EE: Το μερίδιο των ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκε τον Οκτώβριο
![EE: Το μερίδιο των ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκε τον Οκτώβριο](https://img.cnngreece.gr/img/780/max/70/2023/11/23/ilektriko-aftokinito-2602968.jpg?t=9NJSBRaq9aIU4Ssdbg9kSw)
Αυξημένες κατά 14,6%, στις 855.484 μονάδες ήταν οι νέες ταξινομήσεις στην αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων της ΕΕ τον Οκτώβριο. Αυτή η ανοδική τάση είχε σαν αποτέλεσμα να σημειωθεί ο δέκατος πέμπτος συνεχόμενος μήνας ανάπτυξης, με αξιοσημείωτες διψήφιες ποσοστιαίες αυξήσεις σε Γαλλία (+21,9%), Ιταλία (+20%) και Ισπανία (+18,1%).
Ωστόσο, η γερμανική αγορά αυτοκινήτου ανέφερε μια πιο μέτρια ετήσια αύξηση 4,9%, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ACEA.
Από τον Ιανουάριο έως τον Οκτώβριο, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 16,7%, φθάνοντας συνολικά σχεδόν τις εννέα εκατομμύρια μονάδες. Όλες οι αγορές αυξήθηκαν κατά τη διάρκεια αυτού του δεκάμηνου εκτός από την Ουγγαρία. Συγκεκριμένα, οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές: Ιταλία (+20,4%), Ισπανία (+18,5%), Γαλλία (+16,5%) και Γερμανία (+13,5%) συνέβαλαν σε αυτή τη θετική τάση.
Τον Οκτώβριο, το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκε στο 14,2%, από 12% τον ίδιο μήνα πέρσι. Το μερίδιο από το έτος μέχρι ανέρχεται πλέον στο 14%, ξεπερνώντας για πρώτη φορά το σωρευτικό μερίδιο του ντίζελ. Τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξασφάλισαν τη δεύτερη θέση με μερίδιο αγοράς σχεδόν 29%, ενώ τα βενζινοκίνητα διατήρησαν το προβάδισμά τους, αν και μειώθηκαν στο 33,4% τον Οκτώβριο.
Τον Οκτώβριο, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν σημαντικά, κατά 36,3% φτάνοντας τις 121.808 μονάδες. Αρκετές αγορές συνέβαλαν σε αυτή την επέκταση με τριψήφιες ποσοστιαίες αυξήσεις, ιδιαίτερα το Βέλγιο (+147,3%) και η Δανία (+100,7%). Μετά από επιβράδυνση τον Σεπτέμβριο, η Γερμανία -η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία- αυξήθηκε μέτρια (+4,3%) τον Οκτώβριο. Αυτό ανεβάζει τον όγκο από το έτος μέχρι σήμερα σε 1,2 εκατομμύρια μονάδες, σημειώνοντας αξιοσημείωτο κέρδος 53,1% σε σύγκριση με πέρσι και κατακτώντας μερίδιο 14% στην αγορά αυτοκινήτου της ΕΕ κατά τη διάρκεια του δεκάμηνου.
Οι νέες ταξινομήσεις υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 38,6% τον Οκτώβριο, λόγω της σημαντικής ανάπτυξης στις τρεις κορυφαίες αγορές της περιοχής: Γερμανία (+57,9%), Γαλλία (+40,1%) και Ιταλία (+28%). Αυτό συνέβαλε σε σωρευτική αύξηση 29,8%, φτάνοντας συνολικά 2,2 εκατομμύρια μονάδες που πωλήθηκαν το πρώτο δεκάμηνο, αντιπροσωπεύοντας πάνω από το ένα τέταρτο της αγοράς.
Οι πωλήσεις plug-in υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 5% σε ετήσια βάση στις 72.002 μονάδες τον περασμένο μήνα. Παρά τις αξιοσημείωτες αυξήσεις στο Βέλγιο (+70,2%) και τη Γαλλία (+34,2%), αυτό ήταν ανεπαρκές για να αντισταθμίσει την πτώση της Γερμανίας (-49%), τη μεγαλύτερη αγορά για αυτήν την πηγή ενέργειας. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο αγοράς των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων μειώθηκε από 10,2% σε 8,4% τον Οκτώβριο.
Τον Οκτώβριο, η αγορά βενζινοκίνητων αυτοκινήτων της ΕΕ αυξήθηκε κατά 8,1%, αν και το μερίδιο αγοράς της μειώθηκε από 35,4% σε 33,4% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρσι. Η σημαντική αύξηση των πωλήσεων σε βασικές αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Ιταλίας (+21%), της Γαλλίας (+17,4%), της Ισπανίας (+7,7%) και της Γερμανίας (+7,5%), συνέβαλε στην αύξηση αυτή.
Από την άλλη πλευρά, η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ της ΕΕ συνέχισε την πτώση της τον Οκτώβριο, σημειώνοντας πτώση κατά 13,2%. Αυτή η πτώση ήταν εμφανής στις περισσότερες αγορές του μπλοκ, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγαλύτερων: Γαλλία (-29,4%), Ισπανία (-20,2%), Γερμανία (-4,6%) και Ιταλία (-3,7%). Τα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα έχουν πλέον μερίδιο αγοράς 12%, από 15,9% τον Οκτώβριο του περασμένου έτους.
Σημειώνεται πως η European Automobile Manufacturers' Association (ACEA) αντιπροσωπεύει τους 14 μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων με έδρα την Ευρώπη: BMW Group, DAF Trucks, Daimler Truck, Ferrari, Ford Ευρώπης, Honda Motor Europe, Hyundai Motor Europe, Iveco Group , JLR, Mercedes-Benz, Renault Group, Toyota Motor Europe, Volkswagen Group και Volvo Group.
ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
![Χατζηδάκης: Το 80% των ιδιοκτητών μπαρ πλήρωναν λιγότερους φόρους από τους υπαλλήλους τους](https://img.cnngreece.gr/img/320/max/90/2023/11/15/6006923.jpg?t=UGQkCBHoXZzh2HDj2u3WmQ)
Χατζηδάκης: Το 80% των ιδιοκτητών μπαρ πλήρωναν λιγότερους φόρους από τους υπαλλήλους τους
![Θεοχάρης: Οι νέες ρυθμίσεις στοχεύουν στην πάταξη της φοροδιαφυγής](https://img.cnngreece.gr/img/320/max/90/2023/11/22/5920892.jpg?t=7V37RW5swVavyr0sefd8vA)
Θεοχάρης: Οι νέες ρυθμίσεις στοχεύουν στην πάταξη της φοροδιαφυγής
![ΔΥΠΑ: Πότε λήγει η προθεσμία για τις αιτήσεις εγγραφής στους 27 βρεφονηπιακούς σταθμούς](https://img.cnngreece.gr/img/320/max/90/2024/04/05/a2016dd0-2901968.jpg?t=0pVsg7VfMA4kRivrp4vQ8w)
ΔΥΠΑ: Πότε λήγει η προθεσμία για τις αιτήσεις εγγραφής στους 27 βρεφονηπιακούς σταθμούς
02:00![Ελεύθεροι Επαγγελματίες: Ποιες αλλαγές έρχονται στον τεκμαρτό τρόπο φορολόγησης](https://img.cnngreece.gr/img/320/max/90/2024/07/03/logistis.jpg?t=-Vi_KceCuaS3yunRlX6zGQ)
Ελεύθεροι Επαγγελματίες: Ποιες αλλαγές έρχονται στον τεκμαρτό τρόπο φορολόγησης
01:00![Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι εργαζόμενοι για το επίδομα και την καλοκαιρινή άδεια](https://img.cnngreece.gr/img/320/max/90/2024/06/15/f591be33-6251716.jpg?t=QThaGgE41-bgIBt7U3w0hw)
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι εργαζόμενοι για το επίδομα και την καλοκαιρινή άδεια
00:30![Αυξήθηκαν οι μισθωτοί εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα τον Μάιο](https://img.cnngreece.gr/img/320/max/90/2024/07/03/81042ce7-pexels-pixabay-416405.jpg?t=GRCzcnMk51461vsKN4FmFw)
Αυξήθηκαν οι μισθωτοί εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα τον Μάιο
23:58![«Μάστιγα» οι πνιγμοί στις ελληνικές θάλασσες - Τρεις λουόμενοι νεκροί μέσα σε 24 ώρες](https://img.cnngreece.gr/img/320/max/90/2024/07/03/853d25df-6258105.jpg?t=-ErqOh5KYmznRagWUcWi9Q)