Ο CEO της RIST HELLAS αποκαλύπτει τα πάντα για την αυθεντικότητα των ρολογιών
Για το «φλέγον» ζήτημα του παραεμπορίου-που αποτελεί μια ακόμη «πληγή» για την οικονομία της χώρας μας- καθώς και για τη σημαντική πρωτοβουλία «Authenticity Project» μίλησε στο CNN Greece ο Βασίλης Τοτόλης, CEO της RIST HELLAS, μιας δυναμικής εταιρείας με υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης στον πλέον ανταγωνιστικό τομέα της ωρολογοποιίας.
Τα τελευταία χρόνια, το εν λόγω φαινόμενο έχει δημιουργήσει συνθήκες «ξαφνικού θανάτου» στις εναπομείνασες ελληνικές υγιείς επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο εμπόριο προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας. Παράλληλα, η απώλεια των φορολογικών εσόδων από τις συγκεκριμένες, παράνομες δραστηριότητες, υπολογίζεται σε πολλά δισεκατομμύρια ευρώ.
Ποιες είναι, λοιπόν, οι εξελίξεις στον τομέα της ωρολογοποιίας στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια και πώς πηγαίνουν τα πράγματα όσον αφορά στο κομμάτι της επιχειρηματικότητας; Σύμφωνα με τον κ. Τοτόλη, ο κλάδος της ωρολογοποιίας δέχτηκε ιδιαίτερα μεγάλες πιέσεις στην χώρα μας τα τελευταία χρόνια καθώς «ο περιορισμός του διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών και κατ’ επέκταση της ιδιωτικής κατανάλωσης επιδρά αρνητικά στη ζήτηση καθότι τα ρολόγια δεν αποτελούν είδος πρώτης ανάγκης». Όπως υπογράμμισε, «η ελαστικότητα της ζήτησης ως προς το εισόδημα είναι υψηλή με αποτέλεσμα να επηρεάζεται έντονα από τις οικονομικές διακυμάνσεις».
Οι παράμετροι που αγνοούν οι Έλληνες καταναλωτές
Όσον αφορά στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει σχετικά με την εισαγωγή και την εμπορία high end μαρκών και luxury brands στην Ελλάδα, ο ίδιος ανέφερε ότι «τα ρολόγια αποτελούν ίσως το μοναδικό αξεσουάρ που χρησιμοποιείται καθημερινά, όχι μόνο για τη χρηστική αξία του, αλλά και ως σύμβολο του προσωπικού στυλ και status, ένα κόσμημα, το μοναδικό που είναι ταυτόχρονα και πρακτικό». Σύμφωνα με τον CEO της RIST HELLAS -η οποία αξίζει να σημειωθεί ότι είναι επίσημος αντιπρόσωπος του Fossil Group για την Ελλάδα- «οι καταναλωτές στην Ελλάδα ανέκαθεν έδειχναν την προτίμησή τους σε προϊόντα high end μαρκών που δημιουργούν trends στην μόδα σε παγκόσμιο επίπεδο». Όπως σημείωσε, όμως, σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση, «η Ελλάδα έχει γίνει μια price incentive αγορά όπου ο καταναλωτής αναζητά τα συγκεκριμένα προϊόντα ξεκάθαρα με γνώμονα την τιμή, αγνοώντας πολλές φορές δυστυχώς όλες τις υπόλοιπες ιδιαιτέρως σοβαρές παραμέτρους μιας “σωστής” αγοράς».
Ερωτηθείς σχετικά με τις σοβαρές αυτές παραμέτρους και τα βασικά προβλήματα που ο ίδιος, ως CEO της RIST HELLAS, καλείται να επιλύσει, ο κ. Τοτόλης υποστήριξε πως κύριο πρόβλημα είναι η αντιμετώπιση της δράσης του παρεμπορίου καθώς και η επούλωση των πληγών που δημιουργεί στον κλάδο. «Καλούμαστε συσπειρωμένοι όλοι εμείς να αντιμετωπίσουμε το θέμα και να το καταπολεμήσουμε έτσι ώστε τα φαινόμενα του παρεμπορίου να εξαλειφθούν και η αγορά μας να ορθοποδήσει», ανέφερε, υπογραμμίζοντας πως σημαντικό θέμα για την εταιρεία αποτελεί η δημιουργία κουλτούρας αγοράς και αναζήτησης γνήσιων προϊόντων από τους ίδιους τους καταναλωτές.
Η σημασία του «Authenticity Project»
Αυτός είναι, άλλωστε, ο λόγος που δημιουργήθηκε το «Authenticity Project». Πρόκειται για μια πρωτοβουλία της RIST HELLAS η οποία έχει βασικό στόχο την ενημέρωση και την εκπαίδευση των καταναλωτών πάνω στις αυθεντικές αγορές αγαπημένων brands, ώστε να είναι σε θέση να γνωρίζουν ότι το ρολόι που πρόκειται να αγοράσουν είναι αυθεντικό.
Το «Authenticity Project» παρουσιάστηκε για πρώτη φορά φέτος, στο 1ο πανελλήνιο συνέδριο των Retailers του επίσημου δικτύου της RIST HELLAS και όπως ανέφερε ερωτηθείς σχετικά ο κ. Τοτόλης, «καταλήξαμε σε αυτό έπειτα από τα αλλεπάλληλα πλήγματα που δέχεται η αγορά μας» διότι «θεωρήσαμε ως leader του χώρου ότι οφείλουμε να ηγηθούμε και να ξεκινήσει μια αξιόλογη προσπάθεια απέναντι στο παρεμπόριο ρολογιού». «Θέλαμε η ενέργεια να είναι άμεσα συνδεδεμένη με τους καταναλωτές και έτσι δημιουργήσαμε έναν μηχανισμό, τον οποίο οι καταναλωτές θα βρουν στην online πλατφόρμα authenticity.rist.gr με τη χρήση του οποίου μπορούν εύκολα και απλά να διασφαλίσουν ότι η αγορά τους πληροί όλα τα standards αυθεντικότητας ενώ παράλληλα επιβραβεύονται με μία σειρά προνομίων και δώρων», συνέχισε ο CEO της RIST HELLAS.
Αυθεντικότητα και εμπιστοσύνη
Δεν υπάρχει αμφιβολία πως η συγκεκριμένη πρωτοβουλία είναι ιδιαίτερα σημαντική τόσο όσον αφορά στον τομέα της ωρολογοποιίας ειδικότερα όσο και σε ό,τι έχει να κάνει με το θέμα των παράλληλων αγορών γενικότερα. Κάθε άλλο παρά τυχαίο είναι, λοιπόν, το γεγονός ότι σύμφωνα με τον κ. Τοτόλη, η ενέργεια η οποία βρίσκεται ήδη στον αέρα και η RIST HELLAS λαμβάνει θετική ανταπόκριση από τους καταναλωτές. Όπως, άλλωστε, ανέφερε, «για εμάς τίθεται αρχικά θέμα εκπαίδευσης και ενημέρωσης των καταναλωτών, έτσι ώστε να μην έρχονται αντιμέτωποι με δυσάρεστες καταστάσεις μέσα από τις αγορές τους και ταυτόχρονα να γνωρίζουν όλα όσα χρειάζεται αναφορικά με την αγορά ενός ρολογιού».
Στο σημείο αυτό, ο ίδιος τόνισε πως το περασμένο διάστημα η εταιρεία του ήρθε αντιμέτωπη με αρκετές δυσάρεστες καταστάσεις και τρανταχτά φαινόμενα μη νόμιμης δραστηριότητας γεγονός που έκανε τους υπευθύνους της να συνειδητοποιήσουν πως το φαινόμενο του παρεμπορίου έχει λάβει μεγαλύτερες διαστάσεις από ότι μπορούσαν να ορίσουν. «Έτσι λοιπόν, αποφασίσαμε να λάβουμε τα μέτρα μας και να δράσουμε συντονισμένα», είπε χαρακτηριστικά υπογραμμίζοντας πως όλα συνοψίζονται γύρω από μια λέξη: Την Εμπιστοσύνη!
Ο κ. Τοτόλης δεν παρέλειψε, μάλιστα, να αναφερθεί στις παραμέτρους στις οποίες αξίζει να εστιάσει ο καταναλωτής ο οποίος πρόκειται να αγοράσει ένα νέο ρολόι. Όπως υποστήριξε, κάθε άτομο οφείλει να είναι σίγουρο πως το κατάστημα που επίλεξε για να πραγματοποιήσει την αγορά του θα σταθεί δίπλα του και μετά από αυτήν και όπως σημείωσε, «αυτό μπορούν να το εγγυηθούν μόνο τα εξουσιοδοτημένα καταστήματα του δικτύου του κάθε αντιπροσώπου». «Σε κάθε άλλη περίπτωση δυστυχώς ελλοχεύει ο κίνδυνος το “φθηνότερο” προϊόν να αποδειχθεί στην πορεία πολύ πιο ακριβό», επεσήμανε ο CEO της RIST HELLAS, καθιστώντας σαφές το πόσο σημαντικό είναι να πραγματοποιούνται στην χώρα μας ενέργειες για την προστασία των καταναλωτών και την αντιμετώπιση των παράλληλων αγορών, όπως το «Authenticity Project».