ΔΙΕΘΝΗ

Μπερνάρ Αρνό: Ο Γάλλος κροίσος της LVMH - Ο δρόμος προς την κορυφή

Μπερνάρ Αρνό: Ο Γάλλος κροίσος της LVMH - Ο δρόμος προς την κορυφή
AP / Vianney Le Caer

Ο Γάλλος επιχειρηματίας Μπερνάρ Αρνό της LVMH είναι αυτή τη στιγμή ο πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο, με καθαρή περιουσία η οποία ξεπερνάει τα 223 δισ. δολάρια, σύμφωνα με το Forbes.

Μάλιστα, όταν η περιουσία του ξεπέρασε τα 200 δισ. δολάρια έγινε μόλις το τρίτο άτομο που κατάφερε να φτάσει σε τέτοια ύψη προσωπικής περιουσίας, μαζί με τον Ίλον Μασκ της Tesla και τον Τζεφ Μπέζος της Amazon, ενώ είναι το πρώτο άτομο εκτός ΗΠΑ που το πέτυχε.

Η άνοδος προς την κορυφή οφείλεται φυσικά στην επιχειρηματική του «μαεστρία», ωστόσο είναι και μια απόδειξη του πόσο ανθεκτική παραμένει η ζήτηση για προϊόντα υψηλής ποιότητας και πολυτέλειας.

Για του λόγου το αληθές, η τιμή της μετοχής της LVMH σημείωσε άνοδο ρεκόρ, επωφελούμενη από την ανακοίνωση τον περασμένο μήνα ότι θα αγόραζε έως και 1,5 δισ. ευρώ από τις μετοχές της. Επίσης, η εταιρεία σημείωσε ρεκόρ πωλήσεων 79,2 δισ. ευρώ πέρυσι, με έσοδα που ξεπερνούν τα 20 δισ. ευρώ μόνο για την Louis Vuitton.

Πλέον, οι επενδυτές θα έχουν την ευκαιρία να δουν πόσο ισχυρή είναι η ζήτηση για τα προϊόντα Dior και Tiffany της LVMH όταν ο όμιλος ανακοινώσει τις πωλήσεις του πρώτου τριμήνου, αργότερα μέσα στον Απρίλιο.

Συνολικά, η αυτοκρατορία LVMH διαθέτει 75 brands μόδας και καλλυντικών, συμπεριλαμβανομένων των Louis Vuitton και Sephora, ενώ τον Ιανουάριο του 2021 εξαγόρασε το αμερικανικό οίκο Tiffany & Co στη μεγαλύτερη εξαγορά εταιρείας ειδών πολυτελείας που έχει καταγραφεί μέχρι στιγμής.

Η «στροφή» προς την πολυτέλεια

Ο Μπερνάρ Αρνό άρχισε να χτίζει τη σημερινή LVMH το 1985 και από τότε κινείται σταθερά προς την κορυφή. Έναν στόχο που έχει «πιάσει» εδώ και χρόνια, στον κλάδο του. Ωστόσο, δεν θα τον έλεγε κανείς αυτοδημιούργητο, καθώς είναι ο γιος ενός μεγιστάνα στον τομέα των κατασκευών. Ανέλαβε την εταιρεία του πατέρα του τη δεκαετία του 1970 και τελικά στράφηκε προς τα ακίνητα, προτού προχωρήσει στο λιανικό εμπόριο.

Μάλιστα, το 1985 «δανείστηκε» 13,6 εκατ. ευρώ από την οικογενειακή επιχείρηση για να αγοράσει την Christian Dior από τους χρεοκοπημένους ιδιοκτήτες της και από τότε, ο Αρνό συνεχίζει να επεκτείνει σταθετά την αυτοκρατορία του στο λιανεμπόριο πολυτελών ειδών, βοηθώντας στη συγχώνευση της Louis Vuitton με την εταιρεία αλκοολούχων ποτών Moët Hennessy, ενώ σήμερα ελέγχει περίπου το ήμισυ της LVMH, η μετοχή της οποίας έχει ενισχυθεί συνολικά κατά σχεδόν 65% από το 2020.

Η αναδιοργάνωση της… οικογένειας και της εταιρείας

Παρότι πλέον έχει φτάσει τα 74 έτη ζωής, ο Αρνό δεν δείχνει καμία πρόθεση να παραιτηθεί σύντομα από την ηγεσία της αυτοκρατορίας που έχει χτίσει. Μάλιστα, τον Απρίλιο του 2022, ο Αρνό έλαβε την απόφαση να αυξήσει το ηλικιακό όριο συνταξιοδότησης για τον CΕΟ του ομίλου κατά πέντε χρόνια, δηλαδή, στα 80 έτη.

Αυτό όμως δεν σημαίνει πως δεν φροντίζει για την… κληρονομιά του και βρίσκει τρόπους για να αποφευχθούν στο μέλλον οι οικογενειακές έριδες των πέντε παιδιών του, τα οποία όλα εργάζονται όλα στην LVMH, καθώς ξέρει πως κάτι τέτοιο μπορεί να στοιχήσει το μέλλον του Ομίλου.

Για τον λόγο αυτό, ο Γάλλος κροίσος δημιούργησε μια νέα εταιρεία χαρτοφυλακίου και τον Ιούλιο του 2022 πρότεινε την αναδιοργάνωση της, για να τους δώσει ίσα μερίδια.

Ακόμη δεν έχει γίνει γνωστό εάν κάποιο από τα πέντε παιδιά θα αντικαταστήσει τον Αρνό στον επιχειρησιακό ρόλο του διευθύνοντος συμβούλου της LVMH και σύμφωνα με τους αναλυτές, το πραγματικό ερώτημα είναι «αν κάποιο από τα παιδιά θέλει πραγματικά να είναι ο επιχειρησιακός επικεφαλής της ομάδας». «Πιθανώς θα ήταν χρήσιμο για τον Αρνό να διορίσει έναν αντικαταστάτη, πιθανότατα θα υπήρχαν λιγότερες τριβές αν το κάνει. Αλλά φαίνεται ότι δεν υπάρχει βιασύνη να το κάνουμε», όπως ανέφεραν στο Bloomberg.

Αυτή τη στιγμή, τα πέντε παιδιά του Αρνό εργάζονται όλα στην LVMH, με «ανώτερη» στα κλιμάκια να είναι η κόρη του Ντελφίν, η οποία έχει υψηλή θέση στην Louis Vuitton, τη μεγαλύτερη μάρκα του ομίλου. Ο Αντουάν είναι ο αντιπρόεδρος και πρώην διευθύνων σύμβουλος της Christian Dior SE. Παράλληλα, ο Αλεξάντρε είναι υπεύθυνος προϊόντων και επικοινωνίας στην Tiffany & Co και ο Φρεντερίκ διευθύνει την ελβετική ωρολογοποιία Tag Heuer, ενώ ο Ζεν εργάζεται για την ανάπτυξη της κατηγορίας ρολογιών στη Louis Vuitton.