Το κατάστημα του «μέλλοντος» με virtual δοκιμαστήρια και ψηφιακές οθόνες
Μία εικόνα από το κατάστημα του μέλλοντος το οποίο ωστόσο δεν είναι και τόσο μακρινό καθώς πολλές εφαρμογές ήδη χρησιμοποιούνται από εταιρείες σε ολόκληρο τον κόσμο, είδαν όσοι επισκέφθηκαν το Retail Innovation Lab κατά τη διάρκεια του Future of Retail 2022 που διοργάνωσε η ΕΣΕΕ.
Σε έναν χώρο 300 τμ., στο πλαίσιο του τριήμερου συνεδρίου, ελληνικές επιχειρήσεις καθώς και εκπαιδευτικά - τεχνολογικά Ινστιτούτα παρουσίασαν τις τεχνολογίες της ψηφιακής εποχής οι οποίες εμπλουτίζουν την αγοραστική εμπειρία για τους καταναλωτές, είτε στο φυσικό κατάστημα, είτε στο eshop. Σε μία εποχή άλλωστε που ο ψηφιακός μετασχηματισμός αποτελεί άμεση προτεραιότητα για τις επιχειρήσεις στον δρόμο προς την επόμενη μέρα.
Εξάλλου στο επίκεντρο του προβληματισμού ομιλητών και συνέδρων και κατά στη διάρκεια του συνεδρίου της ΕΣΕΕ, βρέθηκαν οι αναγκαίες προσαρμογές στις οποίες οφείλουν να προβούν το ταχύτερο δυνατόν οι ελληνικές εμπορικές επιχειρήσεις προκειμένου να καταστούν βιώσιμες και ανταγωνιστικές.
Ανάμεσα σε όσα παρουσιάστηκαν στο Retail Innovation Lab, τα ψηφιακά δοκιμαστήρια για ρούχα ή προϊόντα μακιγιάζ όπου οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να πειραματιστούν και να «δοκιμάσουν» από μακριά, με τη βοήθεια της τεχνολογίας και μέσω του υπολογιστή τους, όσα σκέφτονται να αγοράσουν.
Ψηφιακές εφαρμογές οι οποίες διευκολύνουν τους επαγγελματίες που σχεδιάζουν ρούχα, να βρουν τα κατάλληλα σχέδια και μεγέθη για τους πελάτες τους με τη βοήθεια ψηφιακών μοντέλων.
Οθόνες αφής οι οποίες τοποθετούνται εντός των καταστημάτων και στις οποίες παρουσιάζονται όλα τα διαθέσιμα προϊόντα προς πώληση, με τους πελάτες να έχουν τη δυνατότητα, να αναζητήσουν και να λάβουν πληροφορίες για όσα τους ενδιαφέρουν.
Επιπλέον, καινοτόμες εφαρμογές με τις οποίες οι επαγγελματίες μπορούν, από απόσταση και ο καθένας από τον χώρο του να αλληλεπιδράσουν, να ανταλλάξουν απόψεις ακόμη και να εκπαιδευτούν πάνω στις νέες τεχνολογίες.
Κατά την τοποθέτησή του στο Future of Retail 2022 ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ κ. Γιώργος Καρανίκας τόνισε: «Σε ένα κόσμο που αλλάζει ραγδαία και χαρακτηρίζεται από πολλές αβεβαιότητες και προκλήσεις, μόνο η εμπορική επιχείρηση που είναι σε θέση να οργανώνει το μέλλον της και να μετατρέπει τις προκλήσεις σε ευκαιρίες, μπορεί «να έχει μέλλον».
Για το λόγο αυτό, στην ΕΣΕΕ είμαστε πεπεισμένοι ότι είναι σήμερα η πλέον κατάλληλη συγκυρία, αν και ιδιαίτερα δύσκολη, για να συζητούμε σε βάθος και με κάθε λεπτομέρεια, το πώς μπορεί το ελληνικό λιανεμπόριο να καταστεί ανταγωνιστικό, με προσεκτικά βήματα, εντός και εκτός ελληνικών συνόρων. Είναι σίγουρο πως ο ψηφιακός και ο πράσινος μετασχηματισμός είναι οι δύο τροχοί που θα κινούν το «όχημα» της ελληνικής επιχειρηματικότητας στο δρόμο της ανάπτυξης τα επόμενα χρόνια.
Ωστόσο το όχημα χρειάζεται κυρίως «καύσιμα» για να κινηθεί, δηλαδή ρευστότητα, είτε με κεφαλαιακή επάρκεια της ίδιας της επιχείρησης, είτε αποκτώντας πρόσβαση στη χρηματοδότηση».