ φράιντεϊ» ελληνιστί. Αποτελεί έναν εμπορικό «θεσμό» που κάθε χρόνο προκαλεί φρενίτιδα σε πολλές χώρες ανά τον κόσμο -και δη τις ΗΠΑ. Τα τελευταία έτη, λοιπόν, η μεγάλη αυτή «γιορτή» για τους καταναλωτές αποτελεί ορόσημο και για τη χώρα μας.
Με την ελληνική αγορά να αναμένεται να υποδεχθεί και αυτόν το Νοέμβρη τη Black Friday και το καταναλωτικό κοινό να προετοιμάζει τις αγοραστικές του λίστες προκειμένου να βρει εγκαίρως τις καλύτερες προσφορές, ένα ιδιαίτερα περίπλοκο ζήτημα αναφορικά με τις «ρίζες» της «Μαύρης Παρασκευής» βγαίνει στην επιφάνεια, εγείροντας μεγάλα ερωτήματα.
Πράγματι, το θέμα της προέλευσης της Black Friday παραμένει και αυτή τη χρονιά επίκαιρο, με πολλούς Έλληνες να ζητούν απαντήσεις αναφορικά με το αν πρόκειται για μια καθαρά ξενόφερτη «γιορτή» ή αποτελεί μια ελληνική, παραδοσιακή συνήθεια.
Για την πλειονότητα των καταναλωτών, η «Μαύρη Παρασκευή» είναι δίχως αμφιβολία μια «μόδα» που ήρθε στην χώρα μας από τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. Ωστόσο, πολλοί είναι εκείνοι οι οποίοι αμφισβητούν πλέον την εν λόγω άποψη, υποστηρίζοντας πως η «Μαύρη Παρασκευή» αποτελεί μέρος της ελληνικής πραγματικότητας εδώ και αρκετά χρόνια. Αρκεί να παρακολουθήσει κάποιος τις ιστορίες τις οποίες η γνωστή ελληνική εταιρεία Κωτσόβολος προβάλλει εδώ και δύο συνεχόμενες χρονιές, προκειμένου να κατανοήσει το γιατί το συγκεκριμένο ζήτημα έχει λάβει τόσο σημαντικές διαστάσεις.
Η ιστορία της κυρίας Κικής που έχει προκαλέσει αίσθηση
Κάθε άλλο παρά τυχαίο είναι, λοιπόν, το γεγονός ότι το ομολογουμένως πνευματώδες και για πολλούς κωμικό ερώτημα «είχαμε και στο χωριό μας;», επανήλθε στο προσκήνιο, προκαλώντας έντονες συζητήσεις. Σε μια προσπάθεια, λοιπόν, να ανακαλύψουμε αν η Black Friday έχει -ή όχι- ελληνικές ρίζες, κάναμε μια σύντομη αναδρομή στο παρελθόν και συγκεντρώσαμε πληροφορίες που έχουν δει το «φως» της δημοσιότητας τα τελευταία χρόνια, αναφορικά με τις εκδοχές για το πώς δημιουργήθηκε στην Ελλάδα η «μπλακ φράιντεϊ».
Πριν από έναν χρόνο, λοιπόν, η ιστορία του «Μαύρου» Παρασκευά -ενός παντοπώλη που κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του ΄60 του είχε ενθουσιάσει τους συγχωριανούς του με τις εκπτώσεις που είχε βάλει στο κατάστημά του- έκανε τον γύρο του Διαδικτύου και της Ελλάδας.
Φέτος, είναι η ιστορία της κυρίας Κικής, που προκαλεί αίσθηση και έρχεται να ανατρέψει την ιστορία του «Μαύρου του Παρασκευά». Η συγκεκριμένη εκδοχή αναφορικά με τη συνήθεια της «Μαύρης Παρασκευής», συνδέει ουσιαστικά τη Black Friday με την ελληνική παράδοση -και συγκεκριμένα με το πανηγύρι της Αγίας Παρασκευής σε ένα χωριό της Ελλάδας και τα… σεμεδάκια της γιαγιάς.
Πιο αναλυτικά, πριν από πολλά χρόνια (για την ακρίβεια πριν από περίπου μισό αιώνα), σε ένα χωριό της ελληνικής υπαίθρου τα παραδοσιακά αυτά είδη εργόχειρου, έγιναν μαύρα και το γεγονός αυτό φέρεται να μας έφερε την ελληνική «Μαύρη Παρασκευή».
Τώρα, λοιπόν η εκδοχή αυτή ήρθε στο προσκήνιο μέσα από το νέο -και σίγουρα ανατρεπτικό- σποτ της εταιρείας Κωτσόβολος η οποία με έναν ιδιαίτερα χιουμοριστικό και έξυπνο τρόπο, προβάλλει την ιστορία της κυρίας Κικής, «δένοντας» τη με το «κική τσάλεντζ» (ή αλλιώς «Kiki challenge»), τη νέα χορευτική πρόκληση που έγινε «viral» στο Διαδίκτυο με πάνω από 2.000.000 views.
Το σίγουρο είναι πως ακόμη και αν η Black Friday αποτελεί μια καθαρά ξενόφερτη συνήθεια, η ιστορία της Κικής κατάφερε να προκαλέσει αίσθηση και φυσικά, να φέρει τον «θεσμό» της «Μαύρης Παρασκευής» στα μέτρα της ελληνικής συνείδησης, δίνοντας της έναν ομολογουμένως ελληνικό χαρακτήρα.
«Μπλακ φράιντεϊ» σίγουρα υπήρχε -με τον έναν ή τον άλλον τρόπο- και στην Ελλάδα των περασμένων ετών. Αρκεί να ανατρέξουμε στις ιστορίες των παλαιότερων γενιών για να εντοπίσουμε αρκετά κοινά σημεία. Σε κάθε περίπτωση, όμως, προσφορές σαν του Κωτσόβολου δεν υπήρχαν -και δεν υπάρχουν- πουθενά αλλού. Η διαφορά με το χθες, είναι ότι σήμερα όλοι μπορούν να μάθουν πρώτοι όλες τις προσφορές με ένα και μόνο «κλικ».