ΔΙΕΘΝΗ

Αντιδράσεις στην Κίνα για τους ευρωπαϊκούς δασμούς στις εισαγωγές ηλεκτροκίνητων οχημάτων

Φόρτιση ηλεκτρονικού οχήματος

FREEPIK

Η Κίνα είναι αντίθετη στο σχέδιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την επιβολή δασμών εισαγωγής σε ποσοστό μεγαλύτερο του 36,3% στα ηλεκτροκίνητα οχήματα κινεζικής κατασκευής, ενώ θα λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την υπεράσπιση των νόμιμων δικαιωμάτων και συμφερόντων των κινεζικών επιχειρήσεων, σύμφωνα με μία δήλωση ενός εκπροσώπου του κινεζικού υπουργείου Εμπορίου.

Τον προηγούμενο μήνα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε προσωρινούς επιπρόσθετους δασμούς σε ποσοστό μεγαλύτερο του 37,6% στα κινεζικά ηλεκτροκίνητα οχήματα, μετά την ενεργοποίηση μιας έρευνας αντι-ντάμπινγκ τον Οκτώβριο του 2023.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσιοποίησε επίσης, ένα προσχέδιο για τη μονιμοποίηση της επιβολής των δασμών, μετά από την ελάχιστη τροποποίησή τους, ενώ το προσχέδιο αυτό, θα πρέπει να εγκριθεί από τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Μειώθηκαν οι πωλήσεις μετά την επιβολή των νέων δασμών

Τα ηλεκτρικά οχήματα EV της Κίνας χάνουν έδαφος στην ΕΕ μετά την έναρξη ισχύος των νέων δασμών.

Ωστόσο, η BYD πούλησε τρεις φορές περισσότερα EV σε 16 αγορές της ΕΕ τον Ιούλιο του 2024 από ό,τι ένα χρόνο νωρίτερα, αναφέρει το Bloomberg.

Οι δασμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης επιβράδυναν την εισροή ηλεκτρικών οχημάτων κινεζικής κατασκευής τον Ιούλιο, καθώς η ΕΕ επέβαλε νέους δασμούς για να προστατεύσει τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες από τον κινέζικο ανταγωνισμό που επωφελείται από το χαμηλό κόστος κατασκευής των EV.

Ο αριθμός των νέων ηλεκτρικών οχημάτων που οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η BYD και η MG της SAIC διαθέτουν στην ΕΕ κατέγραψε μείωση κατά 45% τον περασμένο μήνα, σε σχέση με τον περασμένο τον Ιούνιο, σύμφωνα με έρευνα της Dataforce, η οποία συγκέντρωσε αποτελέσματα σε 16 χώρες μέλη της ΕΕ.

Οι προσωρινοί δασμοί στα κινέζικα EV, που αυξάνουν τους εισαγωγικούς δασμούς έως και 48%, έχουν σκοπό να προστατεύσουν μια σημαντική βιομηχανία της ΕΕ από κινέζους ανταγωνιστές που απολαμβάνουν διαρθρωτικά πλεονεκτήματα σε βασικούς τομείς όπως η τεχνολογία μπαταριών η οποία έχει επωφεληθεί από κρατικές επιδοτήσεις. Οι πολιτικές εντάσεις παραμένουν σε υψηλά επίπεδα, με το Πεκίνο να απειλεί με αντίποινα εν μέσω συνομιλιών για επίλυση του ζητήματος.

Οι BMW, Stellantis και Tesla εισάγουν επίσης ηλεκτρικά κινεζικής κατασκευής που υπόκεινται στους υψηλότερους δασμούς της ΕΕ.

Τα στοιχεία του Ιουλίου δεν δείχνουν ότι οι κινεζικές μάρκες έχουν μετριάσει τις φιλοδοξίες τους να επεκταθούν στην Ευρώπη.

Από το 2019, η MG, η BYD και άλλες κινέζικες μάρκες αυξάνουν σταθερά το μερίδιό τους στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων της ΕΕ φθανοντας τον Ιουλιο 2024 στο 8,5% τον Ιούλιο. Με βάση τα στοιχεία της Dataforce, ένα χρόνο νωρίτερα το ποσοστό τους ήταν 7,4%. Ενώ τα EV εξακολουθούν να αποτελούν μικρό μέρος της ευρωπαϊκής αγοράς, πρόκειται να κυριαρχήσουν με την πάροδο του χρόνου καθώς τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης καταργούνται σταδιακά.

Η BYD πούλησε τρεις φορές περισσότερα EVs στις 16 αγορές τον Ιούλιο από ό,τι ένα χρόνο νωρίτερα. Η MG, σημείωσε πτώση 20% τον Ιούλιο σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, ενώ οι πωλήσεις της Polestar μειώθηκαν κατά 42%.

Η BYD, η κορυφαία σε πωλήσεις μάρκα αυτοκινήτων της Κίνας προσπαθεί να επεκταθεί στην Ευρώπη. Η χορηγία της BYD στο τουρνουά ποδοσφαίρου Euro 2024 στη Γερμανία έδωσε στην εταιρεία την δυνατότητα να προβληθεί σε 5 δισεκατομμύρια τηλεθεατές.

Προς το παρόν, η στρατηγική τιμολόγησης της BYD στην Ευρώπη παραμένει αμετάβλητη μετά τους δασμούς. Επεκτάθηκε και στην Πολωνία στις 6 Αυγούστου, σηματοδοτώντας ότι είναι έτοιμη να αντιμετωπίσει τους υψηλότερους δασμούς καθώς κατασκευάζει ένα νέο εργοστάσιο στην Ουγγαρία.

Οι νέοι δασμοί τέθηκαν σε εφαρμογή μετά από έρευνα της ΕΕ που διαπίστωσε ότι το Πεκίνο επιδοτεί τη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων του σε βαθμό που προκαλεί οικονομική βλάβη στις αυτοκινητοβιομηχανίες της ΕΕ. Η MG υπόκειται σε πρόσθετο δασμό 37,6% επιπλέον του υφιστάμενου συντελεστή 10%, ενώ η ιδιοκτήτης της Volvo, Geely Automobile Holdings Ltd. και η BYD επιβαρύνονται κατά 19,9% και 17,4%, αντίστοιχα. Οι εισφορές θα γίνουν μόνιμες τον Νοέμβριο 2024, αν δεν υπάρξει μια νέα συμφωνία μεταξύ Βρυξελλών και Πεκίνου.

Στη Γερμανία, οι κινεζικές μάρκες αποτελούσαν το 8% των ταξινομήσεων οχημάτων τον Ιούλιο, από 13% τον Ιούνιο, σύμφωνα με την Dataforce. Στη Γαλλία, η πτώση ήταν στο 5% από 8%. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, το οποίο δεν είναι μέλος της ΕΕ, οι κινεζικές μάρκες κέρδισαν έδαφος.

Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές, συμπεριλαμβανομένων των Volkswagen και Stellantis, έχουν συνάψει συνεργασίες για EV με κινέζους ομολόγους τους για να βοηθήσουν στη μείωση του κόστους και να παραμείνουν ανταγωνιστικοί. Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες επισπεύδουν επίσης τα σχέδια συναρμολόγησης EV στην Ευρώπη.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης