ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

IoT: Πώς η καθημερινότητά μας γίνεται όλο και πιο έξυπνη

Αν πριν από 15 χρόνια έλεγε κάποιος ότι θα μπορούσε από το κινητό τηλέφωνο του να παρακολουθεί τι γίνεται στο σπίτι του, να ξεκλειδώνει τις πόρτες, να παρακολουθεί τον κήπο του ή το χωράφι του, όπως και να βλέπει αν το προσωπικό στο κατάστημά του είναι επαρκές για να καλύψει τις ανάγκες που υπάρχουν, η απάντηση που θα λάμβανε είναι ότι «αυτά γίνονται μόνο στις ταινίες». Και ενδεχομένως σε αυτές που αναφέρονται σε έτη πολύ πιο μακρινά από το 2018.

Όμως, η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική και οι τεχνολογικές εξελίξεις δείχνουν να «τρέχουν» πιο γρήγορα από τη φαντασία των σεναριογράφων του Χόλιγουντ. To μόνο που χρειάζεται είναι να δει κανείς τα προϊόντα και τις λύσεις που διαθέτουν ήδη στην αγορά -ακόμη και στην ελληνική- εταιρείες όπως η Bosch, η οποία αποτελεί πλέον έναν εκ των ηγετών της παγκόσμιας αγοράς του αποκαλούμενου Internet of Things (ΙοΤ), όπου όλες οι συσκευές διαθέτουν σύνδεση στο Διαδίκτυο.

Η «έξυπνη» οικία

Οι αλλαγές στην καθημερινότητά μας είναι πλέον δραστικές. Για παράδειγμα, στο χώρο του σπιτιού μπορούμε πολύ εύκολα να ρυθμίσουμε εξ αποστάσεως και μέσα από το smartphone μας τη θερμοκρασία στην κατοικία μας. Το μόνο που χρειάζεται είναι να εγκαταστήσουμε έναν έξυπνο θερμοστάτη, όπως είναι ο Easy Control CT 200. Πρόκειται για ένα νέο προϊόν της Bosch, με εξαιρετικά όμορφο σχεδιασμό, οθόνη αφής και φωτισμό περιβάλλοντος που συνδέεται με το σύστημα θέρμανσης και δίνει στον χρήστη τη δυνατότητα, μέσω ενός εύχρηστου app, να ορίζει την επιθυμητή θερμοκρασία σε κάθε δωμάτιο. Ο συγκεκριμένος θερμοστάτης μπορεί να ελέγξει έως 24 ζώνες και έως 64 σώματα, όπερ σημαίνει ότι καλύπτει τις ανάγκες κάθε σπιτιού.

Από τα σημαντικότερα ζητήματα σε ένα σύγχρονο σπίτι είναι αυτό της ασφάλειας. Η απάντηση εδώ είναι ένας πίνακας συναγερμού της σειράς B&G της Bosch. Οι συγκεκριμένοι πίνακες, είναι ένας συνδυασμός εφαρμογών συναγερμού εισβολής και πυρκαγιάς που έχουν τη δυνατότητα διασύνδεσης με τα συστήματα ελέγχου πρόσβασης και με τις IP κάμερες video για την παρακολούθηση των χώρων. Αυτό σημαίνει ότι εάν κάποιος λάβει μήνυμα στο κινητό από το σύστημα συναγερμού του ότι υπήρξε παραβίαση, δεν χρειάζεται άμεσα να σπεύσει να ελέγξει, καθώς έχει εικόνα βίντεο για το τι συμβαίνει στο χώρο του και ταυτόχρονα και τον έλεγχο όλων των υπόλοιπων συστημάτων ασφαλείας της εγκατάστασης. Με τους πίνακες συναγερμού της σειράς B&G, o χρήστης μπορεί να ελέγξει έως 32 πόρτες ελέγχου πρόσβασης και 599 σημεία προστασίας.

Επιπλέον, η εφαρμογή Remote Security Control δίνει τη δυνατότητα απομακρυσμένου ελέγχου της ασφάλειας του σπιτιού ή της οποιασδήποτε εγκατάστασης: Όπλιση και αφόπλιση συναγερμού, άνοιγμα γκαραζόπορτας και φωτισμού κήπου.

Τα «έξυπνα» επαγγελματικά εργαλεία

Η ευκολία που προσφέρει η διασύνδεση με το Διαδίκτυο δεν περιορίζονται στο χώρο της κατοικίας, αλλά εκτείνεται σε κάθε είδους συσκευή. Ακόμη και αν μιλάμε για επαγγελματικά ηλεκτρικά εργαλεία!

Η Bosch είναι από τους πρώτους κατασκευαστές που έχει λανσάρει «έξυπνα» ηλεκτρικά εργαλεία όπως είναι το γραμμικό λέιζερ GLL 3-80 C, η θερμική κάμερα GTC 400 C, o μετρητής αποστάσεων λέιζερ GLM 120 C, το κρουστικό δραπανοκατσάβιδο μπαταρίας GSB 18V-85 C και ο φακός μπαταρίας GLI 18V-1900 C.

Χάρη σε μια μονάδα Bluetooth, η οποία είναι ενσωματωμένη στο εργαλείο και έχει ενεργοποιηθεί, ο επαγγελματίας μπορεί να ζευγοποιήσει το εργαλείο με το κινητό του τηλέφωνο, αφού πρώτα κατεβάσει την εφαρμογή Bosch Toolbox (App) και επιλέξει τη λειτουργία «MyConnectedTools». Μέσω αυτής της εφαρμογής, ο επαγγελματίας μπορεί να διαμορφώσει εύκολα το εργαλείο του με βάση τις ανάγκες του, χωρίς να χρειάζεται άμεση επαφή και να αποθηκεύσει τις ρυθμίσεις και για μελλοντικές εργασίες. Επίσης μπορεί να λαμβάνει σημαντικές πληροφορίες για την αναγνώριση κάποιους προβλήματος και συμβουλές για την αντιμετώπισή του, π.χ. σε περίπτωση υπερθέρμανσης του κινητήρα, των ηλεκτρονικών ή της μπαταρίας.

Το «έξυπνο» χωράφι

Στην Ελλάδα, μία μεγάλη ομάδα επαγγελματιών είναι, φυσικά, οι αγρότες, που μπορούν πλέον και αυτοί να αξιοποιούν τις δυνατότητες που προσφέρει η δυνατότητα σύνδεσης με το Διαδίκτυο. Η «έξυπνη» γεωργία είναι γεγονός αν κρίνει κανείς από το ενδιαφέρον που ήδη υπάρχει για συστήματα όπως το Deepfield Connect Field Monitoring Basic της Bosch, το οποίο αποτελείται από αισθητήρες και μια εφαρμογή (Αpp) για το κινητό.

Οι αισθητήρες, οι οποίοι μπορούν να τοποθετηθούν εύκολα στο σημείο του χωραφιού που θα υποδείξει ο αγρότης ή ο γεωπόνος, μετρούν διάφορες παραμέτρους όπως θερμοκρασία και υγρασία αέρα, καθώς και υγρασία εδάφους. Όλα τα δεδομένα συλλέγονται μέσω του Bosch cloud και στέλνονται στο κινητό του χρήστη, δίνοντάς του τη δυνατότητα να πάρει προληπτικά μέτρα έναντι σε ακραία καιρικά φαινόμενα (παγετός ή καύσωνας) αλλά και να αναπτύξει βέλτιστες καλλιεργητικές πρακτικές. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, ο αγρότης του σήμερα και του αύριο μειώνει τυχόν απώλειες και αυξάνει την ποιότητα της σοδειάς του, άρα και την κερδοφορία του. Σημειωτέων πως ο καλλιεργητής δεν χρειάζεται να αγοράσει το σύστημα, αλλά καλείται να πληρώνει απλώς μία προσιτή, ετήσια συνδρομή, την οποία μπορεί να διακόψει ανά πάσα στιγμή.

Το «έξυπνο» κατάστημα

Οι δυνατότητες που προσφέρουν οι διασυνδεδεμένες τεχνολογίες κινούνται σε διάφορους τομείς. Και ένας από αυτούς είναι πλέον και εκείνος των καταστημάτων λιανικής, όπου νέα συστήματα προσφέρουν τη δυνατότητα στους διευθυντές ενός καταστήματος ή μίας αλυσίδας να έχουν πρόσβαση σε δεδομένα που θα τους επιτρέψουν να πάρουν καλύτερες αποφάσεις, προκειμένου να προσφέρουν καλύτερη εμπειρία στους πελάτες τους.
Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι η υπηρεσία In-Store Analytics από την Bosch.

Στην προκειμένη περίπτωση, το In-Store Analytics αποτελείται από πανοραμικές κάμερες IP της Bosch που εγκαθίστανται στο κατάστημα και μέσω της χρησιμοποίησης ενσωματωμένων Intelligent Video Analytics δημιουργούν δεδομένα θέσης από τις κινήσεις των πελατών μέσα στο κατάστημα. Αυτά τα δεδομένα αποστέλλονται απευθείας στο cloud όπου επεξεργάζονται περαιτέρω, χωρίς τη χρήση της εικόνας βίντεο, διατηρώντας έτσι το απόρρητο των πελατών. Στο cloud, τα δεδομένα θέσης εξάγονται και οπτικοποιούνται σε αποτελέσματα απόδοσης και μοιράζονται με τους εμπορικούς διευθυντές για περαιτέρω ανάλυση.

Για τους εμπορικούς διευθυντές, το In-Store Analytics παρέχει πληροφορίες σχετικά με τη συμπεριφορά των αγοραστών, ώστε να μπορούν να λαμβάνουν καλύτερες αποφάσεις. Για παράδειγμα μπορούν να δουν σε ποιους χώρους κινούνται, σταματούν ή παραμένουν για περισσότερη ώρα οι πελάτες, αλλά και το χρόνο εμπλοκής τους με τα προϊόντα. Αυτό τους βοηθά να αξιολογούν την απόδοση κάθε καταστήματος, να ελέγχουν κατά πόσο τα προϊόντα έχουν τοποθετηθεί σωστά και αναδεικνύονται στο χώρο πώλησης και να καταλάβουν εάν ο γενικότερος σχεδιασμός του καταστήματος επιτρέπει την εύκολη πλοήγηση των αγοραστών στο χώρο και τον προσανατολισμό τους στα επιθυμητά προϊόντα.

Το «έξυπνο» συνεργείο

Πάντως, είναι ενδιαφέρον ότι πλέον οι ψηφιακές τεχνολογίες αλλάζουν ακόμη και τομείς που δεν περίμενε κανείς ότι θα μπορούσαν να γίνουν πιο «έξυπνοι». Όπως, για παράδειγμα, τα συνεργεία αυτοκινήτου. Η Bosch παρουσίασε πρόσφατα μια νέα λύση για τις τεχνικές εκπαιδεύσεις και τις υπηρεσίες συνεργείου που στηρίζεται στην τεχνολογία της επαυξημένης πραγματικότητας. Οι εφαρμογές επαυξημένης πραγματικότητας συνδέουν τον εικονικό με τον πραγματικό κόσμο: Αυτό σημαίνει πως μια πραγματική εικόνα μπορεί να εμπλουτιστεί με πληροφορίες, έξτρα εικόνες και video, προκειμένου να γίνει περισσότερο κατανοητή. Για να γίνει αυτό, είναι απαραίτητη ασφαλώς η χρήση κάποιας συσκευής, συνήθως tablet ή ειδικών γυαλιών. Στις εκπαιδεύσεις για παράδειγμα της Bosch, παρουσιάζεται ένα εξάρτημα αυτοκινήτου, όπου με τη χρήση ειδικών γυαλιών οι εκπαιδευόμενοι μπορούν να δουν τα επιμέρους στοιχεία του, αλλά και να λαμβάνουν κάποιες επιπλέον πληροφορίες. Ο εκπαιδευτής παράλληλα έχει τη δυνατότητα ελέγχου των πληροφοριών που εμφανίζονται κάθε φορά μέσω tablet.

Στο συνεργείο, η τεχνολογία της επαυξημένης πραγματικότητας διευκολύνει κατά πολύ τον μηχανικό, καθώς του επιτρέπει μέσω της χρήσης ειδικής συσκευής να βλέπει γρήγορα την τεχνική κατάσταση του οχήματος, χωρίς καν να παρέμβει. Με τον τρόπο αυτό, ο μηχανικός εξοικονομεί χρόνο και αυξάνει την ποιότητα της εργασίας του.

Η τεχνολογία της επαυξημένης πραγματικότητας θα ξεκινήσει από τον Νοέμβριο του 2018 να χρησιμοποιείται στις τεχνικές εκπαιδεύσεις σε Γερμανία και Δανία και αναμένεται να επεκταθεί μελλοντικά και σε άλλες χώρες, ανάμεσα στις οποίες είναι και η Ελλάδα.

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης