Διεθνή επέκταση και νέα προϊόντα ετοιμάζει η Inventor
Η διεύρυνση του χαρτοφυλακίου των προϊόντων που διαθέτει στο χώρο των οικιακών συσκευών, η περαιτέρω επέκταση στο εξωτερικό και η διεύρυνση των υπάρχουσων συνεργασιών αποτελούν ορισμένους από τους βασικούς στόχους της Inventor, μίας ελληνικής εταιρείας, η οποία διαθέτει ισχυρή παρουσία στην ελληνική αγορά του κλιματισμού, των οικιακών συσκευών και της αφύγρανσης.
Η εταιρεία, όπως ανέφερε ο Γιώργος Ασημακόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της Inventor, παρουσιάζει σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης τα τελευταία χρόνια και είναι χαρακτηριστικό ότι το 2017 έκλεισε με τις ενοποιημένες πωλήσεις στα 39,92 εκατ. ευρώ έναντι 30,15 εκατ. ευρώ το 2016. Παράλληλα, η εταιρεία έχει αυξήσει το ανθρώπινο δυναμικό της κατά 50% τα τελευταία χρόνια με αποτέλεσμα να απασχολεί περίπου 70 άτομα σε Ελλάδα και Ρουμανία, όπου η Inventor διατηρεί θυγατρική.
Η ελληνική εταιρεία, η οποία ουσιαστικά ιδρύθηκε το 1966, προωθεί στην ελληνική αγορά οικιακές συσκευές χρησιμοποιώντας το brand Inventor με τα προϊόντα της να κατασκευάζονται στην Κίνα, όπου διατηρεί γραφείο αντιπροσώπευσης. Η γκάμα των συσκευών Inventor περιλαμβάνει κλιματιστικά, αφρυγραντήρες και ψυγεία με τις δύο πρώτες κατηγορίες να αποτελούν τα ισχυρά χαρτιά της ελληνικής εταιρείας, η οποία θεωρείται από τους ισχυρούς «παίκτες» στη συγκεκριμένη αγορά. Παράλληλα, η εταιρεία διανέμει στην Ελλάδα τα προϊόντα κλιματισμού της Haier και της GE Appliances και το πλάνο περιλαμβάνει την επέκταση της συνεργασίας με την τελευταία και σε άλλες κατηγορίες οικιακών συσκευών όπως είναι τα ψυγεία και οι κουζίνες.
Το μερίδιο των κλιματιστικών Inventor ανέρχεται σε 10% (με βάση τα πωληθέντα τεμάχια) και σε 9% (με βάση την αξία) σε μία αγορά που διαμορφώθηκε πέρσι στα 165 εκατ. ευρώ και στα 250 χιλιάδες τεμάχια και γενικώς κινείται αρκετά ανοδικά με τους ρυθμούς ανάπτυξης της Inventor πάντως να είναι υψηλότεροι σε σχέση με το μέσο όρο. Τα μερίδια αγοράς της Haier είναι στο 2,5% και της GE Appliances στο 1,5% με ανοδικές τάσεις.
Ο τομέας που είναι το ισχυρό «χαρτί» της Inventor είναι πάντως οι αφρυγραντήρες με την ελληνική εταιρεία να είναι η πρώτη που παρουσίασε συσκευές με WiFi συνδεσιμότητα. Η Inventor, όπως ανέφερε και ο κ. Ασημακόπουλος, εκτιμάται ότι έχει ένα μερίδιο της τάξεως του 19% σε μία αγορά 40 εκατ. ευρώ και 250 χιλιάδων τεμαχίων το 2017. Σημειωτέον πως η Inventor σκοπεύει να επεκταθεί και σε νέες κατηγορίες οικιακών συσκευών (π.χ. ηλεκτρικές σκούπες), ενώ έχει ήδη αναλάβει την παραγωγή οικιακών συσκευών για brands που προωθούν αλυσίδες όπως είναι για παράδειγμα το εμπορικό σήμα Tycoon (Dixons) και το Nobu (Welcome Stores).
Η εταιρεία έχει αποκτήσει τα τελευταία χρόνια και εξαγωγικό προσανατολισμό και το ένα τρίτο των πωλήσεων της πραγματοποιείται εκτός Ελλάδας με έμφαση κατά κύριο λόγο στην Ευρώπη. Η Inventor διαθέτει θυγατρική στη Ρουμανία, ενώ συνεργάζεται με 300 εξειδικευμένους εμπόρους εκτός Ελλάδας αν και το μεγάλο ατού είναι η συνεργασία με το Amazon βάσει της οποίας η ελληνική εταιρεία έχει πρόσβαση σε τέσσερα ευρωπαϊκά marketplaces (Βρετανία, Γαλία, Γερμανία, Ιταλία). Στόχος είναι να μπει και στο πέμπτο ευρωπαϊκό marketplace της Amazon (Ισπανία), ενώ γενικότερα στα πλάνα της Inventor είναι η ενίσχυση της παρουσίας της στις διεθνείς αγορές.
Γιώργος Ασημακόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της Inventor