ΔΙΕΘΝΗ

Η Boeing προσπαθεί να βάλει τέλος στην απεργία εργαζομένων - Αυξάνει την προσφορά της

AP Photo

Την προσφορά της προς το συνδικάτο International Association of Machinists (IAM) αύξησε Boeing, καθώς η απεργία κατά της εταιρείας εισέρχεται στην 11η ημέρα της.

Σύμφωνα με την σχετική ανακοίνωση, η νέα προσφορά θα δώσει στα μέλη αύξηση 30% κατά τη διάρκεια της τετραετούς διάρκειας της σύμβασης, συμπεριλαμβανομένης μιας άμεσης αύξησης 12%, από το 25% σε συνολικές αυξήσεις και μια άμεση αύξηση 11% που τα μέλη καταψήφισαν σχεδόν ομόφωνα στις 12 Σεπτεμβρίου, λίγο πριν αποχωρήσουν από την εργασία τους στα εργοστάσια της Boeing στη Δυτική Ακτή.

«Ακούσαμε τα σχόλιά σας», ανέφερε δήλωση της Boeing προς τα μέλη του συνδικάτου στον ιστότοπό της. «Κάναμε σημαντικές βελτιώσεις για να παρέχουμε περισσότερα χρήματα σε βασικούς τομείς».

Η νέα προσφορά διπλασίασε επίσης το μπόνους υπογραφής σε 6.000 δολάρια και αύξησε τα χρήματα που η Boeing θα συνεισέφερε στα προγράμματα 401(k) των μελών του συνδικάτου, ώστε να ταιριάζουν με τις εισφορές που κάνουν οι ίδιοι. Αλλά δεν αποκατέστησε το παραδοσιακό συνταξιοδοτικό πρόγραμμα που τα μέλη του συνδικάτου έχασαν πριν από 10 χρόνια σε προηγούμενη εργασιακή συμφωνία.

Η απεργία, η οποία έχει φέρει την παραγωγή εμπορικών αεροσκαφών σε σχεδόν αδιέξοδο, είναι η πρώτη στην προβληματική κατασκευάστρια εταιρεία αεροσκαφών εδώ και 16 χρόνια.

Παρά τα πολλά προβλήματά της -συμπεριλαμβανομένης της απώλειας άνω των 33 δισ. δολαρίων κατά την τελευταία πενταετία- η Boeing εξακολουθεί να αποτελεί σημαντική δύναμη στην αμερικανική μεταποίηση και είναι ζωτικής σημασίας για το αμερικανικό σύστημα αερομεταφορών. Είναι ο μεγαλύτερος εξαγωγέας της χώρας και, σύμφωνα με τις δικές της εκτιμήσεις, συνεισφέρει 79 δισ. δολάρια στην αμερικανική οικονομία, υποστηρίζοντας άμεσα και έμμεσα 1,6 εκατομμύρια θέσεις εργασίας σε προμηθευτές που βρίσκονται και στις 50 πολιτείες.

Σε μια απόφαση που έλαβε χώρα λίγο πριν από την έναρξη της απεργίας, το 95% των μελών του συνδικάτου ψήφισε κατά της προηγούμενης προσωρινής συμφωνίας εργασίας. Η εταιρεία ανέφερε ότι η νέα προσφορά εξαρτάται από την επικύρωση της σύμβασης έως τις 27 Σεπτεμβρίου.

Αντιδράσεις από το συνδικάτο

Όμως, το συνδικάτο δήλωσε ότι η νέα προσφορά «δεν προχωράει αρκετά μακριά για να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες σας και η Boeing έχει χάσει το στόχο με αυτή την πρόταση».

Το συνδικάτο δήλωσε ότι δεν θα υπάρξει ψηφοφορία επικύρωσης από τη βάση μέχρι την προθεσμία της 27ης Σεπτεμβρίου, επειδή δεν υπάρχει αρκετός χρόνος για την ενημέρωση των μελών σχετικά με την προσφορά και επειδή πρόκειται για μονομερή προσφορά της εταιρείας και όχι για κάτι που επιτεύχθηκε μέσω της διαδικασίας των διαπραγματεύσεων.

Επέκρινε επίσης την Boeing για την ανακοίνωση των κυριότερων σημείων της προσφοράς, ενώ αυτή ακόμη εξετάζεται από τη διαπραγματευτική επιτροπή του συνδικάτου.

«Προσπαθούν να δημιουργήσουν σφήνα μεταξύ των μελών μας και να αποδυναμώσουν την αλληλεγγύη μας με αυτή τη διχαστική στρατηγική», δήλωσε το συνδικάτο.

«Αυτή η τακτική αποτελεί κατάφωρη επίδειξη ασέβειας προς εσάς - τα μέλη μας - και τη διαπραγματευτική διαδικασία. Η Boeing δεν μπορεί να αποφασίσει πότε ή αν θα ψηφίσετε».

«Είναι ζωτικής σημασίας να διαπραγματευτούμε μια επιτυχή λύση σε αυτή την απεργία», ανέφερε το συνδικάτο στην ανακοίνωσή του αργά τη Δευτέρα. «Επικοινωνήσαμε με την εταιρεία για να απαιτήσουμε να συμμετάσχει είτε σε απευθείας συνομιλίες είτε σε συζήτηση με διαμεσολάβηση. Η εταιρεία αρνήθηκε να συναντηθεί για περαιτέρω συζήτηση- ως εκ τούτου, δεν θα ψηφίσουμε στις 27 του μηνός».

Και μέχρι το απόγευμα της Τρίτης, η εταιρεία υπαναχώρησε από το χρονοδιάγραμμα, λέγοντας ότι δίνει στο συνδικάτο περισσότερο χρόνο για να εξετάσει την πρόταση, καθώς και ότι προσφέρει υλικοτεχνική υποστήριξη για μια πιθανή ψηφοφορία.

Η Boeing δήλωσε ότι μοιράστηκε την προσφορά με τους εργαζόμενους στο όνομα της διαφάνειας.

«Έχουμε διαπραγματευτεί με καλή πίστη με το IAM από τότε που ξεκίνησαν οι επίσημες διαπραγματεύσεις τον Μάρτιο», ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.

«Μετά από μια ανεπιτυχή ομοσπονδιακή διαμεσολάβηση την περασμένη εβδομάδα, παρουσιάσαμε μια καλύτερη και τελική προσφορά που έκανε σημαντικές βελτιώσεις και ανταποκρίνεται στα σχόλια του συνδικάτου και των εργαζομένων μας», πρόσθεσε. Η Boeing δεν αναφέρθηκε στο αν και πότε θα επιστρέψει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων.

«Μάλλον γελοίο»

Νωρίτερα μέσα στην ημέρα, το συνδικάτο, το οποίο έχει περισσότερους από 33.000 απεργούς συνδικαλιστές, εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία ανέφερε ότι εξακολουθεί να εξετάζει τη νέα προσφορά. Είπε ότι οι βελτιώσεις στην προσφορά σε σχέση με την προηγούμενη προσωρινή συμφωνία δείχνουν ότι τα μέλη είχαν δίκιο να απορρίψουν την προηγούμενη προσφορά και να απαιτήσουν καλύτερη.

«Αυτή η είδηση επικυρώνει κάθε βήμα που έχουν κάνει οι σκληρά εργαζόμενοι εργαζόμενοι της Boeing στη γραμμή απεργίας μέχρι στιγμής», δήλωσε ο Μπράιαν Μπράιαντ, διεθνής πρόεδρος του IAM.

«Οι εργαζόμενοι γνώριζαν ότι τα στελέχη της Boeing μπορούσαν να κάνουν κάτι καλύτερο, και αυτό δείχνει ότι οι εργαζόμενοι είχαν δίκιο από την αρχή. Η πρόταση θα αναλυθεί για να δούμε αν ανταποκρίνεται στο καθήκον να βοηθήσει τους εργαζόμενους να κερδίσουν επαρκές έδαφος σε σχέση με τις προηγούμενες θυσίες».

Ο Μπράντον Φέλτον, ο οποίος άρχισε να εργάζεται στο εργοστάσιο της Boeing στο Έβερετ της Ουάσινγκτον μόλις τον Ιούνιο, δήλωσε στο CNN ότι θα ψηφίσει και πάλι κατά της νέας αυτής προσφοράς, την οποία χαρακτήρισε «μάλλον γελοία».

Ο Felton δήλωσε ότι οι αυξήσεις 40% που ζητούσε αρχικά το συνδικάτο ήταν «όχι παράλογες» και το ελάχιστο που θα ψήφιζε για να δεχτεί. Είπε ότι θέλει επίσης να δει την επιστροφή του συνταξιοδοτικού προγράμματος.

«Θα ήταν ωραίο να έχουμε μια εγγυημένη σύνταξη, λαμβάνοντας υπόψη τη φθορά που προκαλεί αυτή η δουλειά στο σώμα σου», είπε.

Τα μέλη του συνδικάτου έχουν εκφράσει την οργή τους για τις παραχωρήσεις που έχουν κάνει από την τελευταία απεργία του 2008, όπως η απώλεια των συνταξιοδοτικών προγραμμάτων, στις οποίες συμφώνησαν μόνο αφού η Boeing απείλησε να μεταφέρει την παραγωγή δύο νέων αεροσκαφών σε μη συνδικαλιστικά εργοστάσια. Η εταιρεία είχε ήδη μεταφέρει την παραγωγή του 787 Dreamliner σε μη συνδικαλιστικό εργοστάσιο στη Νότια Καρολίνα. Το εργοστάσιο αυτό συνεχίζει να λειτουργεί κατά τη διάρκεια της απεργίας.

Ενώ η Boeing μπορεί να μην χάσει πωλήσεις λόγω της απεργίας, η αδυναμία συναρμολόγησης και παράδοσης αεροσκαφών που έχουν ήδη παραγγείλει οι αεροπορικές εταιρείες κόβει μια ζωτική πηγή μετρητών. Η Boeing λαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος των πληρωμών της μόνο κατά την παράδοση ενός αεροσκάφους σε μια αεροπορική εταιρεία.

Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι πολλά από τα μέλη του μη συνδικαλιστικού της προσωπικού θα μείνουν χωρίς μισθό μία από τις τέσσερις εβδομάδες κατά τη διάρκεια της απεργίας και ότι θα μειώσει τις αγορές προς τους προμηθευτές και τους πωλητές σε μια προσπάθεια εξοικονόμησης μετρητών. Είπε ότι θα μειώσει επίσης τις αποδοχές των ανώτατων στελεχών.

Boeing is raising its offer to end the strike

By Chris Isidore and Vanessa Yurkevich, CNN

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης