Σταύρος Μουρελάτος: Θέλουμε να έχουμε πρωταγωνιστικό ρόλο, απογειώνοντας την εμπειρία του καταναλωτή
Στο μυαλό των περισσοτέρων, η The Coca-Cola Company ουσιαστικά «συνδέεται» με την κατανάλωση του αναψυκτικού Coca Cola. Στην πράξη είναι πολλά περισσότερα, καθώς η εταιρεία εστιάζει στην ανάπτυξη ενός ευρύτερου χαρτοφυλακίου προϊόντων, με στόχο να διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στην αγορά.
«Ως μια Total Beverage εταιρεία, προτεραιότητά μας είναι να αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες των καταναλωτών με στόχο να επενδύουμε σε προϊόντα που απαντούν στις συνεχώς μεταλλασσόμενες προτιμήσεις τους» σημειώνει στο CNN Greece o κ. Σταύρος Μουρελάτος, Γενικός Διευθυντής της The Coca-Cola Company για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα.
Οι επενδύσεις που δρομολογεί η εταιρεία για το προσεχές διάστημα αφορούν τόσο σε προϊόντα που σχετίζονται με τη στροφή όλο και περισσότερων καταναλωτών σε έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής. Ανάμεσα σε αυτά, τα αναψυκτικά «χωρίς ζάχαρη», αλλά και εκείνα που καταναλώνονται κατά κύριο λόγο εκτός σπιτιού, «ποντάροντας» και στη δυναμική του τουρισμού, ο οποίος διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην πορεία, συνολικά, του κλάδου.
«Το 2024 θα συνεχίσουμε να επενδύουμε σε προϊόντα – ναυαρχίδες του χαρτοφυλακίου μας ενισχύοντάς τα με περισσότερες γεύσεις και επιλογές. Συνεχίζουμε να εστιάζουμε σε προϊόντα με λίγες ή καθόλου θερμίδες, όπως η Coca-Cola Zero και η Coca-Cola Zero Sugar-Zero Caffeine, δύο προϊόντα που ο κόσμος έχει αγαπήσει και απαντούν ουσιαστικά στις ανάγκες κάθε σύγχρονου καταναλωτή. Φέτος, εμπλουτίζουμε τις επιλογές «no sugar» που προσφέρουμε με την Fanta Orange Zero και την Sprite Zero, εξηγεί κ. Μουρελάτος.
Παράλληλα, σημαντική προτεραιότητα για αυτή τη χρονιά παραμένει και η συνεχής ενδυνάμωση του brand Schweppes, που αποτελεί ένα premium προϊόν που έχει αγαπηθεί από κάθε ενήλικα και αποτελεί την ιδανική επιλογή για να το απολαύσεις με παρέα έξω ή στο σπίτι. Δεν ξεχνάμε όμως και μια κατηγορία που βλέπουμε να αναζητούν οι καταναλωτές όλο και περισσότερο, κι αυτή είναι η κατηγορία του "Advanced Hydration" ή αλλιώς της “Αθλητικής Ενυδάτωσης”. Ξεκινήσαμε από το 2023, με ένα δυναμικό λανσάρισμα του Powerade Μountain Βlast Zero στην Ελλάδα το οποίο θα ενισχυθεί ακόμη περισσότερο φέτος στοχεύοντας στους αθλητές της καθημερινότητας.
Όπως σημειώνει ο κ. Μουρελάτος, επίσης «διαχρονική προτεραιότητα αποτελεί ο κλάδος της καφεστίασης και φιλοξενίας– εκεί που χτυπάει η καρδιά του ελληνικού τουρισμού και όχι μόνο, καθώς ως Έλληνες μας αρέσει να απολαμβάνουμε στιγμές με οικογένεια και φίλους στα αγαπημένα μας καφέ, μπαρ και εστιατόρια. Και φέτος, ενώνουμε τις δυνάμεις μας με τον εμφιαλωτή και στρατηγικό μας συνεργάτη μας Coca-Cola Τρία Έψιλον, με στόχο να προσφέρουμε ολιστικές δράσεις σε κάθε «θαμώνα», σε κάθε γωνιά της Ελλάδας απογειώνοντας την εμπειρία της κατανάλωσης ''Out of Home''».
«Αιχμή του δόρατος ο τουρισμός»
Έπειτα από τη δύσκολη για όλη αγορά, περίοδο της πανδημίας, το 2023 χαρακτηρίστηκε γενικά ως μία καλή χρόνια, στην οποία σημαντική ώθηση έδωσε ο αυξημένος τουρισμός, με τις εκτιμήσεις να είναι αντίστοιχες και για το τρέχον έτος, παρά τις όποιες πληθωριστικές πιέσεις. «Έχουμε ανακάμψει πλήρως από την περίοδο της πανδημίας και ήδη το 2023 ήταν μια πολύ θετική χρονιά, από πλευράς τουρισμού, ξεπερνώντας τα επίπεδα του 2019 κατά ~4% σύμφωνα με δημοσιευμένα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος» σημειώνει ο κ. Μουρελάτος και προσθέτει:
«Για το 2024, τα μηνύματα είναι γενικώς θετικά. Παρ’ ότι οι πληθωριστικές πιέσεις βρίσκονται ακόμα σε σχετικά υψηλά επίπεδα, η νέα χρονιά προσφέρει ευνοϊκές συνθήκες, όπως τον γενικά καλό καιρό για την εποχή, καθώς και την κινητικότητα στο πεδίο του τουρισμού, και μάλιστα αρκετά νωρίτερα από την παραδοσιακή έναρξη της τουριστικής σεζόν. Επιλέγουμε, επομένως, να είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι για την κατανάλωση το 2024, με αιχμή του δόρατος τόσο τον τουρισμό, όσο και τον κλάδο της εστίασης, προσδοκώντας να αντισταθμίσει τις όποιες πληθωριστικές πιέσεις στην εσωτερική κατανάλωση».
Οι νέες παγκόσμιες τάσεις
Την ίδια στιγμή νέες παγκόσμιες καταναλωτικές τάσεις αναδύονται διεθνώς ενώ και οι απαιτήσεις των καταναλωτών διαφοροποιούνται σε σχέση με το παρελθόν.
«Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι καταναλωτές αναζητούν πλέον εμπειρίες και στιγμές κι αυτό είναι το κριτήριο που επιλέγουν για τα αγαπημένα τους προϊόντα. Θυμούνται πως αισθάνονται όταν αλληλοεπιδρούν με τις εμπειρίες μας και όχι τι τους λέμε. Παράλληλα, οι ψηφιακές εμπειρίες φαίνεται να είναι οι πιο περιζήτητες και αυτό σηματοδοτεί μια αλλαγή για τον τρόπο που δούλευαν οι ομάδες Μάρκετινγκ μέχρι σήμερα. Στην Coca-Cola, αλλάζουμε και γινόμαστε καλύτεροι με στόχο να αξιοποιήσουμε στον έπακρο τις δυνατότητες που μας δίνουν σήμερα ψηφιακά εργαλεία, όπως η τεχνητή νοημοσύνη. Μόνο έτσι, θα καταφέρουμε να έρθουμε ένα βήμα πιο κοντά στις ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή και να απευθυνθούμε στα κοινά-στόχος μας με πιο αποτελεσματικό τρόπο» υπογραμμίζει ο κ. Μουρελάτος.
«Επίσης, σήμερα, οι καταναλωτές αναζητούν ολοένα και περισσότερο έναν πιο ισορροπημένο τρόπο διατροφής και διαβίωσης. Θέλοντας να απαντήσουμε ουσιαστικά σε αυτή την ανάγκη, εστιάζουμε σε επιλογές με μηδενική ζάχαρη αλλά και επιλογές για καθημερινή ενυδάτωση, όπως είναι το Powerade. Έτσι, στην Ελλάδα σήμερα, για κάθε ένα από τα αναψυκτικά που διαθέτουμε δίνουμε μια επιλογή χαμηλής ή μηδενικής ζάχαρης. Όπως ανέφερα, το 2024 συνεχίζουμε να εστιάζουμε στο «Zero Portfolio» μας και το εμπλουτίζουμε με τρία νέα λανσαρίσματα, την Fanta Orange Zero, την Sprite Zero και το Powerade Μountain Βlast zero» προσθέτει.
Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της ελληνικής αγοράς
Από την άλλη πλευρά, κάθε αγορά έχει παράλληλα τις δικές της ιδιαιτερότητες και ξεχωριστά χαρακτηριστικά, διαμορφώνοντας τις προτιμήσεις και τις ανάγκες των καταναλωτών. «Για τους Έλληνες, η οικογένεια είναι μια αξία διαχρονική, η οποία διαμορφώνει τις προτιμήσεις τους σε προϊόντα και υπηρεσίες. Φέτος, με την άκρως τοπική καμπάνια «Coke&Meals» ερχόμαστε να αγκαλιάσουμε την αξία αυτή περισσότερο από ποτέ. Σε συνεργασία με τον Άκη Πετρετζίκη, «γιορτάζουμε» τα Κυριακάτικα γεύματα, μια αφορμή που φέρνει κοντά την οικογένεια σε εβδομαδιαία βάση και ειδικά τις Κυριακές που έχουν μια ιδιαίτερη σημασία στο μυαλό και τις αναμνήσεις του Έλληνα καταναλωτή.
Ακόμη, ως Έλληνες εκτιμούμε την καλή παρέα, μας αρέσει να ερχόμαστε κοντά με φίλους είτε στο σπίτι είτε έξω από αυτό. Αυτή η συνήθεια του λαού μας έχει οδηγήσει στη δημιουργία ενός τεράστιου δικτύου καφέ, εστιατορίων και μπαρ που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από εφάμιλλα σε μεγάλες ευρωπαϊκές μητροπόλεις. Στόχος μας φέτος, σε αυτές τις στιγμές με φίλους, τα προϊόντα μας, να έχουμε πρωταγωνιστικό ρόλο, απογειώνοντας την εμπειρία του κάθε καταναλωτή» υπογραμμίζει ο κ. Μουρελάτος.
Την ίδια στιγμή, παρατηρώντας πως ο μέσος όρος ηλικίας του πληθυσμού αυξάνεται σε παγκόσμιο αλλά και σε εθνικό επίπεδο, «τόσο εμείς στην Coca-Cola, όσο και πολλές άλλες επιχειρήσεις στην αγορά, εστιάζουμε σημαντικά και σε μεγαλύτερα ηλικιακά γκρουπ, τα οποία αντιπροσωπεύουν μία υπολογίσιμη αγοραστική δύναμη. Έτσι, θέτουμε ως ακόμη μια προτεραιότητα να συνεχίσουμε να προσφέρουμε κορυφαίες και διαφοροποιημένες γεύσεις και επιλογές και για κάθε δική τους στιγμή, όπως το Schweppes».
Η βιώσιμη ανάπτυξη στο επίκεντρο
Σταθερά στο επίκεντρο της φιλοσοφίας και των δράσεων που αναλαμβάνει η εταιρεία βρίσκεται παράλληλα η βιώσιμη ανάπτυξη, με στόχο, όπως επισημαίνει, να δημιουργεί σημαντικό αντίκτυπο συνολικά για τη χώρα και τους πολίτες. «To «sustainable living» αποτελεί πλέον άλλο ένα σημαντικό megatrend, και οι πολίτες στρέφουν το ενδιαφέρον τους όλο και περισσότερο στην ενεργή αναζήτηση προϊόντων και υπηρεσιών που συνεισφέρουν σε έναν πιο βιώσιμο τρόπο ζωής, ενώ παράλληλα απορρίπτουν εταιρείες οι οποίες δεν έχουν τη βιώσιμη ανάπτυξη στον πυρήνα της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας» υπογραμμίζει ο κ. Μουρελάτος και εξηγεί:
«Στην Coca-Cola, υλοποιούμε δράσεις με στόχο να δημιουργούμε σημαντικό αντίκτυπο για τη χώρα και τους πολίτες της. Παραδείγματα για τα οποία είμαστε υπερήφανοι είναι το κοινωνικό πρόγραμμα «Zero Waste HORECA» και το πρόγραμμα προστασίας και αναπλήρωσης των υδατικών πόρων «Zero Drop».
Πιο συγκεκριμένα, μέσω του κοινωνικού προγράμματος «Zero Waste HORECA», το οποίο τελεί από την αιγίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, στηρίζουμε περισσότερες από 1.800 επιχειρήσεις καφεστίασης και φιλοξενίας, ώστε να μειώσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα, τα λειτουργικά τους κόστη και να υιοθετήσουν ένα πιο βιώσιμο τρόπο λειτουργίας. Αναγνωρίζουμε τόσο την αξία του κλάδου για την ελληνική οικονομία αλλά και για εμάς και θέτουμε ως προτεραιότητα να στηρίξουμε τη μετάβαση κάθε επιχείρησης στην «πράσινη εποχή». Παράλληλα, σε συνέχεια των προγραμμάτων για την εξοικονόμηση νερού που υλοποιούμε στη χώρα εδώ και 18 χρόνια με την υποστήριξη του Ιδρύματος της Coca-Cola (The Coca-Cola Foundation), το 2022 εγκαινιάσαμε το νέο πρόγραμμα «Zero Drop» το οποίο έχει ήδη στηρίξει τις τοπικές κοινωνίες με στοχευμένες τεχνικές παρεμβάσεις εξοικονόμησης αυτού του πολύτιμου αγαθού».
«Το 2024 θα συνεχίσουμε να επενδύουμε πίσω από αυτά τα προγράμματα – κληρονομιά για εμάς που απαντούν στις ανάγκες τις ελληνικής κοινωνίας με ολιστικό τρόπο» τονίζει ο κ. Μουρελάτος.