Βασίλης Κουτεντάκης: Η Πειραιώς δεν είναι μόνο ένας πάροχος τραπεζικών εργασιών

O κ. Βασίλης Κουτεντάκης, Executive General Manager και Executive Member of the BoD της Πειραιώς

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Βασίλης Κουτεντάκης: Η Πειραιώς δεν είναι μόνο ένας πάροχος τραπεζικών εργασιών

To 2024 είναι χρονιά ορόσημο για την Πειραιώς. Έγινε ξανά μια πλήρως ιδιωτική τράπεζα, έχει ισχυρό ισολογισμό, ανακοίνωσε διανομή μερίσματος για πρώτη φορά μετά από 16 χρόνια και απέκτησε νέα εταιρική ταυτότητα, η οποία σηματοδοτεί τη δυναμική πορεία προς το αύριο.

Κομβικό ρόλο στην αλλαγή ρότας για την τράπεζα έπαιξε ο «καπετάνιος» της, ο Διευθύνων Σύμβουλος κ. Χρήστος Μεγάλου, ο οποίος και ανέλαβε το τιμόνι το 2017. Και μαζί του μια ομάδα έμπειρων στελεχών, μεταξύ των οποίων ο κ. Βασίλης Κουτεντάκης, Executive General Manager και Executive Member of the BoD της Πειραιώς, ο οποίος και μίλησε στο CNN Greece για τα μελλοντικά βήματα της Tράπεζας.

Όπως τονίζει χαρακτηριστικά, «η νέα εταιρική ταυτότητα της Πειραιώς σηματοδοτεί τη νέα εποχή στην οποία εισήλθε η Τράπεζα και αντανακλά τη θέση που έχουμε στην αγορά και τη φιλοσοφία μας».

Για να προσθέσει πως, μετά και το πρόσφατο placement του ποσοστού 27% που κατείχε το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας στην Τράπεζα, το οποίο και ξεπέρασε κάθε προσδοκία, φέρνοντας στα ταμεία του Δημοσίου 1,35 δισ. ευρώ, η Πειραιώς είναι αμιγώς ιδιωτική τράπεζα, με ισχυρά μεγέθη και είναι σε θέση να πρωταγωνιστήσει στη χρηματοδότηση της οικονομίας και τη στήριξη της κοινωνίας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η νέα εταιρική ταυτότητα δεν ήταν ένα έργο που ολοκληρώθηκε «εν μία νυκτί». Όπως αναφέρει ο κ. Κουτεντάκης, ο μετασχηματισμός των συμβόλων και της εταιρικής ταυτότητας της Τράπεζας ξεκίνησε το 2022 και πραγματοποιήθηκαν εκτεταμένες έρευνες στους πελάτες, την κοινωνία αλλά και στο προσωπικό της, οι οποίες έδειξαν ότι πραγματικά υπήρχε ανάγκη για κάτι πιο μοντέρνο, πιο φρέσκο.

«Επιδίωξή μας είναι – και το αποτυπώνουμε στην καμπάνια που παρουσιάζει τη νέα μας ταυτότητα – να ευθυγραμμιστούν ακόμη περισσότερο οι αξίες και οι προτεραιότητες της Τράπεζας και της κοινωνίας».

Αναλυτικά, ζητούμενο της διοίκησης και στόχος της καμπάνιας είναι η Πειραιώς:

  • να καθιερωθεί ως μια καθολικά προσβάσιμη, συμπεριληπτική και κοινωνικά συμμετοχική τράπεζα
  • να προσφέρει σύγχρονες, ευέλικτες και αποδοτικές χρηματοοικονομικές λύσεις για κάθε ανάγκη
  • να λειτουργεί σαν προσωπικός σύμβουλος ανάπτυξης και ευημερίας για τους πελάτες της
  • να ενδυναμώσει τους σημαντικούς για τη βιώσιμη ανάπτυξη της χώρας κλάδους της (Ενέργεια, Τουρισμός, Πράσινη Οικονομία, Αγρότες, κτλ.)
  • να αποτελέσει σημαντικό συντελεστή της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας στην Ελλάδα
  • να συμβάλλει καθοριστικά στην επίτευξη των απαραίτητων για τον τόπο κοινωνικών και οικονομικών μετασχηματισμών.

Οι μελλοντικοί στόχοι

Η αλλαγή εταιρικής ταυτότητας δεν είναι όμως ένα «επικοινωνιακό πυροτέχνημα». Αντίθετα, έρχεται να πλαισιώσει, να ενισχύσει και να προβάλλει μια σειρά συγκεκριμένων στόχων αναφορικά με τη μελλοντική ανάπτυξη της Τράπεζας και το αποτύπωμά της στον κλάδο αλλά και την κοινωνία.

«Η Πειραιώς της νέας εποχής φιλοδοξεί να συμβάλλει στην οικονομική ευημερία της χώρας και να στηρίξει τη βιώσιμη ανάπτυξη, σε μια κοινωνία χωρίς αποκλεισμούς, τονίζει ο κ. Κουτεντάκης.

Γι΄ αυτό ακριβώς το λόγο, η Πειραιώς βλέπει το ρόλο της ως κάτι περισσότερο από έναν πάροχο τραπεζικών εργασιών.

«Στην καθημερινή μας λειτουργία εντάσσουμε το σκοπό μας να συνδράμουμε στη δημιουργία μιας βιώσιμης και συμπεριληπτικής κοινωνίας.

Στο πλαίσιο αυτό, προσφέρουμε προϊόντα και υπηρεσίες που προωθούν την πράσινη μετάβαση, λειτουργούμε συμβουλευτικά στους πελάτες μας ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στις σύγχρονες απαιτήσεις και διασφαλίζουμε απρόσκοπτη πρόσβαση και εξυπηρέτηση όλων στις υπηρεσίες μας», εξηγεί.

Ο νέος αυτός ρόλος είναι άμεσα συνυφασμένος και με την ισχυρή οικονομική θέση που έχει η Τράπεζα, έχοντας υψηλή ρευστότητα, ενισχυμένη κεφαλαιακή θέση και σταθερή κερδοφορία.

Ενδεικτικό όλων των παραπάνω, όπως ανέφερε πρόσφατα η διοίκηση της Τράπεζας Πειραιώς είναι πως η τράπεζα βρίσκεται στο «καλύτερο σημείο» των τελευταίων ετών, καθώς είναι «μια από τις αποδοτικές τράπεζες στην Ευρώπη».

piraeus-logo.jfif

Χαρακτηριστικό είναι πως ο δείκτης κόκκινων δανείων υποχωρεί στο 3,5%, το λειτουργικό κόστος έχει μειωθεί κατά 40% και τα κέρδη μετά φόρων να αναμένεται να υπερβούν το 1 δισ. ευρώ το 2024.

Αντίστοιχα, αναφορικά με τους μελλοντικούς στόχους της Τράπεζας για την τριετία 2024 – 2026, η διοίκηση της Πειραιώς εκφράζει την πεποίθησή της για την επίτευξή τους, υπογραμμίζοντας το ισχυρό track record της διοίκησης τα τελευταία χρόνια στην υλοποίηση των επιχειρησιακών σχεδίων με αφετηρία το Agenda 2020 που παρουσιάστηκε την άνοιξη του 2017 και αποτέλεσε τον οδικό χάρτη του μετασχηματισμού της Τράπεζας.

Μάλιστα, πρόσφατα εξέδωσε νέο guidance, ανεβάζοντας τον πήχη για τους στόχους του 2024, γεγονός που αντικατοπτρίζει τη δυναμική της.

Ο ρόλος της τεχνολογίας

Όλα τα παραπάνω δεν θα ήταν εφικτά χωρίς την αξιοποίηση καινοτόμων τεχνολογικών λύσεων αλλά και την ανάληψη πρωτοβουλιών που ενισχύουν το νέο ψηφιακό προφίλ της Τράπεζας.

«Η καινοτομία βρίσκεται στο επίκεντρο της Πειραιώς της νέας εποχής και έχει ως στόχο τη συνεχή βελτίωση της συνολικής τραπεζικής εμπειρίας», τονίζει χαρακτηριστικά ο κ. Κουτεντάκης

Και προσθέτει πως, «για να καλύψουμε τις ανάγκες όλων των πελατών μας διαθέτουμε ένα πολυκαναλικό μοντέλο λειτουργίας, το οποίο περιλαμβάνει το μεγαλύτερο τραπεζικό δίκτυο της χώρας με νέου τύπου καταστήματα και σύγχρονα μηχανήματα, διαδικτυακές πλατφόρμες τραπεζικών συναλλαγών, και εφαρμογές για κινητές συσκευές. Όλα αυτά μαζί δημιουργούν το μεγαλύτερο και το πιο εύχρηστο τραπεζικό δίκτυο στην Ελλάδα».

piraeus-branch.jpg

Εξάλλου, ένα από τα σημαντικότερα μηνύματα που έχει λάβει η Τράπεζα Πειραιώς από την πελατειακή της βάση είναι ότι πρέπει να υπάρχει λιγότερη γραφειοκρατία και λίγο μεγαλύτερη ευελιξία. Και, προς αυτή την κατεύθυνση, μέσα στην επόμενη τριετία, η Τράπεζα Πειραιώς αναμένεται να πραγματοποιήσει τεχνολογικές επενδύσεις, ύψους 450 εκατ. ευρώ.

«Επιδίωξή μας είναι η διαρκής απλοποίηση των διαδικασιών, ώστε να γινόμαστε συνεχώς πιο ποιοτικοί στην εξυπηρέτηση, πιο χρήσιμοι στην παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών, και πιο ευέλικτοι στην εξυπηρέτηση των πελατών μας», καταλήγει ο κ. Κουτεντάκης.

Επιβεβαιώνοντας ότι το καράβι της Τράπεζας Πειραιώς όχι μόνο πλέει με ούριο άνεμο στα πανιά του, αλλά έχει βάλει ρότα για νέα λιμάνια που θα φέρουν καινοτομία, νέες υπηρεσίες αλλά και ισχυρότατα οικονομικά αποτελέσματα για τα επόμενα χρόνια.