ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Kaspersky: Πιο ασφαλείς οι online αγορές το …Γκρίζο Σάββατο

Kaspersky: Πιο ασφαλείς οι online αγορές το …Γκρίζο Σάββατο
Getty Images/Ideal Images/Jacopo Raule for Kaspersky Lab

Τόσο η Black Friday όσο η Cyber Monday (σ.σ. η Δευτέρα μετά την «Μαύρη Παρασκευή» όπου πολλά online καταστήματα προχωρούν σε μπαράζ εκπτώσεων) είναι από τις ημέρες που οι καταναλωτές βρίσκουν απίθανες προσφορές. Όμως, όπως επισημαίνει η Kasperky Lab, εκ των κορυφαίων εταιρειών κυβερνοασφάλειας παγκοσμίως, είναι και ημέρες αιχμής για επιθέσεις οικονομικού phishing. Και η ρωσική εταιρεία υποστηρίζει πως οι καταναλωτές είναι σημαντικά ασφαλέστεροι το «Grey Saturday» (σ.σ. το Σάββατο μετά το Black Friday), καθώς ο αριθμός των επιθέσεων μειώνεται έως και κατά το ένα τρίτο παρά το γεγονός ότι είναι κορυφαία ημέρα αγορών.

Η επισκόπηση της Kaspersky Lab διαπίστωσε σημάδια μείωσης των επιθέσεων το Grey Saturday τόσο το 2016 όσο και το 2015. Το 2016, σημειώθηκε πτώση κατά 33% στον αριθμό των επιθέσεων που χρησιμοποιούν δημοφιλή εμπορικά σήματα λιανικής πώλησης και πληρωμής (από περίπου 770.000 στις 510.000 ανιχνεύσεις), παρόλο που αυτή είναι η δεύτερη μεγαλύτερη ημέρα αγορών σε ορισμένες χώρες, όπως οι ΗΠΑ.

Η αλλαγή στον αριθμό των επιθέσεων phishing που χρησιμοποιούν ονόματα δημοφιλών εμπορικών σημάτων, τραπεζών και πληρωμών κατά τη διάρκεια της εβδομάδας της Black Friday το 2015 και το 2016 (δεδομένα από όλα τα συστήματα ασφάλειας της Kaspersky Lab – ευρετικές,offline και cloud ανιχνεύσεις).

Αντιπροσωπεύει μια σπάνια στιγμή ανάπαυλας για τους ψηφιακούς εγκληματίες σε μια όλο και πιο δραστήρια εορταστική αγοραστική περίοδο που ξεκινάει από τον Οκτώβριο και φτάνει μέχρι τον Δεκέμβριο. Παραδοσιακά διανέμονται μέσω email, οι επιθέσεις phishing προσελκύουν πλέον τους καταναλωτές μέσω weblinks, banners, μέσα κοινωνικής δικτύωσης και πολλά άλλα, πείθοντάς τους να «αποχωριστούν» τα προσωπικά τους οικονομικά δεδομένα, πιστεύοντας ότι αντιμετωπίζουν μια αξιόπιστη και γνωστή μάρκα.

Άλλα ευρήματα της έκθεσης περιλαμβάνουν:

  • Μετά από μια πτώση το 2015, το οικονομικό phishing που εκμεταλλεύεται τα ηλεκτρονικά συστήματα πληρωμών, τις τράπεζες και τα καταστήματα λιανικής αυξήθηκαν και πάλι το 2016.
  • Το οικονομικό phishing αντιπροσωπεύει πλέον τις μισές (49,77%) επιθέσεις phishing, επίπεδα ανεβασμένα από 34,33% το 2015.
  • Οι καταναλωτές που χρησιμοποιούν πρωτίστως φορητές συσκευές είναι πιθανό να αποτέλεσαν βασικό μοχλό για την άνοδο του οικονομικού phishing: η χρήση των smartphones για ηλεκτρονικές τραπεζικές συναλλαγές, πληρωμές και αγορές έχει διπλασιαστεί κατά το τελευταίο έτος σύμφωνα με τον Δείκτη Ψηφιακής Ασφάλειας της Kaspersky Lab για το 2017.
  • Οι χρηματοοικονομικοί phishers εκμεταλλεύονται το όνομα της Black Friday στις επιθέσεις τους, καθώς και την ευαισθητοποίηση των καταναλωτών και τις ανησυχίες τους για την ασφάλεια στο Διαδίκτυο - παρουσιάζοντας τα μηνύματα της επίθεσής τους ως ειδοποιήσεις ασφάλειας, υπονοώντας ότι ο χρήστης έχει πέσει θύμα χάκερ ή προσθέτοντας καθησυχαστικά μηνύματα ασφάλειας.