ΔΙΕΘΝΗ

Σε χαμηλό 27 μηνών η μεταποίηση της Ευρωζώνης

Σε χαμηλό 27 μηνών η μεταποίηση της Ευρωζώνης
Η πτώση αυτή είναι η χαμηλότερη επίδοση του δείκτη από τον Ιούνιο του 2020 Pixabay (Φωτογραφία αρχείου)

Στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 27 μηνών έφτασε ο δείκτης της μεταποίησης (PMI) στην Ευρωζώνη για τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με τα οριστικά στοιχεία της S&P Global, καταγράφοντας επιδείνωση μεγαλύτερη των εκτιμήσεων.

Συγκεκριμένα, ο δείκτης για την μεταποίηση διαμορφώθηκε στις 48,4 μονάδες έναντι 48,5 μονάδων στην αρχική μέτρηση της S&P Global και όπως ανέμεναν οι αναλυτές που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση του Reuters, σημειώνοντας περαιτέρω πτώση από τις 49,6 μονάδες του Αύγουστου.

Η πτώση αυτή είναι η χαμηλότερη επίδοση του δείκτη από τον Ιούνιο του 2020.

Η ύφεση στον μεταποιητικό κλάδο και οι αυξημένες πληθωριστικές πιέσεις είναι ένας άσχημος συνδυασμός που ενισχύει τις ανησυχίες για τις προοπτικές την οικονομίας στην Ευρωζώνη, σχολίασε σχετικά ο επικεφαλής οικονομολόγος της S&P Global, Κρις Ουίλιαμσον και πρόσθεσε πως «εξαιρουμένης της περιόδου με τα lockdown για τον κορονοϊό, η μεταποίηση στην Ευρωζώνη δεν έχει δει τέτοια κατάρρευση στη ζήτηση και την παραγωγή αυτής της κλίμακας, από τις αρχές του 2019 και το βάρος της χρηματοπιστωτικής κρίσης».

Επιδεινώθηκαν οι συνθήκες και στην ελληνική μεταποίηση

Στις 49,7 μονάδες έκλεισε τον Σεπτέμβριο ο εποχικά προσαρμοσμένος Δείκτης Υπευθύνων Προμηθειών της S&P Global για τον τομέα της μεταποίησης στην Ελλάδα (Purchasing Managers' Index® - PMI) έκλεισε, τιμή υψηλότερη από τις 48,8 μονάδες του Αυγούστου, υποδεικνύοντας την τρίτη διαδοχική μηνιαία επιδείνωση της υγείας του ελληνικού μεταποιητικού τομέα.

Ωστόσο, η επιδείνωση των λειτουργικών συνθηκών ήταν, σε γενικές γραμμές, οριακή και εξασθένησε σε σύγκριση με εκείνη που παρατηρήθηκε τον Αύγουστο.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της έρευνας PMI από την S&P Global, στη συνολική πτώση συνέβαλε η περαιτέρω μηνιαία υποχώρηση της παραγωγής στο τέλος του τρίτου τριμήνου. Οι Έλληνες κατασκευαστές υπέδειξαν σταθερή μείωση της παραγωγής μετά τη συνεχιζόμενη συρρίκνωση των νέων παραγγελιών. Η μειωμένη παραγωγή συνδέθηκε με την ασθενή ζήτηση από την πλευρά των πελατών και τις επιπτώσεις των υψηλότερων τιμών πώλησης στις αγορές των πελατών.