ΔΙΕΘΝΗ

Εξοικονόμηση στο ρεύμα έως και 780 ετησίως για τους οδηγούς ηλεκτρικών οχημάτων

Εξοικονόμηση στο ρεύμα έως και 780 ετησίως για τους οδηγούς ηλεκτρικών οχημάτων
AP Photo/Jens Meyer

Ως αποθήκες ενέργειας θα μπορούσαν να λειτουργήσουν τα ηλεκτρικά οχήματα που είναι εξοπλισμένα με την τεχνολογία της αμφίδρομης φόρτισης, προσφέροντας κατ' αυτόν τον τρόπο ηλεκτρική ενέργεια στο δημόσιο δίκτυο και μειώνοντας μέχρι και κατά 52% τους λογαριασμούς ρεύματος των οδηγών τους.

Πρόκειται για την τεχνολογία από όχημα σε δίκτυο (V2G), η οποία μπορεί να εξοικονομήσει έως και 22 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως στα ενεργειακά συστήματα της ΕΕ έως το 2040, σύμφωνα με έκθεση των ερευνητικών ινστιτούτων Fraunhofer ISI και ISE for Transport and Environment.

Η εξέλιξη αυτή μεταφράζεται σε μείωση έως και 8% του κόστους κατασκευής και λειτουργίας του ενεργειακού συστήματος της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Μάλιστα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που είναι συνδεδεμένα στο σπίτι ή στην εργασία μπορούν να μειώσουν την ανάγκη για αποθήκευση μπαταρίας έως και 92% το 2040, ενώ μπορούν να δώσουν λύσεις ενέργειας σε απομακρυσμένες περιοχές όπου δεν υπάρχει δίκτυο.

Αποθήκη πλεονάζουσας ενέργειας από ΑΠΕ

Αποθηκεύοντας την πλεονάζουσα ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές που διαφορετικά θα χάνονταν, ο στόλος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EV) της Ευρώπης θα μπορούσε να συνεισφέρει έως και το 9% των ετήσιων αναγκών ηλεκτρικής ενέργειας της ΕΕ έως το 2040.

Αυτό θα έκανε τα EV έναν μεγάλο «προμηθευτή» ηλεκτρικής ενέργειας στην ΕΕ, και θα οδηγούσε σε σημαντική μείωση της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας που προέρχονται από ορυκτά καύσιμα.

Το όφελος για τους πολίτες

Επιτρέποντας στα ηλεκτρικά οχήματα να φορτίζουν με ηλεκτρική ενέργεια όταν αυτή είναι φθηνή ή από οικιακούς ηλιακούς συλλέκτες, η αμφίδρομη φόρτιση θα μπορούσε να εξοικονομήσει έως και 52% στους ετήσιους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος στους οδηγούς EV, σύμφωνα με την συγκεκριμένη μελέτη.

Αυτό θα ισοδυναμούσε με μειώσεις έως και 780 ευρώ ετησίως, βάσει κάποιων παραμέτρων (όπως η τοποθεσία, αν υπάρχουν ηλιακοί συλλέκτες ή το μέγεθος της μπαταρίας του οχήματος).

Οι αμφίδρομοι οικιακοί φορτιστές αναμένεται να είναι περίπου 100 ευρώ πιο ακριβοί από τα συμβατικά wallbox, όμως τα οφέλη για τον ιδιοκτήτη ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα είναι πολλαπλάσια.

Τέλος, η αμφίδρομη φόρτιση μπορεί επίσης να παρατείνει τη διάρκεια ζωής των μπαταριών EV, σε αντίθεση με τις ανησυχίες ορισμένων για υποβάθμιση των κυψελών λόγω της τακτικής φόρτισης και εκφόρτωσης. Η διάρκεια ζωής της μπαταρίας θα μπορούσε να παραταθεί έως και 9% σε σύγκριση με τις τυπικές πρακτικές φόρτισης EV, διαπιστώνει η έκθεση, καθώς το αυτοκίνητο με αυτό τον τρόπο θα διατηρείται σε βέλτιστη κατάσταση φόρτισης.